همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد




رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره مسایل اخیر دانشگاه آزاد و اساسنامه جدید، گفت: در خصوص اجرای اساسنامه جدید دانشگاه، آنچه که مقام معظم رهبری مطرح و ابلاغ کردند برای همه لازم الاجراست.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله جاسبی در حاشیه بازدید از آزمون سراسری در واحد علوم و تحقیقات همچنین تاکید کرد: دانشگاه تابع مصوبات قانونی است و بر اساس آن عمل می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت بیش از 730 هزار داوطلب در تهران و 218 حوزه امتحانی کشور و هفت حوزه امتحانی خارج از کشور، از پذیرش 300 هزار دانشجو در آزمون امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه در آزمون غیر پزشکی امسال نسبت زنان و مردان تقریبا به هم نزدیک است، اظهار کرد: در این دوره از آزمون 51 درصد داوطلب مرد و 49 درصد داوطلب زن شرکت کرده‌اند.

جاسبی با بیان اینکه داوطلبان مجموعه ریاضی با احتساب 48 درصد، بیشترین تعداد داوطلبان را تشکیل می‌دهند، اظهارکرد: پس از گروه ریاضی داوطلبان مجموعه علوم انسانی با 35 درصد، علوم تجربی با 15 درصد و هنر با کمتر از دو درصد داوطلبان آزمون را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره آمار داوطلبان در رشته‌های مختلف امتحانی گفت: رشته حقوق با بیش از60 هزار داوطلب و پس از آن رشته‌های مهندسی عمران و معماری با حدود 40 هزار داوطلب و در نهایت رشته‌های مهندسی برق، الکترونیک، حسابداری و مهندسی کامپیوتر« نرم افزار» با 25 هزار متقاضی رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان غیر پزشکی امسال در مقایسه با سال گذشته تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: تعداد داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی و کاردانی پیوسته 20 درصد افزایش داشته است؛ بنابراین در کل تعداد داوطلبان آزمون‌های دانشگاه 10 درصد افزایش داشته است.


اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری 89 رشته‌های غیرپزشکی در نیمه اول شهریور


جاسبی با اعلام نتایج نهایی در نیمه اول شهریور ماه گفت: نتایج را زود اعلام می‌کنیم تا داوطلبان بتوانند میان قبولی خود در دانشگاه آزاد و سراسری آنچه را که مورد علاقه‌شان است را انتخاب کنند و الزامی برای ورود نداشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه میزان ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال از هر 5/2 داوطلب یک نفر پذیرفته می‌شود.

وی در مورد سیاست‌های دانشگاه آزاد در زمینه میزان ظرفیت پذیرش، تصریح کرد: دانشگاه کاهش ظرفیت پذیرش دوره‌های کارشناسی را در برنامه خود ندارد؛ اما درصدد این هستیم که ظرفیت دوره کارشناسی واحدهای جامع را کاهش دهیم تا ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی افزایش داده شود.


پیشنهاد شده است که حذف کنکور از سال 93 اجرایی شود


جاسبی با اشاره به زمان حذف کنکور، گفت: ما در این زمینه تابع مجلس شورای اسلامی هستیم و در حال حاضر نیز پیشنهاد شده است که حذف کنکور از سال 93 اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزاری آزمون علوم پزشکی با رقابت 200 هزار داوطلب در اول مرداد ماه، از پذیرش کمتر از50 هزار نفر در این آزمون خبر داد و افزود: در آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد که 8 مرداد ماه برگزار می‌شود210 هزار نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد 150 هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند، بنابراین در مجموع تعداد داوطلبان آزمون 89 دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون و 130 هزار نفر و تعداد پذیرفته شدگان امسال حدود 500 هزار نفر است.

رییس دانشگاه آزاد در خاتمه در خصوص شهریه دانشگاه در سال تحصیلی جدید نیز گفت: فعلا درباره شهریه بحثی نمی‌کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد