همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

70 درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری بیکارند


70 درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری بیکارند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 70 درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری بیکارند، گفت: این در حالی است که 90 درصد دانش‌آموزانی که از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل شده‌اند، شاغل هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نخستین گردهمایی مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه در نظام تعلیم و تربیت، تولید نیروی انسانی است و این امر جز از طریق توجه ویژه به معلمان امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "همت مضاعف، کار مضاعف " ادامه داد: "همت مضاعف و کار مضاعف " موجب دلگرمی فرهنگیان می‌شود و باید با تلاش زیاد، آموزش و پرورش را در ریل اصلی خود قرار داده و جایگاه آن را تفسیر کنیم.
حاجی‌بابایی در خصوص نقش خطیر معلمان خاطرنشان کرد: هیچ‌کس به اندازه معلم مسئول نگهداری جایگاه خود نیست و این وظیفه نخست بر عهده آموزش و پرورش و سپس بر عهده جامعه است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد کشور است، تصریح کرد: کشور بدون آموزش و پرورش مقتدر نمی‌تواند به توسعه و اقتدار دست پیدا کند همچنین پیوند میان حاکمیت و مردم مرهون توجه ویژه به تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی یعنی آموزش و پرورش است.
آموزش و پرورش باید به جایگاه اصلی خود بازگردد
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند ادعا کند که این نهاد از آن آنهاست.
حاجی‌بابایی اضافه کرد: هیچ قدرتی بدون همکاری با فرهنگیان نمی‌تواند موفق شود و این رابطه دوجانبه است.
وی افزود: اعتبارات کم، عدم توجه به مدیر، نداشتن انباردار و استادکار و عدم تجهیز کارگاه‌ها به وسایل مورد نیاز از جمله مشکلات هنرستان‌هاست.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: محوری‌ترین کار بنده در دوران وزارت، توجه به هنرستان‌هاست زیرا اشتغال، مشکل اصلی کشور به شمار می‌رود و هنرآموزان هنرستانی پس از اینکه فارغ‌التحصیل شدند، می‌توانند وارد بازار کار شوند.
90 درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها‌‌ شاغل هستند حاجی‌بابایی گفت: بیش از 90 درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، شاغل هستند اما 70 درصد افرادی که در رشته‌های نظری تحصیل کرده‌اند، بیکارند.
وزیر آموزش پرورش در خصوص هنرستان‌های خارج از کشور تصریح کرد: در هنرستان‌های خارج از کشور اقشار مختلف مشغول به تحصیل هستند و علت این امر آن است که به محض فارغ‌التحصیل شدن وارد بازار کار می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما افراد پس از فارغ‌التحصیل شدن، برخی مشاغل را سطح پایین می‌دانند این در حالی است که در کشورهای پیشرفته افراد شغلی را انتخاب می‌کنند که درآمد کافی در آن وجود داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تحول بنیادین گفت: برای ایجاد تحول بنیادین در کشور، یک‌صد برنامه قابلیت اجرایی دارد و برای اجرایی کردن آن جلسه بسیاری تشکیل شد.
وی در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان گفت: برخی افراد از بیمه طلایی به عنوان تبعیض یاد می‌کنند اما این بیمه، تبعیض محسوب نمی‌شود.
حاجی‌بابایی بیان کرد: ساماندهی در امور مالی، فضای آموزشی و نیروی انسانی نخستین اقدامی است که در دوره وزارت بنده در آموزش و پرورش صورت گرفته است.
وی در خصوص فضاهای ورزشی آموزش و پرورش نیز گفت: استخرهای متعلق به آموزش و پرورش تنها به دانش‌آموزان و معلمان اختصاص دارد و هیچ‌کس جز این دو قشر نباید از آن استفاده کند همچنین آموزش و پرورش در شهر تهران، دارای 8 استخر و مجموعه ورزشی است که متأسفانه معلمان حتی آدرس آن را نمی‌دانند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دوره ابتدایی همه دانش‌آموزان باید حداقل یک نوع شنا را بیاموزند و استخدام 20 هزار معلم ورزش در راستای این امر است همچنین یک‌صد سالن ورزشی نیز در شهر تهران با همکاری استانداری احداث می‌شود.
وی در خصوص مشاوره در مدارس گفت: در حال حاضر 12 هزار و 500 مشاور در آموزش و پرورش مشغول به کار بوده که بیشتر آنها در دوره متوسطه مشغول به خدمت هستند همچنین آموزش و پرورش درصدد است 10 هزار نیروی مشاور جدید استخدام کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد