همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

قاچاق زنان به چین

قاچاق زنان به چین
جام جم آنلاین: با گذشت بیش از سه دهه اجرای سیاست تک فرزندی در چین این طرح با عواقب غیرمنتظره ای روبرو شده است.

به دلیل سنت ترجیح دادن پسران به دختران در این کشور هزاران زوج چینی به سقط جنینهای دختر روی آورده و دولت چین اعلام کرده که سال گذشته در برابر هر 119 نوزاد پسر فقط 100 نوزاد دختر به دنیا آمده است.

کمبود زن در چین موجب رشد پدیده قاچاق انسان در این کشور شده و خانواده ها با هدف یافتن همسری برای پسران خود به قاچاق دختران وزنان روی آورده اند.

قاچاقچیان اغلب برای تأمین نیازها به کشورهای برمه، مغولستان، ویتنام، لائوس و کره شمالی می روند تا زنان ربوده شده را خریداری کنند.

اعضای انجمن زنان کاچین برمه فروش 3 زن به خانواده های چینی توسط قاچاقچیان انسان را تأیید می کنند. این افراد بین 16 تا 18 سال سن داشته و با وعده زندگی بهتر به چین برده شده بودند اما با رسیدن به آنجا متوجه شدند که به عنوان عروس به مردان مناطق روستایی چینی به قیمت 700 دلار فروخته شده اند.

یکی از قربانیان می گوید: زنی در روستای ما به من گفت که می تواند شغل خوبی را در چین برای من دست و پا کند. آن شب ما را به یک کارگاه تولید شکر بردند و به ما کمی غذا دادند . بعد از آن دیگر چیزی به یادم نمی آید. زمانی که بیدار شدم نمی دانستم کجا بودم و به من اجازه نمی دادند که با کسی حرف بزنم.

قربانی دیگری می گوید: عموی من به همراه دو نفر دیگر و پلیس چین برای بازگرداندن من آمدند اما روستاییان به آنها اجازه ندادند و پلیس مجبور به بازداشت شوهرم شد. اما روستاییان گفتند که آنها برای من پول داده اند و نمی گذارند من بروم و عمویم به آنها گفت برای پولتان باید با آنهایی که پول را از شما گرفتند صحبت کنید چون این فرزند ماست و ما او را می بریم.

قاچاق زنان در شهر مرزی نابانگ بین برمه و چین چندان هم غیرمعمول نیست. هر ساله هزاران زن به امید یافتن شغل از این منطقه وارد چین شده و سپس متوجه می شوند که به دام افتاده اند.

دکتر تو لوم از اعضای سازمان بهداشت نامحدود می گوید: طبقه اجتماعی زنان پایین بوده و از تحصیلات خوبی برخوردار نیستند. مردم برمه بسیار فقیر هستند و همیشه اگر بشنوند در جایی موقعیت شغلی خوبی است به آنجا هجوم می برند و بسیاری به همین دلیل فریب می خورند.

                                                                                              

                                                                                           ایسنا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد