همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استخدام دیپلم در شهرداری های سراسر کشور

استخدام دیپلم در شهرداری های سراسر کشور


قابل توجه متقاضیان شغل رانندگی اتوبوس دارندگان گواهینامه پایه یکم وپایه 2 (با4 سال سابقه) بامدرک تحصیلی دیپلم و حداکثر سن 30 سال تمام

پیرو انتشار آگهی استخدام قراردادی مورخه های 21/12/87 -16/1/88و18/1/88 درروزنامه مهدآزادی بدینوسیله به اطلاع متقاضیان شغل رانندگی اتوبوس دارای گواهینامه پایه یکم ویا پایه 2 که از اخذ گواهینامه شان مدت 4 سال سپری شده است با مدرک تحصیلی دیپلم وحداکثر سن 30 سال تمام میرساندکسانی که تاکنون موفق به ارسال مدارک مورد نیاز نشده اند میتواننداز تاریخ نشراین آگهی تا آخر وقت اداری روز سه شنبه مورخه8/2/88 نسبت به ارسال مدارک درخواستی بارعایت تمامی شرائط مندرج در آگهی مورخه های مذکور در روزنامه فوق الاشاره سریعا از طریق پست به آدرس تبریز:میدان پنجم مرداد-ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریزوحومه –قسمت کارگزینی اقدام نمایند

رعایت بندهای ذیل الزامی میباشد

1- الصاق کپی گواهینامه ، کارت پایان خدمت (بغیر از معافیتهای پزشکی)، کپی شناسنامه ازتمامی صفحات ،2 قطعه عکس 4*3 ،کپی مدرک تحصیلی وکارت ملی با ذکر شماره تلفن تماس درفرم درخواست شغل ضروری میباشد

2- قید متقاضی شغل رانندگی در روی پاکت پستی الزامی بوده وپاکتهای فاقد متن فوق تحویل نخواهد شد

3- به پاکتهای درخواست شغل غیر ازرانندگی ترتیب اثر داده نخواهد شد

4- کارت ورود به آزمون درتمامی مشاغل درخواستی درمورخه های 17،16،15/2/88 درمحل ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز وحومه واقع دربلوار پنجم مرداد(منجم سابق) توزیع وزمان آزمون روز جمعه مورخه 18/2/88 خواهد بود

شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز وحومه ادامه مطلب ...

محافظ چشم

محافظ چشم
یکی از بیشترین آسیب‌هایی که با انجام کار طولانی مدت توسط رایانه حاصل می‌شود، خستگی چشمان و آسیب ‌دیدن آنها است. امروزه برای هرکاری یک نرم‌افزار ساخته شده است و برای محافظت از چشمان شما هنگام انجام کارهای طولانی با رایانه نیز نرم‌افزار ‌Eyes Protector‌ ایجاد شده است. ‌ ‌

این نرم‌افزار قادر است در بازه‌های زمانی مختلف شما را مجبور به صرف یک فنجان چای و یا استراحت کوتاه مدت کند. همچنین با کمک این برنامه در بازه‌های زمانی مشخص شده از جانب شما، نرم‌افزار کاربر را مجبور می‌کند تا با چشمان خود حرکاتی را انجام دهد و با کمک انیمیشن به‌نمایش درآمده روی صفحه‌نمایش به چشمان خود کمی استراحت دهد. استفاده از این برنامه را به تمام کاربران توصیه می‌کنیم. برای دریافت این برنامه می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

http://www.simteclab.com

فناوری دیجیتال

فناوری دیجیتال

کوچکی برای بزرگاناین دستگاه که ‌Pepper Pad‌ نام دارد یکی از تجهیزات همراه پیشرفته است که امکانات لازم جهت مطالعه کتاب‌های الکترونیکی، اتصال به اینترنت و اجرای فایل‌های چندرسانه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کار با این دستگاه به جهت لمسی بودن نمایشگر آن بسیار سریع و ساده است.


 

 

 

 

 

 

 

صد ‌DVD‌ در یک دیسکاگر تعداد ‌DVD‌های شما کمتر از 100 تا است می‌توانید همه آنها را در یک دیسک قرار دهید. شرکت ‌‌General Electric‌ موفق به ساخت دیسک لیزری 500 گیگابایتی شده است و نیز قصد دارد دیسکی با ظرفیت 2 ترابایت تولید کند.

 


 

 

 

 

 

 

 

کیف دیجیتالاین کیف که مخصوص رایانه‌های همراه طراحی شده است، مجهز به یک نمایشگر کوچک است که با فناوری ‌CES‌ مایکروسافت سازگار است. این فناوری که در ویندوز ویستا معرفی شده است این امکان را فراهم می‌آورد که مختصری از اطلاعات محتویات رایانه به نمایشگرهای کوچک ارسال شود تا افراد بتوانند برخی کارهای جزیی را به‌سرعت انجام دهند.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

باز هم کراواتاین کراوات مخصوص کسانی دوخته شده است که حتی یک لحظه هم نمی‌توانند از آیپاد خود دور بمانند.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سگ اینترنتیاین وب‌کم که شباهت زیادی به سگ‌های آیبو دارد، علاوه بر این‌که به‌دلیل ظاهر زیبایش مورد استقبال کاربران قرار گرفته، این قابلیت را دارد که در زاویه‌ها و موقعیت‌های مختلف قرار گیرد. ‌

 


 

 

 

 

 

 

 

 

دفترچه راز نگه‌داربرخی از دختران عادت دارند خاطرات روزانه یا اتفاقات خاص زندگی خود را ثبت کنند و اغلب تمایل ندارند کسی آنها را بخواند. این دفترچه پیشرفته می‌تواند با استفاده از فناوری بازشناسی صوتی، صدای صاحب خود را تشخیص داده و تنها به او اجازه خواندن و نوشتن دهد.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

بازی با آیفوناگر از علاقه‌مندان به بازی هستید و قصد ندارید برای این کار از کنسول‌های بازی استفاده کنید، می‌توانید در صورت داشتن آیفون، آن را به‌راحتی به یک دسته‌بازی تبدیل کنید. قیمت این دستگاه که ‌GameGrip‌ نام دارد 51 دلار است.

 


 

 

 

 

خودکار جاسوسیاین خودکار برخلاف ظاهرش یک دوربین فیلمبرداری فوق‌العاده ظریف است که با داشتن 8 ‌گیگابایت حافظه داخلی، می‌تواند چند ساعت تصویربرداری کند و سپس آن را به‌سرعت و به‌طور مستقیم به رایانه انتقال دهد.

 

 

لینکدونی

لینکدونی
ارتباطات و روابط عمومی

انجمن روابط عمومی ایران

http://www.prsir.org

موسسه کارگزار روابط عمومی

http://www.iranpr.org

انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

http://www.prsa.ir

دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک

http://www.eprcenter.ir

کاوشگران روابط عمومی

http://www.prr.ir

آموزش روابط عمومی

http://www.yahyaee.com

ایران و جامعه اطلاعاتی

http://www.iranwsis.ir

علوم ارتباطات ایران

http://www.journalist.ir

سایت تخصصی علوم ارتباطات

http://www.ertebatat.org

هورمون شناسی

هورمون شناسی

کلیه آزمایش های مربوط به این بخش توسط سیستم های پیشرفته رایج صورت می گیرد که در حال حاضر از حساس ترین روشهای اندازه گیری می باشند. آزمایشهای مربوط به این بخش عبارتند از:

  • T4
  • T3
  • T3 Uptake
  • FTI
  • TSH
  • FSH
  • LH
  • Prolactine
  • Estradiol
  • Progesterone
  • DHEA
  • Testosterone
  • Beta HCG (تست حاملگی از راه خون که همه روزه انجام می شود)
  • Gravindex (تست حاملگی از راه ادرار که همه روزه انجام می شود)
  • آلفا فتوپروتئین
  • CEA
  • PSA (آنتی ژن اختصاصی پروستات)
  • Free PSA
  • Triple Marker (برای بررسی احتمال خطر ابتلا به سندروم داون، تریسومی 18 و NTD در جنین. در هفته های 14 الی 22 از طریق سرم مادر)
  • Free Testosterone
  • Cortizol
  • 17OH Progesterone
  • Free Estriol یا EU3

آمادگی قبل از آزمایش

آماده سازی بیماران

آماده سازی بیماران

بسیاری از مسائلی که تفسیر نتایج یک آزمایش را تحت تاثیر قرار می دهند، تحت کنترل پزشک یا متخصص آزمایشگاه نیستند. از جمله این موارد می توان به سن، جنس، نژاد، حاملگی و وضعیت عادت ماهیانه اشاره نمود. این موارد حتما باید توسط متخصص مربوطه در برگه درخواست آزمایشات درج گردد و تفسیر نتایج بر اساس آنها صورت گیرد. استرس های پس از عمل جراحی که ممکن است گاهی بسیار شدید باشند، می توانند نتایج بسیاری از آزمایشات خصوصا آزمایشات هورمونی را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال سطح هورمون های تیروئیدی اغلب بعد از جراحی کاهش می یابد. در آماده سازی بیمار دقت به استرس های وارده، ورزش، حاملگی، خوردن و نوشیدن، چربی، الکل، وضعیت بدن، روش های طبی مورد استفاده، داروها و تداخلات دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

خوردن و نوشیدن

مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها بر نتایج بسیاری از تست های آزمایشگاهی تاثیر می گذارد. قند خون، انواع چربی ها، اسید اوریک، اوره و غیره از جمله موادی هستند که تحت تاثیر مصرف مواد غذایی قرار می گیرند. مثلا یک غذای چرب به افزایش غلظت تری گلیسیریدهای سرم منجر می شود. در عوض متعاقب صرف غذاهای حاوی پروتئین یا نوکلئوتید بالا، سطح اوره و اسید اوریک افزایش می یابد. مصرف غذا و نوشیدنی ها حتی غلظت بسیاری از هورمونها را نیز دچار تغییر می سازد. انسولین و گاسترین (هورمونی که در تولید اسید معده نقش دارد) مثال هایی هستند که نمونه های پس از مصرف غذا و نمونه های ناشتا در مورد آنها تغییرات چشمگیری را نشان می دهند. سطح داروها در خون نیز تحت تاثیر مصرف غذا قرار می گیرد، زیرا جذب اکثر داروها از روده پس از صرف غذا کند می شود. کافئین چای و قهوه و برخی دیگر از نوشیدنی ها اثرات شدیدی بر برخی از مواد دارند، به عنوان مثال مصرف کافئین به واسطه افزایش اپی نفرین سبب افزایش قند خون می شود. همچنین غلظت کورتیزول پلاسما پس از 3 ساعت تا 50% افزایش می یابد. باید توجه داشت که تاثیر غذا بر غلظت مواد موجود در خون به دو عامل بستگی دارد: 1- ترکیب غذای صرف شده 2- زمان طی شده از هنگام صرف غذا تا نمونه گیری. به منظور پرهیز از تفسیر نادرست نتایج آزمایشگاهی به صورت کلی توصیه می شود که نمونه گیری همیشه بعد از 12 ساعت ناشتایی و کاهش همزمان فعالیت بدنی انجام شود.

داروها

داروها می توانند سبب اشکالاتی در نتایج آزمایشات گردند، زیرا بر مکانیزم های طبیعی و بیوشیمیایی بدن تاثیر می گذارند. گستردگی تعداد داروها سبب می شود که نتوان آنها را در این بحث مختصر گنجاند. لذا در مورد هر یک از تست های آزمایشگاهی که در بخش تست های آزمایشگاهی سایت آورده شده اند به اثرات داروها خواهیم پرداخت. بدیهی است پزشک معالج باید در جریان نوع دارو های مصرفی بیمار قرار گیرد تا در زمان تفسیر آزمایشات دچار اشتباه نشود.

استرس

استرس های فکری و جسمی می توانند عملکرد بدن انسان را دستخوش تغییر سازند. این تغییرات شامل هورمون های مختلف مترشحه به مایعات داخل بدن نیز می گردد. بیماران در زمان نمونه گیری نباید در حالت اضطراب و تحت فشار باشند، بلکه در عوض باید کاملا آسوده و راحت به این امر بپردازند. ترس و استرس محرک هایی برای ترشح هورمون رشد و هورمون شیر در زنان به حساب می آیند. بسیاری از پروتئین های حامل موجود در خون مانند ترانسفرین که نقل و انتقال آهن را در بدن بر عهده دارند نیز تحت تاثیر استرسهای طولانی مدت قرار می گیرند.

تداخلات دارویی

مصرف داروها سبب تداخل در نتایج بسیاری از آزمایشها می شود. به عنوان مثال مصرف قرصهای ضد بارداری اثرات عمیقی بر افزایش سطح پروتئین های متصل شونده به تیروکسین، کورتیزول و هورمونهای جنسی دارد. فنوباربیتال و فنی توئین که جز داروهای ضد صرع هستند، سبب افزایش سطح آنزیم های کبدی می شوند. آمیودارون که یک داروی قلبی است، موجب افزایش سطح تیروکسین که جز هورمونهای غده تیروئید هستند، می شود.

اعمال پزشکی

برخی از اعمال پزشکی اثراتی کوتاه مدت بر مواد موجود در گردش خون دارند. بنابراین باید در این موارد زمان کافی به بیمار داده شود تا به حالت طبیعی باز گردد. جراحی یا تزریق داخل عضلانی منجر به افزایش فعالیت کراتین کیناز و معاینه مقعدی یا دستکاری پروستاتی موجب افزایش سطح آنتی ژن ویژه پروستات (PSA) می شود. توجه به این نکته ضرورت دارد که گرفتن نمونه خون از نزدیک محل تزریق، موجب تفسیر اشتباه نتایج اندازه گیری بسیاری از آزمایشات می گردد، زیرا غلظت بسیاری از مواد در محل مذکور به صورت کاذب پایین گزارش می شود. هیچ گاه نباید از دستی که به آن سرم وصل است نمونه گیری نمود، زیرا تزریق سرم سبب رقیق شدن بسیاری از مواد در محل مذکور می گردد. تزریق خون نیز می تواند سبب افزایش غلظت برخی از مواد فولات و فریتین شود. به همین جهت بهتر است که تا چند روز پس از تزریق خون از گرفتن نمونه از بیمار جهت انجام آزمایش خودداری گردد

دخانیات و مواد مخدر

مصرف سیگار و سایر انواع دخانیات سبب تغییراتی در غلظت برخی از مواد از جمله اسیدهای چرب پلاسما، اپی نفرین، آلدوسترون و کورتیزول می شود. لازم به ذکر است که این تغییرات حتی در اثر کشیدن یک نخ سیگار نیز اتفاق می افتد. مواد مخدر نیز می توانند غلظت بسیاری از مواد را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال مصرف هروئین سبب افزایش غلظت هورمونهای تیروئیدی می شود.

حاملگی

اثرات حاملگی بر تعدادی از آزمایشات به خوبی به اثبات رسیده است. علاوه بر افزایش شناخته شده هورمون اصلی بارداری یعنی HCG که از جفت ترشح می شود، هورمون هایی استریول (نوعی استروژن) و هورمون جفتی مولد شیر (HPL) نیز در خون افزایش می یابد. در زمان تفسیر یافته های آزمایشگاهی در زنان باردار توجه به هفته ای از حاملگی که نمونه گیری در آن انجام شده است، ضروری است. لازم به یادآوری است که حجم ادرار نیز به صورت فیزیولوژیک در سه ماهه سوم بارداری تا 25% افزایش می یابد. به علاوه امکان دفع قند در ادرار زنان باردار نیز وجود دارد.

ورزش

ورزش نیز مانند استرس های روحی تولید و ترشح تعدادی از هورمون ها از جمله هورمون رشد هورمون مولد شیر را تحت تاثیر قرار می دهد. البته این مسئله به توانایی فیزیکی فرد و همچنین میزان و شدت ورزش کردن وابسته است. در مواردی که سطح هورمون ها در حالت استراحت مورد نیاز است، باید از گرفتن نمونه از بیمار بلافاصله پس از فعالیت شدید اجتناب نمود. ورزش شدید ممکن است به دفع ادراری گلبول های قرمز یا سفید منجر شود. به هر صورت تغییرات ناشی از ورزش برای طبیعی شدن به چند روز زمان نیاز دارند.

سن

غلظت بسیاری از مواد در دوره های مختلف سنی تغییر می کند، به عنوان مثال غلظت هموگلوبین خون در نوزادان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر است. یا غلظت کلسترول LDL (کلسترول بد) و HDL (کلسترول خوب که احتمال بیماری های عروق قلب را کاهش می دهد) به میزان زیادی تحت تاثیر سن بیمار قرار می گیرد.

جنس

بسیاری از الگوهای هورمونی و غلظت مواد موجود در خون در مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال معمولا غلظت آهن سرم در زنان کمتر از مردان است که البته پس از 65 سالگی این اختلاف بر طرف می شود. یا غلظت کراتی نین که نمادی از عملکرد کلیه هاست به توده ماهیچه ای فرد بستگی دارد. از آنجاییکه حجم عضلات خانم ها از آقایان کمتر است، غلظت کراتینین نیز در آنها کمتر از مردان است. توجه: سرم به بخش مایع خون که فاقد سلول های خونی است اطلاق می شود.

چربی ها

تغییرات چربی های خون پس از صرف غذا کاملا به اثبات رسیده است. زمانی که ما غذای پر چربی مصرف می کنیم ظاهر سرم خون شیری رنگ می شود. این تغییر رنگ ظاهری ناشی از وجود نوعی از چربی ها به نام تری گلیسیریدها و شیلومیکرونها است. سرم های پر چربی علاوه بر افزایش نتایج انواع چربی های خون بر غلظت بسیاری از هورمونها و مواد دیگر نیز تاثیر می گذارد. بنابراین در بیشتر انواع تست های هورمونی و نیز آزمایشات مربوط به چربی ها، بهتر است که بیمار 12 الی 14 ساعت ناشتا باشد.

الکل

مصرف الکل علاوه بر اثرات سوء فراوانی که بر اکثر دستگاه های بدن دارد، سبب تغییر نتایج بسیاری از تست های آزمایشگاهی و خطاهای تشخیصی می گردد. از جمله ارگان هایی که تحت تاثیر الکل قرار می گیرند می توان به کبد اشاره نمود. تاثیر الکل بر کبد سبب می شود تا غلظت آنزیم هایی مانند آلکالین فسفاتاز، آسپارتات ترانسفراز و گاما گلوتامیل ترانسفراز تغییر یابد.

وضعیت بدن

وضعیت بدن در حالت های مختلف ایستاده، نشسته و خوابیده بر نتایج بسیاری از آزمایشات اثر می گذارد. مثلا زمانی که فردی از حالت خوابیده به ایستاده تغییر وضعیت می دهد غلظت خون او در حد 20-10% بیشتر می شود. به این ترتیب افزایش غلظت پروتئین ها، پپتیدها، آنزیم ها و مواد متصل به پروتئین ها مانند کورتیزول، تیروکسین و داروها اتفاق می افتد. زمانی که بیمار از وضعیت نشسته به حالت ایستاده تغییر وضعیت می دهد همین تغییرات البته به درجات کمتر روی می دهند. در مورد بیماران سرپایی، بیمار حداقل باید 15 دقیقه روی صندلی بنشیند و بعد خونگیری جهت آزمایش انجام شود. در مورد برخی از تست ها بیمار حتما باید مدتی در حالت خوابیده بسر برد و بعد نمونه گیری انجام شود.

منبع

  آزمایشگاه پاتوبیولوژی سنایی

فندق و خواص آن

فندق و خواص آن

فندق

این روزها هر جایی برای عید دیدنی می ‌رویم، می‌ بینیم هر کسی به یکی از مغزهای آجیل علاقمند است؛ برخی تخمه ژاپنی را ترجیح می دهند، برخی پسته و برخی دیگر بادام را دوست دارند. قسمت هایی از آجیل هم، تا مدت ها در ظرف باقی می ‌مانند. فندق یکی از آن دانه‌ هاست که در موردش کم لطفی می ‌‌شود.

ارزش تغذیه ای

فندق خواص و ارزش تغذیه ‌ای زیادی دارد، به همین دلیل از بروز خیلی بیماری‌ ها پیشگیری می ‌کند.

در هر 28 گرم فندق که به طور متوسط معادل 20 عدد مغز آن می باشد، 176 کالری انرژی نهفته است. این مقدار فندق دارای 17 گرم چربی، 5 گرم کربوهیدرات، 4 گرم پروتئین و حدودا 2 گرم آب می باشد.

فندق با داشتن روغنی خاص (اسید اولئیک)، پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری، جایگاه مخصوصی را در بین دیگر آجیل‌ ها باز نموده است.

بتاسیتوسترول

بتاسیتوسترول که به مقدار زیادی در فندق یافت می ‌شود، اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان (مخصوصا سرطان سینه و پروستات) دارد.

بنابراین مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، بدن را هم در برابر بیماری‌ های قلبی و هم در برابر سرطان محفوظ می ‌دارد.

روغن فندق

فندق غنی از روغن است. در واقع 60 تا 70 درصد فندق از روغن تشکیل شده است.

این ساختار و ترکیب روغنی دارای فواید زیر برای بدن است:

تامین انرژی، تنظیم حرارت، محفاظت در برابر عوامل بیرونی و کمک به گردش ویتامین‌های محلول در چربی.

در روغن فندق، برخی اسیدهای چرب وجود دارند که اعمال مهمی را برای بدن انجام می‌ دهند؛ به عنوان مثال "اسید اولئیک" موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می‌کند(کلسترول را به میزان 2/26درصد کاهش می ‌دهد)، قند خون را تنظیم می ‌کند و آپوپروتئین A-1 را که برای پیشگیری از بروز بیماری ‌های عروق سیاهرگ مفید است، افزایش می ‌دهد(به میزان 25 درصد) و آپوپروتئین B که مضر می ‌باشد را کاهش می ‌دهد(به میزان 5/7 درصد).

دیگر اسید چرب مفید در روغن فندق، "اسید لینولئیک" است که به مقدار زیادی در روغن فندق یافت می ‌شود. لینولئیک اسید نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد.

ویتامین های فندق

فندق

فندق یک منبع خوب از ویتامین‌های B1، B2 و B6 است. این ویتامین ‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصا برای کودکان در حال رشد.

ویتامین E

ثابت شده است که مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تامین می کند و برای پیشگیری از بیماری‌ های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است.

روغن فندق بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه ‌های قلب و دیگر ماهیچه‌ های بدن ضروری است.

این ویتامین همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل ضروری می ‌باشد.

ویتامین E از تجزیه و همولیز گلبول ‌های قرمز خون جلوگیری می ‌کند، بنابراین به عنوان نوعی محافظ در برابر کم‌ خونی یا آنمی عمل می کند.

از دیگر فواید ویتامین E که در فندق به وفور یافت می ‌شود، پیشگیری و ممانعت از عوامل ایجاد کننده سرطان می ‌باشد. اگر سرطان قبلا در بدن شکل گرفته باشد، ویتامین E با سلول‌ های سرطانی می‌ جنگد.

املاح فندق

فندق دارای مواد معدنی زیر می باشد:

* کلسیم، که برای رشد استخوان ها و دندان‌ ها ضروری است.

* آهن، که در خون ‌سازی نقش دارد.

* روی، که نقش مهمی در هورمون‌ های جنسی دارد.

* پتاسیم، که برای تحریک سیستم عصبی و عملکرد مناسب عضلات و ماهیچه‌ ها ضروری است.

در نهایت این که:

تحقیقی جدید نشان داده است، افرادی که فندق و یا روغن آن را مصرف می‌ کنند، 50 درصد کمتر از کسانی که هیچ گاه فندق نمی ‌خورند، در معرض خطر مرگ بر اثر حمله ‌های قلبی هستند.

این آجیل دارای مواد تغذیه ‌ای مفیدی برای سلامت قلب است.

مریم مرادیان نیری- کارشناس علوم تغذیه

سایت تبیان

*مطالب مرتبط:

مقالات

» اثر و مشخصات گاز دهی اوزون برروی ذرت انبار شده
نوشته شده توسط : سید مسعود عبداللهی | در تاریخ : September 6, 2007 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
    چکیده :
این مطالعه اثر اوزون را به عنوان ضد عفونی کننده در ضد عفونی کردن ذرت نگهداری شده در انبار ارزیابی میکند . تیمار با اوزون با غلظت ppm 50 برای سه روز موجب نابودی 100-92 درصدی حشراتی از قبیل سوسک قرمز آرد ، شپشه درت و لارو شده و موجب کاهش 63% سطح آلودگی قارچی اسپرژیلوس پارازیتیکوس می شود.
گاز دهی با اوزون دارای دو فاز می باشد : در فاز اول تجزیه سریع اوزون و حرکت کند آن را بر روی غله راداریم ولی در فاز دوم ، اوزون آزادانه بر روی غله با تجزیه کمی جریان داشته که علت آن اشباع شدن نقاط مولکولی واکنش دهنده می باشد.
سرعت اشباع به سرعت جریان اوزون / هوا بستگی دارد. اپتیمم سرعت نفوذ عمقی اوزون به توده غله m/s.03/0 میباشد که در طی فاز یک طی 5 روز سرعت تجزیه ثابتی معادلm 3/0 /ppm 1 بدست می آید. سرعت اپتیمم در فاز دوم m/s 02/0 میباشد که بیشترین اثر را در کمترین زمان دارد.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

مقایسة کارایی سموم برومادیالون، کول کلسیفرول و فسفید روی بر روی موش ورامین (Nesokia indica)
نوشته شده توسط : اکرم اسدی | در تاریخ : June 23, 2007 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
نویسنده: احمد پرویز؛ سید ام. احمد؛ اس. وکار و ای. رزوی
چکیده: در این بررسی آزمایش های غذایی اجباری و انتخابی با تک تک موش های ورامین اسیر شده به منظور ارزیابی کارایی طعمه های برومادیالون، کول کلسیفرول و فسفید روی انجام شد. تحت آزمون اجباری (1 روزه و 3 روزه) موش های نر از طعمة برومادیالون کمتر مصرف کردند. به هر حال از نظر جنسیتی تفاوت معنی داری مشاهده نشد. تحت آزمون غذایی انتخابی، تفاوت بین جذب طعمة برومادیالون و جنسیت معنی دار نبود. تحت طعمة کول کلسیفرول، طعمة تیمار شده بیشتر از طعمة معمولی مصرف شد. در میان طعمه های بررسی شده، کول کلسیفرول اثر خوبی برای کنترل موش ورامین نشان داد. دریافت متن کامل مقاله

» مدیریت خسارت جوندگان: با تأکید بر کاهش خسارت میکروتوس در سیستم های زراعی
نوشته شده توسط : اکرم اسدی | در تاریخ : June 29, 2007 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
    1. مقدمه
جنس میکروتوس جزء راسته موش شکلان (Myomorpha)، خانواده Cricetidae و زیر خانواده میکروتینا ها یا ول ها می باشند. جوندگانی کوچک با دم کوتاه هستند و طول دم معمولا از سر و بدن کوتاهتر است. لالة گوش زیاد کوچک نیست و از داخل موها نمایان است. انگشتان معمولی هستند و کف پا دارای شش پینه است. در جمجمه پوزه کوتاه است، فاصلة بین حدقه ای باریک و فشرده و پهنای آن در حدود پهنای پوزه است. تیغه های بالای حدقه ای در بالغ ها به هم متصل شده و به یک تیغة میانی تبدیل می شوند. دندان های پیشین بالا بطور قائم به طرف پایین خم شده یا کمی متمایل به جلو هستند و سطح جلویی آنها زرد نارنجی رنگ است. دندان های آسیا بطور دائم رشد کرده وسطح آنها از خمیدگی ها یا قطعات بستة زیادی تشکیل شده است. در ایران چند گونه از آنها شناسایی شده است از جمله: Microtus nivalis، Microtus socialis، Microtus arvalis و Microtus transcaspicus. این جانوران از ریشه، پوست تنة درختان، پیاز و غده های گیاهی تغذیه می کنند و در سطوح تراکم پایین نیز سبب آسیب های جدی به مزارع و باغ های میوه می شوند. هدف از این بررسی معرفی و چگونگی مبارزه با این جونده می باشد.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» با ابزارهای مدیریت جدید می توان آفت جونده ا مدیریت کرد
نوشته شده توسط : اکرم اسدی | در تاریخ : June 22, 2007 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
    1. مقدمه: این بستة نرم افزاری جدید شرایط مناسبی را برای مدیریت و ردیابی بهتر جونده در مزرعه فراهم می کند. پژوهشگران CSIRO دیسک فشرده ای (CD ) را که کاربر پسند می باشد و Mouser خوانده می شود را طراحی کرده اند. در این نرم افزار تصاویر ویدئویی، عکس ، نمودار و مطالبی دربارة روش های کنترل و ردیابی جونده گنجانده شده است. نویسنده در این نوشته خاطر نشان می کند آفت جونده دائما در حاشیة مزارع شرق استرالیا دیده می شود. با این وجود سیستم های زراعت سنتی در طی 10 سال گذشته با افزایش بازده محصول و کاشت انواع متنوعی از محصولات و برداشت کاهبن ها و حفر چاله در اطراف مزارع تغییر کرده است. این عوامل، شرایط مطلوبی را برای جونده از طریق دسترسی به غذای با کیفیت بالا برای زمانی طولانی فراهم می کند و موجب توزیع کمتر جونده و لانه های آنها به مزارع پیرامونی می شود. البته محققین معتقدند در این شرایط نیز احتمال طغیان جونده وجود دارد.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» راهبردهای مدیریت تلفیقی آفات (IPM) در کنترل جوندگان مضر کشاورزی
نوشته شده توسط : اکرم اسدی | در تاریخ : June 22, 2007 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
    1. مقدمه
جوندگان در سطح وسیعی به محصولات، قبل و بعد از برداشت خسارت می زنند. با توجه به این برآورد می شود در هر سال 20 درصد ذخایر غذایی جهان توسط جوندگان مصرف یا آسیب می بیند. جدی ترین مشکلات ایجاد شده توسط جوندگان در زمین های کشاورزی بر سر محصولات گرمسیری کشتزارهایی مانند نیشکر، درخت خرما، کاکائو و قهوه و همچنین برنج، سایر غلات و محصولات غذایی اتفاق می افتد. بطوری که آب و هوای گرمسیری امکان گسترش گونه های زیادی از جوندگان را فراهم می سازد و عملا جوندگان در هر شرایط آب و هوایی، به غلات و سایر محصولات در انبارها و مزارع حمله می کنند . بررسی ها، میزان آسیب محصولات توسط جوندگان را مشخص کرده است و سطوح قابل توجهی را در برخی نواحی نشان می دهد. در جدول 2 نمونه هایی از محصولات مناطق ویژه و سطوح آسیب توسط گونه های مختلف جوندگان نشان داده شده است.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» کشاورزی در بوته آزمایش برای پیوستن به WTO
نوشته شده توسط : سحر میرشاهی | در تاریخ : March 3, 2007 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
دکتر محمدمهدی بهکیش

در ادبیات توسعه اقتصادی، بخش کشاورزی را در مراحل اولیه توسعه، تامین‌کننده سرمایه و نیروی انسانی برای شکل‌گیری صنعت می‌دانند و به صورت طبیعی بخش صنعت پیوندهای پسین و پیشین با بخش کشاورزی برقرار می‌کند. یعنی کشاورزی در پیوند پیشین با صنعت (Backward Linkage) ماشین‌آلات مورد نیاز را دریافت می‌کند و در پیوند پسین (Forward Linkage) محصولات تولیدی خود را به صورت مواداولیه در اختیار صنایع بسته‌بندی، تبدیل مواد به محصول و ... قرار می‌دهد.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» انتقال ژن در بهبود گیاهان زراعی: چشم¬اندازی بر وضعیت حال و آینده
نوشته شده توسط : کریم سرخه | در تاریخ : January 8, 2007 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
کریم سرخه ، بهروز شیران1، شهرام محمدی1، خلیل عالمی سعید2

چکیده
انتقال ژن یا جذب DNA فرایندی است که قطعه مشخصی از DNA ( معمولاً یک ژن خارجی وارد شده در پلاسمید باکتریایی) را به درون سلول¬ها وارد می¬نماید. در اصلاح نباتات، تکنیک¬های مرتبط با انتقال ژن از طریق تکثیر جنسی و رویشی به خوبی رایج می¬باشند. هدف از این تکنیک¬ها ایجاد تنوع ژنتیکی در جوامع گیاهی، انتخاب گیاهان برتر از نظر ژنهای کنترل کننده صفات مطلوب و همچنین حفظ تنوع واریته¬های گیاهی می¬باشد. با استفاده از تکنیک¬های اصلاحی مرسوم، پیشرفت¬های چشم¬گیری در زمینه بهبود عملکرد گیاهان زراعی حاصل شده است. معذالک این تکنیک¬ها وقت¬گیر هستند. در سالهای اخیر، بیوتکنولوژی گیاهی منبعی سرشار از ابداع و خلاقیت بوده است و برای رفع مشکلات قدیمی راه حل¬های نوینی فراهم کرده است. بنابراین، در این مقاله سعی شده است که چشم¬انداز حال و آینده انتقال ژن را در بهبود گیاهان زراعی مورد بررسی قرار دهد.

واژه¬های کلیدی: انتقال ژن، گیاهان زراعی، DNA
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» کاربرد دیدگاه انتخاب‌ براساس‌ نشانگرها در برنامه های اصلاح نژاد
نوشته شده توسط : سحر میرشاهی | در تاریخ : December 10, 2006 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
مهندس آرش جوانمرد
‌‌‌‌متخصصان‌ اصلاح‌ نژاد بیشتر روی‌ تنوع‌ صفات‌ کمی‌ می‌اندیشند و سعی‌ می‌نمایند با توسط روشهای‌ آماری‌ از همهِ اط‌لاعات‌ در برنامه‌های‌ انتخاب‌ استفاده‌ نمایند. این‌ روشها از سال1950 باپایه‌گذاری‌ متدهای‌ بیومتری‌ پیچیده‌تر همراه‌ شد .‌‌‌‌ژنتیک‌ کمی‌ تنها اثر تجمعی‌ ژنهایی‌ را که‌ باعث‌ ایجاد تفاوت‌ بین‌ افراد می‌شوند مورد توجه قرار می‌دهد و فرض‌ اصلی‌ آن‌ تفکیک‌ همزمان‌ بسیاری‌ از ژنهای‌ کوچک‌ اثر می‌باشد.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» واکنش‌ زنجیره‌ پلی‌مراز PCR
نوشته شده توسط : سحر میرشاهی | در تاریخ : December 10, 2006 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
آرش جوانمرد

‌‌‌‌مسئله‌ اصلی‌ در بررسی‌ یک‌ ژن‌ خاص‌ مشکل‌ هدف‌ گیری‌ آن‌ در یک‌ ژنوم‌ پیچیده‌ که‌ ممکن است‌ بیش‌ از صد هزار ژن‌ داشته‌ باشد است. بسیاری‌ از روشها در ژنتیک‌ ملکولی‌ به‌ این‌ مشکل‌ فائق‌آمده‌اند. تکنیکPCR ‌در اواسط‌ دههِ 1980 در دپارتمان‌ ژنتیک‌ انسانی‌ بوسیلهِKaru Mullis ابداع‌و برای‌ تکثیر ژن‌ کم‌ خونی‌ داسی‌ شکل‌ و بتاگلوبین‌ انسانی‌ مورد استفاده‌ قرار گرفتSaiki(1985) از پژوهشگران‌ شرکت‌ مهندسی‌ ستوساشکالات‌ موجود را رفع‌ کرد وروش متداول‌ کنونی‌ را ابداع‌ نمود.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» تاثیر برخی از تیمارهای شیمیایی و انبار سرد بر روی ماندگاری گل بریده داودی
نوشته شده توسط : سحر میرشاهی | در تاریخ : December 10, 2006 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
امراله نبی گل، روح انگیز نادری، مصباح بابالار، محسن کافی
چکیده:به منظور معرفی بهترین تیمار شیمیایی و روش نگهداری مفید طرحی بصورت فاکتوریل کاملا تصادفی بر روی دو رقم گل بریده داودی انجام شد. تیمار های شیمیایی شامل: اسید سیتریک، هیدروکسی کونینولین سیترات، اتانول، بنزیل آدنین، کلرید کبالت و سولفات آلومینیوم بودند که همگی ساکارز نیز بهمراه داشتند و با تیمار شاهد (آب مقطر) مقایسه شدند. این طرح به سه روش نگهداری در سرد خانه، روش پالس و روش استاندارد(مداوم) انجام شد.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 

» ارزیابی دو روش غربالگری برای مطالعه مقاومت به جوانه زنی قبل از برداشت جهت کاهش ضایعات تولید در گندم نان
نوشته شده توسط : سحر میرشاهی | در تاریخ : December 10, 2006 | موضوع : علوم کشاورزی | امتیاز : 
رضا توکل افشاری، بهمن یزدی صمدی

چکیده:جوانه زنی قبل از برداشت در گندم نان سبب ایجاد ضایعات در تولید گندم در استان های شمالی ایران می شود. در این مناطق به دلیل بارندگی و رطوبت بالا در زمان برداشت جوانه زنی دانه گندم بر روی گیاه مادری رخ می دهد که این امر سبب کاهش عملکرد و کیفیت بذر می گردد و از این بابت کشاورزان متحمل خسارات فراوانی می شوند. شناسایی و معرفی ارقام متحمل به جوانه زنی قبل از برداشت به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت کاهش ضایعات در تولید گندم نان می باشد. در این راستا معرفی روش یا روش های غربال آزمایشگاهی مناسب و با دقت بالا می تواند به پژوهشگران در ارزیابی ژنوتیپ های موجود در ذخایر بانک ژن کمک شایانی نماید.
 ادامه مقاله  چاپ مقاله 
Pages: 1 2 3 4  Next »  >>


منبع

http://2007m.blogsky.com/1386/12/25/post-144/

آموزش فنی و حرفه ای در کشور ایتالیا٫¤

آموزش فنی و حرفه ای در کشور ایتالیا

ایتالیا در منتهی الیه جنوب اروپا قرار دارد این کشور که جزایر متعددی از هر سو آن محاط می کند، در نهایت به سواحل آفریقا محدود می شود،جغرافیای ایتالیا در ارتباط تنگاتنگی با حوزه های فرهنگی و نژادی جهان (از جمله نئو لاتین ها ،ژرمن ها و اسلاو بالکان)و به همین نسبت کشور های آفریقای شمالی و تمدن مسلمان عرب بوده است.به تدریج ایتالیا به آنسوی سواحل مدیترانه کشیده و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد پس ایتالیا را می توان پل ارتباطی میان اروپا و آفریقا و آسیا دانست.
ساختار پارلمانی این کشور شامل انتخابات سنا طبق نظام تعیین برنده بر مبنای بیشترین آرای اخذ شده برای اکثر کرسی ها و استفاده از نظام تعیین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه برای اقل کرسی هاست ،نظام مشابهی نیز برای نمایندگان مجلس وجود دارد . مجلس سنا 315 عضو دارد که به نمایندگی از طرف نواحی از سوی شهروندان 25 ساله به بالا انتخاب می شوند بعلاوه رییس جمهور پنج سناتور مادام العمر را نیز بر می گزینند.
شمال ایتالیا با دسترسی آسانی که به سایر نقاط اروپا دارد مرکز اصلی صنعت این کشور محسوب می شود در مقابل جنوب کشور غالبا در زمینه کشاورزی و تولید محصولاتی نظیر انگور،چغندر قند ،گندم ،ذرت ،گوجه فرنگی و سویا فعالیت می کند.
ایتالیا اکثرا دارای مزارعی کوچک است بهمین دلیل میانگین درآمد در جنوب ایتالیا نسبت به شمال در سطح پایین تری قرار دارد کشاورزی در شمال بصورت مکانیزه بوده و محصولات عمده ان شامل گندم ،ذرت ،برنج ،انگور ،میوه و علوفه برای تغذیه دام و صنایع لبنی است در حال حاضر مکانیزه کردن کشاورزی در جنوب ایتالیا مجدانه تشویق می شود .
صنایع شمال کشور پیشرفته و شامل صنایع الکتریکی و الکترونیکی ،وسایل نقلیه از جمله دوچرخه سازی ،نساجی، پوشاک و کالا های چرمی ،سیمان ،شیشه ،چینی و سرامیک می باشد. شمال ایتالیا از لحاظ مالی و بانکداری منطقه مهمی محسوب می شود شهر میلان پایتخت تجاری ایتالیا است صنعت توریسم و پول ناشی از درآمدی که ایتالیایی های شاغل در خارج، به کشور می فرستند منابع مهم درآمد ارز خارجی است.
متاسفانه اقتصاد کشاورزی ایتالیا با رکود قابل ملاحظه ای مواجه شده است بالعکس در صنعت به رشد چشمگیری دست یافته است به نحوی که اکنون در رده پنجمین کشور بزرگ صنعتی جهان قرار دارد.رشد اقتصادی این کشور مدیون تولید محصولات در سطح صنایع کوچک ،متوسط و تولیدات خانگی است صنایع اصلی ابزار دقیق و ماشین آلات مربوط به این رشته ،وسایل نقلیه ،مواد شیمیایی ،محصولات الکتریکی ،مدو لباس را در بر می گیرد، ایتالیا روابط اقتصادی متقابلی با کشورهای آلمان ،فرانسه ،هلند و امریکا دارد.
سیستم آموزش ایتالیا شامل 3 سال دوره پیش دبستانی و 2 سطح اموزشی شامل5 سال دوره ابتدایی، 3 سال دوره راهنمایی و در سطح دوم، 1- سیستم icie که طول دوره 5 سال است و بعد از امتحان پایان دوره پنج ساله دانش آموز صلاحیت ورود به دانشگاه را دارد، 2- آموزش های فنی و حرفه ای که طول این دوره 3 سال است و بعد از پایان این دوره دانش آموز موفق به کسب گواهینامه مهارتی می شود که در سطح کشور ایتالیا و اروپا مورد تایید است.
افرادی که گواهینامه مهارتی دارند صلاحیت ورود به بازار کار یا یکی از رشته هایی که در نهایت منجر به اخذ مدرک دیپلم فنی حرفه ای می شود را دارند. داشتن این دیپلم برای دوره آموزش های عالی فنی یا دانشگاه ها [ با گذارندن چند پیش نیاز ] ضروریست پس هر سطح روابط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
در آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزانی که مقطع راهنمایی آنها به پایان رسیده است و تمایلی به ادامه تحصیل در سیستم مدرسه را ندارند موفق به کسب گواهینامه مهارتی در مقطع آموزشهای مقدماتی/ پایه حرفه ای خواهند شد که اصطلاحاً به آن آموزش های سطح 1 می گویند. آموزش های این سطح شامل مهارت های حرفه ای خاص دانش تئوری و انواع کار عملی و تجربه کار عملی در موسسات می باشد.
دوره دبیرستان هشت شاخه متفاوت (هنر های زیبا ،کلاسیک ،اقتصاد،زبان،موسیقی،علوم،تکنولوژی،انسانی) به غیر از هنرستان که خود سیلابس های متفاوتی دارد را در بر می گیرد
دوره آموزش های عالی فنی و حرفه ای که 12-6 ماه به طول می انجامد اصطلاحاً سطح 2 آموزشی نامیده می شود، دانش¬ و توان تئوری، فنی یا تکنولوژی های نوین، مدیریت کار علمی و تجربه کار عملی در موسسات از عناوین و سرفصل های این دوره است.
شاخه دیگر آموزشهای عالی فنی و حرفه ای IFTS می باشد در این سطح تکنسین ارشد و متناسب با تقاضای بازار کار دولتی/ خصوصی آموزش داده می شود. شرایط ورود به این دوره داشتن مدرک دیپلم حرفه ای می باشد.
دوره های کارآموزی
جوانان سنین 15 سال یا بالاتر می تواند بصورت دوره های کارآموزی و یا دوره های قراردادی آموزش/ کار که اصطلاحاً به آن قرارداد ترکیبی نیز می گویند، جذب بازار کار شوند لازم به ذکر است که موسسات در تمام بخش ها از هر دو نوع قرار داد استفاده می نمایند. دوره های کارآموزی تجربیات آموزشی و شغلی بسیار زیادی را همراه دارد. موسسات آموزش های در حین کار را، با به کار گماردن کارآموز در کنار استادکار ماهر اجرا می کند،یا یک مربی از طرف موسسه مسئول هماهنگی آموزشهای حین و خارج از خدمت خواهد بود از سوی دیگر فرد کارآموز باید دوره ها آموزشی تکمیلی را که کاملاً رایگان است به مدت حداقل 120 ساعت در یک سال را بگذارند.محتوای آموزشی این دوره های شامل مهارت های علمی ،عملی و فنی می باشد که بسته یه نوع شغل متفاوت است برخی از آموزشها بصورت آمادگی جهت احراز شغل است مثل صنعت ساختمان،صنایع سنگین ،خدمات،صنایع چرم،پارچه و صنعت توریسم .محتوای دوره های آموزشی تکمیلی کارآموزی منوط به نوع آموزش اجباری است که می تواند شامل مهارت های زبان ،ریاضی ،IT و...باشد محتوای این دوره آموزشی شامل علوم و فنون مرتبط به مهارتهای علمی و مرتبط به شغل میباشد.قرار دادهای آموزشی کار از18ماه الی 4سال به طول می انجامد.
سیستم کارآموزی کشور ایتالیا به 3 بخش تقسیم می شود:
1) نوعی از کارآموزی که ویژه جوانان 18-15 سال است که در واقع هدف از کارآموزی ارتقاء توان علمی و عملی و ادامه تحصیل آنان است.
2) نوع دیگر آن تحت عنوان کارآموزی شغلی است که ویژه سنین 29/18 سال است (کارآموزی جهت کار )
3) کاراموزی جهت کسب دیپلم که در نهایت منجر به مدرک دانشگاهی می شود.
حداکثر طول مدت کارآموزی تا 6 سال نیز افزایش یافته است.
آموزش های مستمر:
آموزش بزرگسالان به 2 بخش تقسیم می شود: 1- آموزش مادام العمر که برای آشنایی با مهارتهای مقدماتی، عمومی و پیش از اشتغال ارایه می شود. آموزشهای مذکور در بخش رسمی به ویژه در مراکز ثابت منطقه ای جهت آموزش بزرگسالان تحت نظر وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهها و تحقیقات انجام می¬شود.
2) آموزشهای مستمر فنی و حرفه ای که شامل کلیه سیلابس های آموزشی می شود، هدف از این آموزشها آموزش کارگران بزرگسال و بازآموزی حرفه ای است. مکانیسم اجرایی آموزش های مستمر برای کارگران در موسسات دولتی یا خصوصی، مراکز آموزشی، مجامع صنعتی، حرفه ای و مهارتهایی نظیر دانشگاهها و مراکز اشتغال می باشد در اینجا می توانیم به نقش فعال آموزشهای غیر رسمی کارگران و کارمندان در موسسات اشاره کنیم معمولا برنامه های اموزشی شامل حال کارگران ،موسسات و کار فرمایان سازمان های غیر انتفاعی و اقتصادی، مراکز اموزشی از جمله مربیان مراکز اشتغال و سرمایه گذاران می باشد.هر کارمند سالانه باید ساعاتی راجهت آموزش و ارتقا توان و مهارت های شغلی خود سپری نماید .
وزارت کار که مجری آموزشهای مستمر است وظیفه سنجش اینگونه اموزشها را نیز بعهده دارد حتی در مورد اموزش افراد شاغل و بیکار نیز روند مذکور را پیاده می کند ،آموزشهای مستمر را موسسات اجرا نموده و هدف از اجرای ان نیز بهبود مهارت و دانش شغلی است که در مراحل تولید ،تکنولوژی و نوآوری الزامیست حمایت هایی که قانون از سیستم نامبرده بعمل می اورد موجب شده است که به ان بودجه ای تعلق گیرد حتی افراد متقاضی برای اموزش به شرکتها و آزمون در همان شرکت معرفی می شوند در راستای حمایت از این پدیده قانون یک گزینه کلیدی دیگر نیز اضافه نموده است :سرمایه گذاران داخلی و وزارت کار ایتالیا که بودجه های چند ناحیه ای را مدیریت می کنند بر پرداخت 0.30درصد سهم مشارکت کار فرما نظارت دارد در واقع بودجه ای که سرمایه موسسات و طرح های آموزشی منطقه ای و ناحیه ای است کار مقامات منطقه ای را در سیستم اموزشهای مستمر تکمیل می کند.موسسات بسیار کوچک(9-1)و موسسات کوچک(49-10)کارمند در گروه موسسات تولیدی ملی قرار داند اما سهم فعالیت آنان بدلیل فقدان ثبات اقتصادی در آموزش های مستمر نسبت به موسسات متوسط و بزرگ بسیار اندک است در نتیجه حمایت دولت برای ارتقا سرمایه گذاری در امر آموزش در قالب وزارت آموزش و پرورش و بودجه اروپا تامین می شود .
آموزش معلمان ارسال آموزش های فنی و حرفه ای
مربیان در مراکز آموزشی دولتی و مجازو در موسسات خصوصی جهت آموزش مستمر کارگران فعالیت می کنند. در برخی موارد در مراکز اشتغال نیز فعالیت دارند. شر ط استخدام مربیان رتبه دانشگاهی در رشته تحصیلی آنان بود (روش قدیمی). اما تاکنون فارغ التحصیلان تربیت معلم نیز واجد شرایط مربیگری هستند (روش جدید) در حال حاضر آموزش مقدماتی مربیان بعهده مرکز آموزشی معلمان است آموزش حین خدمت بعهده مدارس و دانشگاه ها می باشد در این نوع آموزش جدیدترین روشها و بازآموزی، آموزش متدولوژی و مهارت در تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات ارایه می شود،در طی چند سال اخیر با رشد آموزشهای از راه دور معلمان مواجه شده ایم که مدیریت ان بعهده وزارت کار است ارتقا آموزشی معلمان و مربیان در راستای توسعه و ارتقا مهارت های شغلی مربیان/ و کارگران در مراکز اموزشی می باشد در این روش بیشتر از کتاب های خود آموز ،کتابخانه های مجازی و تالار گفتگو استفاده می شود
آموزش مربیان و معلمان موسسات:
از آنجاییکه مربیان موسسات در قالب کارورزی فعالیت عمده ای دارند لذا تضمین کیفیت آموزش های در حین کار انان نقش کلیدی دارد در طی چند سال اخیر با رشد اموزش و اعطا گواهینامه های مهارتی در ایتالیا مواجه شده ایم در واقع دو فاکتور مذکور صلاحیت و تواناییهای فردی را ضمانت می کند .سازمان های دو جانبه ،کارفرمایان و اتاق بازرگانی و اتحادیه های صنفی بخشی از نیاز های مهارتی و حرفه ای را برای تثبیت توسعه شغلی بر عهده گرفته اند پس قادر به ارائه آموزش های متناسب با بازار کار نیز می باشند.
با افزایش تنوع در ارائه آموزش سرمایه گذاران سیستم های آموزشی در عرضه طرحهای اموزشی متناسب با بازار کار نوآوریهایی انجام داده اند از جمله آموزش عالی فنی که سیستم هماهنگ و یکپارچه طراحی و روش هایCBT و انواع آموزش مدولار را در بر می گیرد .استاندارد های مهارتی بصورت بخشی از برنامه درسی تهیه و تدوین می شوند،استاندارد های این سطح که بر اساس تجارب کشور های اروپایی تهیه می گردد و قابل ارزشیابی و ارائه گواهی نیز می باشند مقامات منطقه ای آن را در چارچوب بودجه اروپا در برنامه 6-2000 استاندارد سازی دستاورد های اموزشی ،یکپارچه سازی سیستم ها و گواهینامه های مهارتی قرار داده اند.
اعتبار بخشی به آموزش
در ایتالیا مدارک و گواهینامه های رسمی از لحاظ قانونی و اجتماعی بسیار معتبراند جدیدترین سیستمی که دراعطای گواهینامه بین مقامات اموزش در سطح کشوری ،منطقه ای و ناحیه ای توافق شده است به شرح ذیل می باشد :
• تاکید بر کسب مهارت
• کسب حداقل استاندارد های مهارتی
• ایجاد ابزاری مثل مدرک و روشهایی که تجارب کاری را معتبر می کند
مشاوره:
خدمات مشاوره در اکثر مناطقی که آموزش های حرفه ای را ارائه می دهند با هدف حمایت از روش های آموزشی انجام می شود نهادی که مسئولیت این کار را بعهده دارد وزارت آموزش و پرورش است این وزارتخانه خدمات مذکور را از سطح ابتدایی تا دانشگاه ارائه می دهد از سوی دیگر وزارت کار نیز موظف به ارائه خدمات مشاوره ای برای آموزشهای فنی و حرفه ای و جویندگان کار می باشد در این راستا مراکز خدمات اشتغال که یکی از سیاستهای اساسی وزارت کار می باشد، موظف به ساماندهی و ارائه خدمات مشاوره به جویندگان کار است این مراکز باید بعد از مصاحبه با فرد متقاضی اطلاعات ، راهنماییها و نظارت کامل نسبت به روند اشتغال وی داشته باشند لازم به ذکر است که خدمات مشاوره برای جوانان و بزرگسالان بیکار یا دارای شغل ارائه می شودو روند مشاوره به شرح ذیل می باشد:
معلم در طول سال تحصیلی و در مدرسه با راهنماییهای خود اگاهی های لازم را به دانش اموز می دهد تا بهتر تصمیم بگیردو در نهایت او را در پایان دوران راهنمایی به مشاوره معرفی می کند خدمات مذکور معمولا از سوی خدمات تکمیلی حمایت می شود(مصاحبه های تشخیصی ،جلسات خاص اطلاع رسانی و توزیع مطالب خاص مشاوره)
مراکز آموزشهای فنی و حرفه ای آگاهی لازم در مورد شغلی که فرد باید انتخاب کند ارائه می دهند، خدمات تکمیلی وزارت آموزش و پرورش و نقش عمده آن را در این بخش نباید از نضر دور داشت. علاوه بر خدماتی که بصورت خاص در این مراکز و توسط وزارتخانه های متبوع ارائه می شود ،نوع دیگری از خدمات بصورت دولتی و در سطح منطقه ای و ناحیه ای و حتی بخش خصوصی برای عموم جوانان ارائه می گردد.
نهاد های اشتغال برای جوانان سنین 18-15سال خدمات خاص مشاوره ،خدمات آموزشی ،راهنمایی و نظارت لازم را انجام می دهد در مورد بزرگسالان راهنمایی بصورت محدود می باشد بویژه برای بزرگسالانی که بیکار هستند این افراد باید به مراکز هدایت شغلی که بصورت ناحیه ای اداره می شود مراجعه نمایند
کلا ،مدارس نیاز به معلمانی دارد که در تمام امور توانمند باشند برخی دیگر از معلمان در زمینه فعالیتهایی خاص و پروژه ای دارای مسئولیتهایی محدود هستند این معلمان با همکاری کارشناسانی که خارج ازمدرسه به همکاری فراخوانده می شوند وظیفه مشاوره را بعهده دارند موارد آموزشی بلافاصله به دانشگاهها ارجاع می شوند.
مشاوره در سیستم آموزش های فنی و حرفه ای معمولا بوسیله مربیان و معلمان این مراکز انجام می شود و مراکز خدمات اشتغال از مربیانی که در محل کار سابق خود تحت بازآموزی قرار گرفته اند بصورت قرار دادی در این کار استفاده می کنند.
آموزش حرفه ای سیاستی فعال در امر اشتغال
آموزش های مادام العمر از جمله نیازهای افراد جامعه محسوب می شود. بعبارت دیگر این آموزشها از جمله حقوق شهروندی و ضامن رشد تخصص و حرفه است، این آموزشها در کشور ایتالیا به صورت قدیمی در سیستم های متعددی از جمله سیستم¬های کار و آموزش وپرورش اجرا می شود. لذا مسئولیت برنامه ریزی، مدیریت و ارزیابی عملکردها مشترکاً و در سطوح مختلف استانی و منطقه ای انجام می شود. در واقع روش آموزش تلفیقی از همکاری و ارتباط وزارت کار، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی مراکز آموزشی، مدارس و انواع NGOها می باشد، از سوی دیگر برای اجرا کردن این روش انجام اقداماتی نظیر بهبود تغییر سیستم آموزش، بازار کار و سیاستهای فعال اشتغال و مطابق با نیازهای نسل جوان، افزایش سطح مهارتی ضروریست.
ایجاد تغییر و بهبود در سیستم آموزش بسیار حائز اهمیت است، ارایه آموزشهایی مطابق با نیازهای قشر جوان، تقویت مهارت آنان، حمایت از دانش آموزان با تعریف روشهای جدید آموزشی برای جلوگیری از افت تحصیلی با تلفیق سیستم های متعدد وایجاد ارتباط دو سویه میان این دو سیستمها میسر و ممکن می شود. نوآوری و تغییر در بازار کار را می توان به دو دسته رشد اشتغال و مدرنیزه کردن بازار کار، توسعه گفتگوی اجتماعی دسته بندی کرد. البته لازم به ذکر است که رشد اشتغال و مدرنیزه کردن بازار کار از طریق شناسایی و تاسیس مراکز اشتغال خصوصی/ دولتی، قراردادهای آموزشی و تعریف روشنی از اشتغال افراد ایجاد می شود. یکی دیگر از اهداف ایجاد تغییر در بازار کار و سیاست فعال اشتغال، کارت یا گواهینامه مهارتی شهروندان است. در واقع اقدامی است که سبب می شود جوانان با در دست داشتن کارت مذکور صلاحیت ورود به بازار کار را داشته باشند و از تبعیضات اجتماعی نیز جلوگیری شود. حدفاصل سال 2003-2002 نرخ میزان افزایش دوره های کارآموزی به 4/7 درصد افزایش یافته است. این دوره ها یکنوع وسیله ابزاری هستند که تواناییهای جوانان سنین کار را افزایش می دهد. دوره های کارآموزی که در نهایت منجر به اخذ مدرک عالی می شود. سیستمی جدید در کشور ایتالیاست . در این سیستم رشته های درسی و سیلابس ها بر اساس نیازهای دقیق بازار کار طراحی و تدوین می شود.
نویسنده: مرضیه ادبی مهذب
کارشناس پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای

اینترنت بی‌سیم در نمایشگاه کتاب

اینترنت بی‌سیم در نمایشگاه کتاب


پهنای باند اینترنت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش می‌یابد.


به‌گزارش ایرنا از ستاد خبری بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افرادی که دارای لپ‌تاپ باشند، می‌توانند از اینترنت داخل سالن نمایشگاه استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، نقاط کور سالن‌ها در نمایشگاه سال گذشته شناسایی شده و مشکل آن در این دوره از برگزاری رفع می‌شود.

بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ‌16‌تا ‌26 ‌اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.

جاواسکریپت حرفه ای برای طراحان وب

جاواسکریپت حرفه ای برای طراحان وب


N: 978076457908-0 | Publisher : Wrox | English | 672 pages | PDF |
Fri Apr 22 2005 | 4Mb



دانلود از rapidsher

کتاب آموزش ویژوال بیسیک۶ و کریستال ریپورت

کتاب آموزش ویژوال بیسیک۶ و کریستال ریپورت
در این کتاب به آموزش موارد زیر می پردازیم:

چگونه در کریستال ریپورت ۱۰ به پایگاه داده اکسس access متصل شویم, چگونه گزارشات ایجاد شده با کریستال ریپورت ۱۰ را در ویژوال بیسیک اجرا کنیم, ارتباط و دستکاری کریستال ریپورت در ویژوال بیسیک, چگونه پایگاه داده رمزگذازی شده را ار طریق ویژوال بیسک به گزارش متصل کنیم و …..

کتاب به زبان فارسی می باشد ودر ۲۱ صفحه با فرمت pdf


فرمت: pdf

حجم:۹۵۷ kb

دانلود

رمز فایل:www.onlydownload.ir

پس زمینه های زیبای موتور و ماشین

برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

موتور سوزوکی
پژو 206