همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تاکنون برای 82 بنگاه زودبازده استان 35 میلیارد ریال یارانه جذب ش


تاکنون برای 82 بنگاه زودبازده استان 35 میلیارد ریال یارانه جذب شده است

رییس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری تا پایان سال 88، 2298 واحد بوده که به دلیل این محدودیت، تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در سال جاری به 472 مجوز رسیده است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا از خوزستان، سید نوراله حسن‌زاده در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب عنوان‌کرد: سال گذشته، سازمان بر اساس قانون برای همه طرح‌های دارای اولویت و فاقد اولویت مجوز صادر کرد که در سال جاری با تغییر قانون، صدور جواز تاسیس بر اساس اولویت طرح‌ها انجام شد و دولت تعهدی به پرداخت تسهیلات به طرح‌های فاقد اولویت نخواهد داشت. 
وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری این تعداد واحد 11هزار میلیارد تومان است و رتبه دوم را در کشور دارد. میزان اشتغال ایجاد شده این واحدها 90هزار نفر است و رتبه هفتم را در کشور دارد. 
حسن‌زاده عنوان‌کرد: تعداد مجوزهای صادر شده برای واحدهای با پیشرفت فیزیکی 30 تا 80 درصد 383مجوز بوده که میزان سرمایه‌گذاری آنها 262میلیارد تومان بوده است. تاکنون 255پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 2190 میلیارد تومان صادر شده است. 
وی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به پتروشیمی اروند اشاره کرد که میزان سرمایه‌گذاری فاز نخست آن 600 میلیارد تومان بوده و به بهره‌برداری رسیده و سایر فازهای این پتروشیمی تا شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 
رییس سازمان صنایع و معادن خوزستان بیان کرد: صادرات محصولات صنعتی و معدنی در سال 30،87 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده که این میزان در 6 ماهه امسال به یک میلیارد و 740 میلیون ریال رسیده است. 
وی خاطرنشان‌کرد: در بخش آمایش صنعت نیز 43 طرح با سرمایه‌گذاری 1740میلیارد تومان مصوب شده که تکلیف تسهیلات اعطایی به 16 طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه مشخص می‌شود. 
حسن‌زاده افزود: 150معدن در حال حاضر در استان فعال است که 306 میلیارد تن مواد اولیه در آنها ذخیره شده است. این معادن دارای 16 نوع ماده معدنی است که در حال حاضر 12 نوع آن قابل بهره‌برداری است. 
رییس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: تاکنون برای 82 بنگاه زودبازده‌ی خوزستان، 35 میلیارد ریال یارانه جذب شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد