همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

عزم‌مان برای رساندن نرخ بیکاری به زیر 8 درصد جزم است


سخنگوی دولت: 
عزم‌مان برای رساندن نرخ بیکاری به زیر 8 درصد جزم است

معاون اول رییس‌جمهور اخبار مربوط به تخلف در یک شرکت دولتی را به یک شرکت بیمه‌ مرتبط دانست و گفت که این تخلفات از سال 83 آغاز و هم‌اکنون آشکارتر شده بود. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال 88 و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات یکی از شرکت‌های دولتی که خبر آن توسط رییس قوه قضاییه اعلام شد، اظهارکرد: این شرکت یک شرکت بیمه‌ای است که تخلفاتی از سال 83 و 84 داشته و دیوان محاسبات در سال 86 با بخش عمده‌ای از آنها برخورد کرده و متخلفان برای مجازات معرفی شده‌اند، رییس‌جمهور نیز برخورد قاطع با آنها انجام داده است. 
سخنگوی دولت افزود: مساله اخیر تتمه تخلفات گذشته است که هم‌اکنون آشکار شده و آنچه رییس قوه قضاییه اعلام کرده مورد استقبال دولت است و دولت علاقه‌مند است به تمام تخلفات در چارچوب قانون رسیدگی کند و از این حیث از اعلام رییس قوه قضاییه خرسند شده است. 
رحیمی با ابراز امیدواری نسبت به ریشه‌کن شدن مفاسد عمده در کشور و با یادآوری این نکته که هم‌اکنون وضعیت خوبی در حوزه خدمت‌رسانی در سازمان‌ها برقرار است، خاطرنشان کرد: هر جا تخلفی می‌شود اولین مدعی آن رییس‌جمهور و پس از آن اعضای هیات دولت و خواستار رسیدگی به آن هستند. 
وی بخشی از مفاسد را مربوط به معوقات اعلام کرد و گفت که حتی از پیش از این دولت وجود داشته‌اند و افزود: در کنار آن زمین‌خواری نیز از جمله مفاسدی است که برای برخورد و رسیدگی مورد تاکید قرار گرفته است. 
سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره تعداد افراد بازداشت شده در این ارتباط گفت: برخی از این افراد بازداشت و بازجویی و برخی دیگر به قید ضمانت آزاد شده‌اند. 
به گفته معاون اول رییس‌جمهور در مقطعی که این موضوع در دیوان محاسبات مورد رسیدگی قرار گرفت، مبلغ این پرونده چند صد میلیارد تومان بوده که به دادسرای دیوان محاسبات سپرده شده و هم اکنون در حال رسیدگی است و رییس‌جمهور نیز دستور برخورد با آن را داده است. 
وی تصریح کرد: لذا پرونده اخیر که تتمه پرونده قبلی است با رقم کمتری مواجه است. 
رحیمی هم‌چنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد کنترل بازار در ایام نوروز گفت: دولت همه مساعی‌اش را به کار گرفت تا اجناس مورد نیاز خانوارها به صورت متعادل به دست آنها برسد و در این زمینه موفق عمل کرد و اجازه افزایش قیمت‌ها را نداد. 
وی گفت: با توجه به وضعیت جهانی به نظر می‌رسد قیمت‌های ما در مقایسه با سال‌های 85 و 84 برابر است که در این زمینه اقداماتی از قبیل پیش‌بینی‌های شش ماه قبل برای مقابله با سوءاستفاده کنندگان را در نظر گرفتیم. 
رحیمی در همین زمینه کاهش قیمت مرغ ، گوشت گوسفند، مرکبات و میوه‌جات و تثبیت قیمت آن‌ها را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: مردم هم در این زمینه کمک کرده‌اند و هجوم بی‌مورد به بازارها نیاوردند و خواهش مسوولان را پذیرفته و با وزارت بازرگانی به صورت هماهنگ پیش رفته‌اند؛ چنان‌که مشاهده کردیم قیمت‌ها آزاردهنده نبود و با رضایت مردم همراه بود. 
معاون اول رییس‌جمهور هم‌چنین با بیان این که دولت از خدمت به مردم شاد و مسرور است، گفت: در سال 88 در صورتی که جهان به ویژه در بخش صنعتی دچار رکود شده بود کشور ما حدود 8 درصد رشد صنعتی داشت و دولت لحظه‌ای در خدمت به مردم متوقف نبود، هم‌چنین روابط خارجی در بخش اقتصادی نیز گسترش یافت و ارتباطات با کشورهای مختلف شاهد توسعه بود. 
رحیمی در مجموع سال 88 را سالی پربرکت در عرصه خدمت و امور بین‌الملل توصیف کرد و گفت که عزم دولت برای گسترش این خدمات و طراحی برنامه‌های جدید برای خدمت بیشتر به مردم در سال 89 جزم شده است. 
سخنگوی دولت در ادامه‌ در مورد سفرهای استانی رییس‌جمهور نیز گفت: تا کنون دولت دهم، هفت سفر استانی انجام داده است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا رحیمی در ادامه با بیان این که قریب به اتفاق مصوبات دولت در دور اول سفرهای استانی اجرایی و کارهای شایسته‌ای انجام شده، اظهار کرد: بهترین قاضی در این ارتباط مردم هستند؛ چرا که از نعمت‌های به وجود آمده استفاده می‌کنند و از آن آگاه هستند. 
وی هم‌چنین گفت: 60 تا 65 درصد مصوبات دولت در دور دوم سفرهای استانی اجرایی شده، البته در برخی استان‌ها نیز 50 درصد و کارها در حال انجام است. 
سخنگوی دولت هم‌چنین با بیان این‌که دور سوم سفرهای استانی نیز از آغاز دولت دهم آغاز شده، گفت: این سفرها رویکرد فرهنگی داشته است. 
رحیمی با بیان این‌که در این سفرها تماس‌های خوبی با مردم برقرار می‌شود و وزرا و معاونان رییس‌جمهور نیز به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان‌ها سفر می‌کنند و حرف‌های مردم را رودررو می‌شنوند و به دولت منتقل می‌کنند، اظهار کرد: این مشکلات در جلسه‌ دولت مطرح و در مورد آن چاره‌اندیشی می‌شود و در واقع زیبایی‌های بسیاری در ملاقات‌های مردمی شکل می‌گیرد. 
وی در ادامه با بیان این‌که نامه‌هایی که در طول سفرها دریافت می‌شود مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: رییس‌جمهور از آغاز دولت دهم در کنار سفرهای استانی، به 12 کشور دنیا نیز سفر کردند و ما روابط خارجی محکمی با کشورهای مختلف داریم. توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های زیادی نیز به امضا رسیده و اجرای آن پی‌گیری می‌شود. 
سخنگوی دولت هم‌چنین به بعد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: این بعد در این دوره سفرها پررنگ‌تر است و کارگروه فرهنگ و هنر نیز در استان‌ها به ریاست شخص رییس‌جمهور تشکیل می‌شود تا مسائل استان در حوزه فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 
رحیمی هم‌چنین گفت: هشتمین سفر استانی دولت دهم از دور سوم سفرهای استانی نیز در فروردین ماه انجام خواهد شد. 
وی هم‌چنین به برگزاری جلسات کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور نمایندگان سه قوه هر دو هفته یک بار اشاره کرد و گفت: در این جلسات مطالب عمده‌ای که در مورد فساد مطرح است مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. عمده مباحثی که ما در این زمینه با آن مواجه هستیم و گزارش‌های مربوط به آن که برای پی‌گیری به قوه قضائیه ارائه می‌شود، پدیده زمین‌خواری است. 
سخنگوی دولت به یک نمونه از زمین‌خواری‌های کلان اشاره کرد و گفت: در دامنه‌ی جنوبی البرز و شمال تهران عده‌ای از متجاوزان به بیت‌المال، بخش عمده‌ای از زمین‌ها را تسخیر کرده بودند و بعد از گزارش‌هایی که رسید، به دستور مقامات ارشد این مساله مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که با این متصرفان برخورد شود. 
رحیمی افزود: در هفته‌ درخت‌کاری نیز درخت‌هایی در این محل کاشته شد تا جلوی این کار غیرقانونی گرفته شود. 
وی گفت: در شهرستان‌های دیگر نیز عزم‌مان را جزم کرده‌ایم که با پدیده‌ زمین‌خواری در درون و بیرون از شهر مبارزه کنیم. وظیفه‌ ما پیداکردن راه برای برخورد با این پدیده و کسانی است که این کارها را انجام می‌دهند؛ چنان‌که این متصرفان به قوه‌ قضاییه معرفی شوند. 
معاون اول رییس‌جمهور یکی دیگر از این مفاسد را معوقات بانکی معرفی کرد و گفت: کله‌گنده‌هایی را که بخش عمده‌ای از معوقات مربوط به آنهاست به قوه‌ قضاییه معرفی کرده‌ایم. تعدادی از آنها نیز در پی آن‌که متوجه شدند این کمیته در حال پی‌گیری مساله است، در حال برگرداندن پول‌ها به بانک‌ها هستند. 
رحیمی گفت: ما عزم‌مان را جزم کرده‌ایم که این پول‌ها را بگیریم و به گردش بیندازیم، این پول‌ها را می‌توانیم برای بنگاه‌های زودبازده و ایجاد اشتغال استفاده کنیم. 
وی گفت: ما به مردم وعده داده‌ایم یک میلیون و 100 هزار شغل در سال 89 ایجاد کنیم که برای این امر نیازمند تسهیلات بانکی هستیم و می‌توانیم از این معوقات در جهت این امر استفاده کنیم، اما با کسانی که معوقاتشان را نپردازند برخورد می‌شود و بانک‌ها خدماتشان را به آنها قطع می‌کنند تا مجبور شوند پول‌هایشان را برگردانند تا در خدمت اشتغال‌زایی قرار بگیرد. در شورای عالی اشتغال نیز تصمیم گرفته شده عزم جزم شود تا بیکاری در کشور به زیر 8 درصد برسد. 
رحیمی گفت: من به پدران و مادرانی که دغدغه‌ اشتغال فرزندانشان را دارند این اطمینان را می‌دهم که دولت به دستور رییس‌جمهور درصدد است برای فرزندان شما شغل ایجاد کند و در سال آینده با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در تمام نقاط کشور این موضوع را پی‌گیری می‌کند، استانداران نیز قول داده‌اند دولت را به صورت همه‌جانبه در این ارتباط کمک کنند. 
سخنگوی دولت هم‌چنین با بیان این‌که باید از مبتکران کشور حمایت شود و خلاقیت‌ها و ابتکارات آنها به تولید انبوه برسد، گفت: ما جوانان مبتکر و مخترع خوبی داریم که ابتکاراتشان باید به خط تولید برسد و اشتغال ایجاد کند. 
وی گفت: کار مهم دیگری که باید انجام دهیم این است که دوشغله‌ها را کم کنیم. در قانون دوشغله بودن جرم است. منظور ما از دوشغله کسی است که از دو صندوق حقوق بگیرد؛ چرا که هرکس باید از یک صندوق حقوق بگیرد. 
رحیمی هم‌چنین به پی‌گیری ادامه روند اصلاح الگوی مصرف در سال 89 اشاره کرد و گفت: ما این پی‌گیری‌ها را ادامه می‌دهیم. 
سخنگوی دولت هم‌چنین به دستاوردهای علمی کشور در سال 88 اشاره کرد و گفت: ما پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌ی علمی داشته‌ایم و باید از این پیشرفت‌های علمی حمایت شود. باید از صاحبان فن حمایت شود تا هم کشور به جلو برود و هم اشتغال ایجاد کنیم. 
رحیمی در پایان برای خبرنگاران آرزوی سالی پر از موفقیت کرد و خبرنگاران هم با وی عکس یادگاری گرفتند. 
بر اساس این گزارش رییس‌جمهور و معاون اولش پس از پایان جلسه‌ی دولت به حیاط دولت که فضایی بهاری بر آن حاکم بود و خبرنگاران در آن حضور داشتند آمدند و رییس‌جمهور در حالی که با رحیمی در حال صحبت بود در جمع خبرنگاران حضور یافت و با آنها خوش و بش کرد. 
هم‌چنین امروز اعضای دولت خون اهدا کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد