همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

منابع و سرفصل آزمونهای فراگیر تغییر کرد


با تشریح شیوه جدید پذیرش دانشجوی فراگیر؛
معاون دانشگاه پیام‌نور: منابع و سرفصل آزمونهای فراگیر تغییر کرد
افزایش ظرفیت فراگیر کارشناسی و کاهش ظرفیت ارشد


معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با تشریح شیوه جدید پذیرش دانشجوی فراگیر، گفت: از سال تحصیلی جدید منابع آزمون و نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر تغییر کرده است، همچنین شرط پذیرش در این دوره نمره فرضی است، به عبارت دیگر کسانی پذیرفته می‌شوند که بالاترین نمره را کسب کرده باشند و ملاک، معدل فرد نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکتر عبدالله معتمدی در جمع خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های فراگیر کارشناسی و کارشناسی ارشد از 13 دی ماه آغاز خواهد شد، افزود: از این پس نحوه پذیرش دانشجو از میان دانش‌پذیران براساس شرط معدل و حداقل نمره در دروس نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تقریبا در تمامی رشته‌ها در دوره‌های فراگیر یک تا چند درس یا حتی موضوع دروس دستخوش تغییر شده است، گفت: دانش پذیران و متقاضیان این دوره‌ها مراقب باشند که در کلاسهای آموزشی که توسط آموزشگاه‌های فاقد مجوز بخش خصوصی برگزار می‌شود منابع سالهای گذشته تدریس می‌شود و متقاضیان با حضور در این کلاسها وقت و هزینه خود را تلف می‌کنند.

این مقام آموزشی گفت: در گذشته علاوه بر اینکه ظرفیت پذیرش اعلام نمی‌شد، تنها کسانی موفق به عبور از دوره دانش‌پذیری می‌شدند که معدل آنان در مقطع کارشناسی حداقل 12 و نمره هر درس آنها کمتر از 10 نباشد و در مقطع کارشناسی ارشد معدل کل کمتر از 14 و نمره هر درس کمتر از 12 نباشد.

وی با بیان اینکه در روش جدید در کلیه رشته محل‌ها ظرفیت اعلام می‌شود و داوطلبان دوره‌های کارشناسی ارشد قادر به انتخاب 10 رشته محل هستند، گفت: شرط پذیرش در این دوره نمره فرضی است، به عبارت دیگر کسانی پذیرفته می‌شوند که بالاترین نمره را کسب کرده باشند و ملاک، معدل فرد نیست.

دکتر معتمدی با تاکید بر اینکه هیچ موسسه‌ای در سطح کشور از دانشگاه پیام نور برای برگزاری دوره‌های آموزش فراگیر مجوز ندارد، گفت: برخی موسسات مانند جهاد دانشگاهی و تراکتورسازی تبریز در بعضی از مراکز دانشگاهی پیام نور کشور تنها بعد از پذیرفته شدن فرد به عنوان دانشجو امکان برگزاری دوره‌های آموزشی را دارند.

وی تاکید کرد: موسساتی که از آموزش عالی مجوز دریافت کرده اند منحصرا اجازه برگزاری کلاس در همان بخشی که مجوز صادر شده، هستند و در خصوص دوره‌های فراگیر هیچ موسسه‌ای مجوز برگزاری دوره و کلاس را ندارد.

وی با بیان اینکه این موضوع امسال با تغییر برخی منابع و دروس برای دانش‌پذیران دوره‌های فراگیر ایجاد اشکال خواهد کرد، گفت: این موسسات همچنان براساس منابع سالهای گذشته اقدام به برگزاری کلاس می‌کنند و از منابع جدید اطلاعی ندارند.

معاون آموزشی و سنجش دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این دانشگاه برای دانش پذیران در تمام رشته‌های فراگیر دوره‌های آموزشی را پیش بینی و برگزار می‌کند، گفت: هزینه ثبت‌نام حدود 50 هزار تومان است اما دانش پذیران برای شرکت در کلاس‌ها باید هزینه‌ای جزعی را تقبل و پرداخت کنند که در صورت قبولی در آن درس و محسوب شدن آن جزو واحدهای آموزشی عملا هزینه‌ای به هدر نرفته است.

وی گفت: داوطلبانی که پذیرفته نمی‌شوند یا کسانی که بعد از پذیرفته شدن انصراف می‌دهند بلافاصله سال بعد امکان حضور در دوره‌های فراگیر را خواهند داشت.

این مقام آموزشی در خصوص تغییرات اعمال شده در دروس و منابع امتحانی رشته‌های فراگیر گفت: در اکثر رشته‌ها حداقل یک و بعضا بیش از یک و گاهی موضوع درس تغییر کرده است و در مقطع کارشناسی نیز سه تا چهار عنوان یا درس مشمول تغییر شده است.

وی گفت: امسال ظرفیت پذیرش در دوره‌های کارشناسی فراگیر افزایش و در دوره‌های کارشناسی ارشد احتمالا کاهش پیدا خواهد کرد.

دکتر معتمدی یادآور شد: سال گذشته از میان 176 هزار داوطلب 36 هزار نفر در دوره‌های کارشناسی و از میان 104 هزار نفر داوطلب حدود 5 هزار نفر در دوره‌های کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.

این مقام مسئول گفت: امسال در 57 رشته و 6 هزار و 586 رشته محل در مقطع کارشناسی و 10 رشته و 350 رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته و در 54 رشته و 188 رشته محل کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: رشته‌های مهندسی راه و ترابری و مدیریت رسانه امسال به رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد اضافه شده است.

به گزارش ایسنا از شیراز رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز با اشاره به برگزاری پنجمین همایش معاونان و مدیران آموزشی مراکز پیام نور کشور، گفت: این همایش دوروزه در شیراز و با حضور 80نفر با موفقیت برگزار شد.

دکتر علی رضا موغلی افزود: در این نشست مباحث کاربردی آموزشی از سوی هر واحد دانشگاهی مطرح و بررسی شد و راهکارهای ارائه شده به صورت دستورالعمل درمی‌آید.

وی اضافه کرد: امسال رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور شیراز ایجاد شده و دانشجو می‌پذیرد.

وی از راه‌اندازی دفتر پشتیبانی تحقیقات دانشگاه پیام نور در استان فارس خبر داد و گفت: از این پس به صورت سیستماتیک از طرحها و مقالات و پروژه‌های پژوهشی حمایت لازم انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش میزان چاپ مقالات و طرحهای پژوهشی در استان فارس گفت: سال 85 تعداد 8 مورد طرح پژوهشی ارائه شده بود و امسال این میزان به 186 طرح رسیده است.

وی با بیان اینکه 18 اختراع دانشجویی توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس ثبت شده است، گفت: امسال سه رشته به رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در استان فارس افزوده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد