همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

روزانه 10 هزار کارت هوشمند پایان خدمت صادر می شود


  رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا:
    روزانه 10 هزار کارت هوشمند پایان خدمت صادر می شود

    خبرگزاری پانا: رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: امروز این توانایی برای سازمان نظام وظیفه وجود دارد که روزانه10 هزار کارت هوشمند پایان خدمت و معافی را صادر کند.
   
به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار محمد جواد زاده کمند صبح امروز در نشست خبری خود از اقدامات سازمان نظام وظیفه عمومی در سال 88 خبر داد و گفت: یکی از اموری که در سال گذشته انجام شد سازماندهی بانک اطلاعاتی سازما ن نظام وظیفه عمومی ناجا بود که به نوعی می توان گفت این دستاورد پیش از این یکی از اهداف اصلی سازمان محسوب می شد.

وی با بیان این مطلب عنوان کرد: پیش از این اگر مشمولی سابقه مربوط به خدمت را نیاز داشت حتما باید به شهرستان محل تولد خود رجوع و ازهمان محل اقدام می کرد . این در حالی است که در حال حاضر این امر به صورت مکانیزه در سراسر کشور امکان پذیر است.

سردار زاده کمند در باره اجرای قانون سه برادری نیز عنوان کرد: اجرای قانون سه برادری در سال گذشته از نظر عددی هشت برابر معافیت های موارد خاص بود که تا کنون با اجرای 80 درصدی این ماده در سازمان نظام وظیفه موفقیت آن دیده می شود و تنها برای این ماده 2 میلیون و 300 هزار نفر به سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه کرده اند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تمامی استان ها و شهرهای کشور به سیستم مکانیزه شهری متصل شده اند و اکنون هیچ شهری وجود ندارد که از این طرح خارج باشد مگر این که شهر یا استان جدیدی داشته باشیم.

رئیس مرکز نظام وظیفه عمومی ناجا با عنوان این مطلب افزود: توسعه کمی و کیفی اطلاع رسانی را در کل کشور داشتیم و قریب به 25 هزار نفر به صورت حضوری و 13 هزار و 700 نفر به صورت غیر حضوری در سیستم مشاوره نظام وظیفه قرار گرفته اند.همچنین 275 رده عمومی مورد نظارت قرار گرفت و رفع معایب این رده ها صورت پذیرفت.

 368 هزارو 785 نفر با قانون 3 برادری معاف می شوند

سردار زاده کمند ضمن بیان این مطلب افزود: در سال 88 تعداد 368 هزار و785 مورد معافیت تحصیلی از طرف سازمان صادر شده است و نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشتیم.

وی در ادامه از کشف 10 باند جعل کارت پایان خدمت در سال گذشته خبر داد که طی این کشفیات تعداد 291 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند و تنها 2 نفر از این افراد به صورت قراردادی با سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا همکاری داشتند.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه افزایش رضایت مندی مشمولان حد اقل تا 85 درصد را در سال جدید عنوان کرد و افزود: هدف ما برای سال جدید رضایت مندی مشمولین بیش از 85 درصد در جامعه است و در این خصوص برنامه ریزی هایی برای بهبود روشهای فعلی انجام داده ایم.
 
سردار زاده کمند در ادامه عنوان کرد: در مورد قانون چهار فرزندی 364 هزار نفر ثبت نام کرده اند که 300هزار نفر آنها مورد بررسی قرار گرفته و پرونده آنها تکمیل شده است و حدود 207 هزار فقره کارت برای آن ها تا امروز صادر شده است.
 
وی در ادامه افزود در حال حاضرتعداد 64 هزار پرونده اضافی در دست بررسی است و این پرونده ها عموما دارای نواقصی است که با توجه به نوع عکسی که برای نظام وظیفه فرستاده بودند صدور کارت هوشمند امکان پذیر نبوده است و تا کنون چندین بار اعلام فراخوان عمومی صورت گرفته اما عدم رجوع مشمولان را به همراه داشته است.

سردار زاده کمند در مورد اولین جشنواره جوان سرباز نیز خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناسایی سربازان الگو و خلاق برتر کشور و تقدیر از شرایط سربازان برگزار می شود و ضمن انتخاب سرباز برتر در زمینه های دفاع و امنیت، خلاقیت، نظم اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، ورزش در هر استان از برگزیدگان تقدیر می شود.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد بازدید های مردمی افزود: مراجعین به سازمان نظام وظیفه عمومی به چند دسته تقسیم می شوند، دسته اول برای توجیح غیبت سنواتی خود رجوع می کنند و گروهی هم برای تمدید و تعجیل اعزام به خدمت اقدام می کنند و گروهی از افراد نیز مشکل پزشکی دارند تعدادی هم برای معافیت کفالت یا تحصیلی به سازمان کل رجوع می کنند.
 
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در پایان عنوان کرد: در سال گذشته کاهش 2 درصدی جعل کارت پایان خدمت نظام وظیفه را شاهد بودیم و جرائم کارکنان نظام وظیفه نیز 15 درصد کاهش داشته است.
 
انتهای پیام/
 
 
    

منبع " خبرگزاری پانا "  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد