همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تعداد انصرافی ها از یارانه 93 اعلام شد


  سخنگوی دولت گفت: ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تن برای دریافت یارانه نقدی ‌نام‌نویسی نکردند. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز و پس از نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برای یارانه ‌نام‌نویسی نکرده‌اند و حدود ۷۳ میلیون ‌نیز خواهان دریافت یارانه نقدی بوده‌اند، گفت: با این رقم انصراف، ۱۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد دولت افزوده شد.

به گزارش «تابناک»، در پایان سال ۹۲ حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن یارانه نقدی دریافت کرده‌اند؛ بنابراین، به نظر می‌آید که آمار انصرافی‌ها از دریافت یارانه بسیار کمتر از انتظار دولت بوده است!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برای جبران کسری درآمد هدفمندی باید ۲۲ میلیون تن از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دادند، ‌‌گفته است: هم اکنون دولت تنها در پرداخت یارانه نقدی ۱۴ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره علت عدم استقبال مردم از انصراف از دریافت یارانه نقدی اظهار داشت: دولت باید همه ابعاد هدفمندی را تشریح می‌کرد و پس از آن از مردم می‌خواست ‌از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

وی گفت: با توجه به سطح سواد کشور، بهتر بود دولت از منطق گفت‌و‌گو به جای خواهش، تمنا و التماس استفاده می‌کرد و به سمت طرح مباحث علمی می‌رفت؛ یعنی با دعوت از کار‌شناسان ابعاد هدفمندی و آثار آن را برای مردم تشریح می‌کرد.

برخی دیگر این عدم اقبال جامعه به انصراف از یارانه‌ها را شتاب دولت در درخواست انصراف از مردم می‌دانند و بر این باورند که لازم بود دولت اقداماتی اعتماد‌ساز در راستای بهبود زندگی مردم انجام می‌داد و اعتماد مردم را به کارآمدی خود برای جلب می‌کرد و سپس از آنان می‌خواست ‌با اعتماد به دولت از دریافت یارانه صرف‌نظر کنند.

این عده بر این باورند ‌در حالی که مردم در زندگی خود سختی می‌کشند و تورم و بالا رفتن قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و از سویی با کاهش شاخص‌های بازار بورس، برخی بازار ارز را نیز دچار تلاطم کرده‌اند و در کنار همه این‌ها، توافقات هسته‌ای نیز تأثیری در بهبود اقتصادی کشور نداشته است، مردم برای انصراف قانع نشده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد