همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دارچین چه گیاهی است

  

در برخی گیاهان ترکیباتی وجود دارد که می‌تواند سبب افزایش میل جنسی شود که البته قدرت اثر این گیاهان به میزان و دفعات مصرف آن بستگی دارد.

یکی از ویژگی‌های متمایز دارچین و همچنین جوز هندی، زنجبیل، فلفل و مارچوبه این است که از قدیم برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی از آن استفاده می‌شده است.

این ادویه چون طبع بسیار گرمی دارد بسیار نیرودهنده و قابض است، ضعف کمر و پاها را از بین می‌‌برد، کلیه و کبد را گرم می‌‌کند، اثر خوبی در گردش خون دارد و خون را به ارگان‌های سطحی بدن می‌رساند، نفس را باز و بوی دهان را مطبوع می‌کند و نشاط‌آور قلب است.

دارچین اثر آرام‌کننده و شاد‌کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام‌بخش بهتر است و به آن والیوم گیاهی می‌گویند. این گیاه با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز عفونت‌ها جلوگیری کرده و همچون آنتی‌بیوتیک و پنی‌سیلین عمل می‌کند و چون ضدالتهاب است بهترین دارو برای مبتلایان به دردهای عضلانی و مفاصل است.

چربی‌سوزی با دارچین

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک‌چهارم قاشق چایخوری دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و در نتیجه می‌تواند چربی و کالری‌های مازاد را بسوزاند.

در واقع وقتی سوخت و ساز بالا رود بدن انرژی خود را از تجزیه چربی‌ها تامین می‌کند، اما اگر سوخت و ساز پایین باشد کالری و اضافه وزنی هم از دست نمی‌رود.

ادویه‌ای برای دیابتی‌ها

بر طبق جدیدترین تحقیقات، دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول‌ها را بهبود می‌بخشد و با کاهش تدریجی قند خون، از خستگی و تاری دید دیابتی‌ها می‌کاهد و چون تقریبا بدون کالری است افراد چاق و مبتلایان به دیابت می‌توانند با نظر پزشک متخصص از آن در رژیم غذایی‌شان استفاده کنند.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده که دارچین سوخت و ساز گلوکز را تا حدود 20 برابر بالا می‌برد.

راننده‌ها چای دارچین بنوشند

به گفته محققان استشمام و نوشیدن چای نعناع و دارچین برای ایجاد آرامش اعصاب و جلوگیری از به خواب رفتن رانندگانی که به مدت طولانی می‌رانند موثر است و به افزایش تمرکز کمک کرده و از وقایع و حوادث رانندگی می‌کاهد و اسانس آن ضدعفونی‌کننده ملایمی است.

از دیگر ویژگی‌های ارزنده دارچین می‌توان به خاصیت ضددرد، ضدمیکروب، ضدتهوع، ضداسهال، ضدهیستامین، کاهش‌دهنده پرفشاری خون، تقویت معده و رفع‌کننده نفخ شکم اشاره کرد البته باید بدانید مصرف مقدار زیاد دارچین سمی است و سبب بی‌خوابی و حرکت تند قلب می‌‌شود.

برای نفع بردن از اثرات این گیاه، چای دارچین بنوشید، یا از چوب یا پودر آن در چای روزانه، شیر، قهوه، آبمیوه یا غلات و کیک صبحانه استفاده کنید.

فاخره بهبهانی - گروه سلامت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد