همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تولید دراژه شکلاتی با استفاده از ضایعات انجیر در پژوهشکده صنایع غذایی


  مدیر گروه فرآوری پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خبر داد:     
تولید دراژه شکلاتی با استفاده از ضایعات انجیر در پژوهشکده صنایع غذایی     
مدیر گروه فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با اشاره به اینکه تولید کنندگان فرآورده های کاکائویی و قنادی در کشور به تولید این محصولات برای افراد و گروه‌های ویژه  کم‌توجهی  می‌کنند گفت: در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی برای نخستین بار در کشور دراژه شکلاتی با پایه ضایعات میوه انجیر تولید شده که برای کودکان و افراد مبتلا به دیابت مناسب است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی دکتر سمیرا یگانه‌زاد اظهار کرد: در این نوع از دارژه  ضایعات پادرختی انجیر آلودگی‌زدایی شده و پس از فرآوری و فرم‌دهی روی آنها به وسیله  ترکیبات صمغی پوشش داده می‌شوند همچنین روکشی از شکلات بدون شکر برای پوشش بیرونی این فرآورده ساخته شده که انجام این فرآیندها سبب به وجود آمدن مزه و حس خوراکی مطبوعی در این محصول  می‌شود.
وی با اشاره به دلایل انجام این طرح تحقیقاتی تصریح کرد: انجیر میوه‌ای است که افراد به ویژه کودکان میل زیادی به خوردن آن ندارند و این  فرآروده با طعم مطلوبی که به انجیر داده است میل استفاده به آن را در افراد افزایش می‌دهد و علاوه بر این به سبب استفاده از ضایعات باغی  موجب تولید ارزش افزوده بالا نیز می‌شود.
مدیر گروه فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌های شکلات‌سازی تنها  تعداد محدودی از انواع شکلات را به جامعه عرضه می‌کنند و استفاده از ترکیبات فراسودمند در محصولات آنها پایین است.
یگانه زاد با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی تولید فرآورده‌های قنادی و کاکائویی نیازمند ارتقا سطح فناوری خود و تولید محصولات فراسودمند هستند خاطر نشان کرد: هر نوع تغییر در ساختار شکلات مانند حذف شکر و  چربی سبب به وجود آمدن حس نامطلوبی در محصول می‌شود که بازار آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در پژوهشکده علوم وصنایع غذایی تحقیقات زیادی انجام شده که در آنها علاوه بر تغییر اساسی در ساختار فرآورده، طعم، حس خوراکی مطبوع و ویژگی‌های بافتی آن  نیز حفظ  شود.
مدیر گروه فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه در کشور ما تولید کنندگان توجه زیادی به تولید فرآورده‌های کاکائویی و قنادی فراسودمند ندارند  تاکید کرد: می‌توان با ایجاد تنوع در فرمولاسیون فرآورده‌های این گروه غذایی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا به ارتقای سطح سلامت جامعه نیز کمک کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد