همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

رشته های دانشگاهی به دلیل کاربردی نبودن نیاز جامعه را رفع نمی کن


رشته های دانشگاهی به دلیل کاربردی نبودن نیاز جامعه را رفع نمی کنند

محمد رئوفی نژاد نیاز جامعه را به توسعه رشته های کاربردی دانشگاهی دانست و گفت: در حال حاضر رشته های دانشگاهی رشته های کاربردی نیستند و نیاز جامعه را رفع نمی کنند. 
به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، رئوفی نژاد صبح چهارشنبه در جلسه ستاد اشتغال و سرمایه گذاری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان در راستای توسعه بخش اشتغال در استان گام های خوبی را برداشته است، افزود: استان توانسته است در زمینه اشتغال گام های موثری را بردارد.
وی بر لزوم کاربردی شدن تحصیلات دانشگاهی تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی استان باید با برنامه ریزی منسجم و مبتنی بر اصل کارورزی نسبت به توسعه این بخش در استان اقدام نمایند.
استاندار زنجان تلاش و اراده دولت نهم را در بخش توسعه اشتغال یادآور شد و افزود: تلاشهای دولت  نهم در زمینه اشتغال و توسعه طرحهای بزرگ و خوداشتغالی موثر بوده و باعث توسعه این بخش شده است.
رئوفی نژاد با بیان اینکه هدف دولت در دانشگاه های علمی کاربردی تلاش در راستای کاربری کردن رشته های دانشگاهی است، افزود: دانشگاه های علمی کاربردی باید فعالیتهای خود را هماهنگ با نیاز جامعه طراحی کرده و در راستای کاربردی کردن رشته های دانشگاهی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه برداشت نادرستی از واژه علم بهتر است یا ثروت در جامعه صورت گرفته و این امر چون در مقطع حساس تحصیلی افراد بوده است به عنوان یک مسئله در افکار افراد تبین شده است، گفت: نباید دیدگاه موجود در خصوص این امر اصلاح شود.
رئوفی نژاد افزود: جهاد دانشگاهی در بحث کارآفرینی نقش موثری و تاثیرگذار ایفا کرده است و جهاد دانشگاهی طرح تهیه سند اشتغال و فراخوان آن در استان زنجان به وزارت کار معرفی شود.
استاندار زنجان توجه به بخش اشتغال روستایی و اشتغال بخش کشاورزی را مورد تاکید قرداد و با بیان اینکه دولت در سال آینده توجه ویژه به بخش کشاورزی و اشتغال روستایی را مورد تاکید قرار داده است.
رئوفی نژاد افزود: استان زنجان به رغم برخوردار بودن در بخش کشاورزی در خصوص توسعه صنایع تبدیلی از جایگاه خود دود است و این روند باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه استان یک میلیون هکتار زمین قابل کشت دارد، اظهار داشت: در گام اول و با احیاء و تجهیز بیش از 25 هزار هکتار از اراضی شیب دار استان، ضمن افزایش سطح زیرکشت و آبیاری تحت فشار میزان برداشت محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.
وی بر لزوم کار کارشناسی در خصوص اشتغال و فراهم سازی بسترهای منسب در خصوص کاروزی استان را یادآور شد و گفت: باید کارشناسی دقیق بر روی طرحهای کارورزی در استان صورت بگیرید.
استاندار زنجان قانون بودجه سال 89 اشاره کرد و گفت: دولت در قانون بودجه سال 89 گامهای بلندی را در حوزه اشتغال و مسکن و کشاورزی خواهد برداشت.
رئوفی نژاد ادامه داد: به رغم تلاشهای دولت نهم که توانست نقش موثری در زمینه اشتغال در کشور و بحث بنگاه های زودبازده داشته باشد بازهم خلاهای در زمینه اشتغال برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود داشت.
وی ادامه داد: این تعداد به رغم داشتن توانمندیهای علمی به دلیل برخودار نبودن از آموزشهای کارورزی نمی توانستند در بازار اشتغال حضور داشته باشند.
استاندار زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از اشتغال در سال 89 بیش از 27 هزار فرصت شغلی است، تاکید کرد: این میزان بین دستگاه های استان توزیع شده و در انتهای سال مورد بررسی و نظارت خواهند گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد