همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تجمع تعدادی از فرهنگیان دارای مدرک معادل در مقابل وزارت علوم


  

تجمع تعدادی از فرهنگیان دارای مدرک معادل در مقابل وزارت علوم
تعدای از فرهنگیان که با داشتن مدارک معادل مشکلاتی در ادامه تحصیل آنها در دانشگاه‌ها به وجود آمده است، در مقابل وزارت علوم تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مدتی است که موضوع مدارک معادل فرهنگیان حل و فصل شده است، اما انگار این سریال مدارک معادل تمامی ندارد.
این بار حدود 40 فرهنگی که اغلب آنها نمایندگان دیگر همکارانشان در استان‌ها هستند برای حل مشکلشان در مقاب وزارت علوم تجمع کردند.
محمدی، یکی از این تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای با امضای رئیس جمهور دارد که مشکل مدارک معادل فرهنگیان حل شده است.
وی افزود: تجمع‌کنندگان دارندگان مدارک معادل بین سال‌های 1377 تا 1382 هستند که در مراکز تربیت معلم و مراکز ضمن خدمت تحصیل کرده‌اند و از آموزش و پرورش مدرک معادل دریافت کرده‌اند.
این فرهنگی با بیان اینکه در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته و ثبت نام کردم و هم‌اکنون دو ترم است که در دانشگاه مشغول تحصیل هستم، تصریح کرد: اکنون پس از دو ترم تحصیل به خاطر داشتن مدرک معادل اجازه تحصیل به من نمی‌دهند و در این باره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.
وی گفت: امروز 31 تیرماه در مقابل وزارت علوم حاضر شدیم و با حضور پلیس تعدادی از ما جا به جا شدند و تعدادی هم در دفتر معاون آموزشی وزارت علوم حضور داریم، اما به کار ما رسیدگی نمی‌شود.
به گزارش فارس، ظاهراٌ این موضوع چندی پیش به صورت کامل حل شد و مشخص نیست که به چه دلیل هنوز تعدادی از فرهنگیان با این مشکل مواجه هستند.
محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 26 فروردین ماه امسال در خبری با اشاره به تصویب اصلاح ماده واحده امکان شرکت فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر در این شورا، گفت: «این مصوبه برای اجرا از سوی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.»
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «برای آن دسته از فرهنگیانی که دارای مدرک معادل فوق دیپلم یا مدرک معادل کارشناسی هستند پس از ارزشیابی مدارک آنها، نسبت به مدارک معادل کاردانی، 70 تا 75 درصد و کارشناسی 60 تا 65 درصد واحدهای گذرانده شده، پذیرفته می‌شود.»
همچنین مهدی نویدادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش هم در این باره گفت: «با توجه به اینکه گروهی از فرهنگیان موفق به بهره‌مندی از این مصوبه نشدند، بر اساس بررسی‌های کارشناسی که در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش و با مشارکت مسئولان و کارشناسان وزارت علوم، آموزش و پرورش و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، قرار شد آن گروه از فرهنگیان که دروس تحصیلی را گذرانده اما مدارک تحصیلی معادل آنها پذیرفته نشده است، مدرک تحصیلی و دروس گذرانده شده آنها مورد بررسی قرار بگیرد و با شرایطی امکان ادامه تحصیل به این گروه از فرهنگیان داده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد