همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بررسی طرح افزایش بهره وری بخش کشاورزی


مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه در ادامه بررسی طرح افزایش بهره وری بخش کشاورزی، مواد دیگری از این طرح را به تصویب رساند.

براساس این مصوبه، مراکزی چون کلینک ها، پلی کلینیک ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها، بیمارستان ها، مراکز تلقیح مصنوعی و مایه کوبی و شرکت های مهندسی و خدمات مشاوره فنی - اجرایی، مدیریتی، مالی و بیمه - اقتصادی - بازرگانی و کشاورزی باید خدمات مورد نیاز تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی را براساس تعرفه های اعلامی از سوی وزارت جهادکشاورزی به انجام برسانند.

تعرفه های ارائه خدمات مزبور، در سه ماهه اول هر سال با پیشنهاد مشترک سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی (حسب مورد) به تایید وزیر جهاد کشاورزی رسیده و ابلاغ می گردد.

همچنین مجلس مصوب کرد این مراکز موظف به رعایت سیاست های حاکمیتی و برنامه های ابلاغی از سوی وزارت جهادکشاورزی و دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می باشند. در غیر این صورت وزارت جهادکشاورزی موظف است در رابطه با ادامه فعالیت آنان اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.

مجلس همچنین مصوب کرد با کارشناسان و متخصصان و کارکنان شاغل رسمی در دستگاه های دولتی مرتبط که با اجرای این قانون وظایف آنان واگذار می شود مطابق با ماده 21 قانون خدمات کشوری عمل خواهد شد.

براساس مصوبه دیگری، در انعقاد قرارداد و ارجاع کارهای دولتی به مراکز موضوع این ماده رتبه بندی سازمان های نظام مهندسی و دامپزشکی ملاک عمل می باشد.

آیین نامه اجرایی نحوه رتبه بندی این مراکز، حداکثر شش ماه پس از تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و با هماهنگی سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون های کشاروزی، اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و تعاون به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین کارکنان مراکز موضوع این قانون در صورت استقرار مراکز در روستاها مشمول قانون بیمه صندوق بیمه روستاییان و عشایر می باشند.

گفتنی است در این طرح ماده دیگری نیز مبنی بر اینکه خدمات مراکز موضوع این قانون تابع مقررات مالیاتی مندرج در ماده 81 قانون مالیات های مستقیم مصوب 3/12/66 و اصلاحات بعدی آن بوده و از پرداخت مالیات معاف است، مورد بررسی قرار گرفت اما نمایندگان به این بند رای مثبت ندادند و آن را حذف کردند و با حذف این بند این مراکز موظف به پرداخت مالیات شدند.

منبع : خبرگزاری مجلس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد