همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ظرفیت دوره کاردانی دانشگاه های دولتی صفر شد


ظرفیت دوره کاردانی دانشگاه های دولتی صفر شد


معاون وزیرعلوم : شمارداوطلبان کارشناسی ارشد 10 برابرظرفیت دانشگاه هاست 


معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه مجوز برگزاری دوره های کاردانی به دانشگاه دولتی و بزرگ ارائه نمی شود گفت : براساس ماموریت های تعریف شده تنها دانشگاه آزاد علمی کاربردی غیرانتفاعی ها و دانشگاه پیام نور مجموعه های تازه تاسیس و آموزشکده های غیروزارت علوم مجری برگزاری دوره های کاردانی هستند. 
حسین نادری منش در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان گفت : با توجه به اینکه به سمت ماموریت گراکردن دانشگاهها سوق می یابیم بنابراین برای دانشگاه های دولتی ماموریت هایی تعریف شده است که ایجاد دوره کاردانی برای این دانشگاه ها در اولویت نیست . بر این اساس به دانشگاه دولتی اصلا مجوز دوره های کاردانی ارائه نمی شود و به دوره کارشناسی نیز به صورت محدود مجوز پذیرش داده می شود. 
وی درخصوص دوره های کاردانی فعال در دانشگاه های سراسری گفت : ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دوره کاردانی به دانشگاه های سراسری ارائه نمی شود و تنها این دوره ها تا زمان فارغ التحصیلی دانشجویان فعلی ادامه دارد و پس از آن ظرفیت این دوره ها به رشته مقاطع دیگری ارائه می شود. به عبارتی دانشگاه های دولتی باید حداقل در مقطع کارشناسی و پس از آن تحصیلات تکمیلی توسعه یابند. 
دکتر نادری منش با بیان اینکه درحال حاضر 850 هزار دانشجوی متقاضی ورود به مقطع کارشناسی ارشد در کشور وجود دارد تصریح کرد : اما تنها ظرفیت پذیرش حدود 80 هزار دانشجو یعنی کمتر از یک دهم در دانشگاهها وجود دارد . 
معاون آموزشی وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه فعالیت مقدماتی طرح گسترش آموزش عالی براساس آمایش سرزمین تهیه شده است گفت : امیدواریم از سال آینده این موضوع اجرایی شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد