همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش ۶ درصدی مصرف برق در شهرستان بروجرد


  رئیس شرکت برق بروجرد گفت: میزان مصرف برق در شهرستان بروجرد از ابتدای تیرماه تاکنون حدود ۶ درصد افزایش یافته و از ۹۰ مگاوات به ۱۳۰ مگاوات رسیده است.

محمدعلی خسروی در گفت‏‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: زمان اوج مصرف در فصل گرم سال معمولا فصل تابستان است که خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خاموشی و قطعی برق را در بروجرد نداشتیم.
وی افزود: با افزایش دما در برخی روزهای گرم میزان مصرف به حد قابل توجهی افزایش می‏‌یابد و این یک روند طبیعی است.


خسروی تصریح کرد: به دلیل بالا بودن دمای نسبی هوا در شهرستان بروجرد و روشن کردن کولر با افزایش قابل ملاحظه برق توسط مشترکان بروجردی مواجه هستیم.
رئیس برق بروجرد بیان کرد: مشترکان بروجردی با صرفه‏ جویی 10 درصدی شاهد قطعی برق نیستند و تابستان امسال را بدون قطعی ناشی از کمبود برق سپری می‌کنند.

خسروی گفت: اگر مردم به جای ساعات اوج مصرف استفاده از وسایل پر مصرف نظیر کولرهای گازی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و غیره  را به ساعات ابتدایی روز موکول کنند شاهد صرفه جویی در مصرف برق هستیم.
رئیس برق بروجرد با اشاره به مصرف برق در بروجرد بیان کرد: از ابتدای تیرماه مصرف برق در این شهرستان از روزانه 90 مگا وات به 130 مگا وات افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: میزان مصرف برق در بروجرد از اول تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

خسروی با اشاره به تعداد مشترکان بروجرد گفت: تعداد مشترکان برق بروجرد 125 هزار مشترک است که با توجه به گرمای هوامصرف روزانه برق در بروجرد 130 مگاوات افزایش یافته است.
رئیس اداره برق بروجرد افزود: مردم بروجرد با رعایت صرفه جویی می‌توانند از خاموشی‌های احتمالی در ساعات اوج مصرف برق جلوگیری کنند تا در فصل گرما شاهد قطعی برق در منطقه خود نباشند.

خسروی با اشاره به اینکه بروجرد دارای آب‌وهوای معتدل است، گفت: با دارا بودن چنین آب وهوایی مردم نیاز نیست از کولرهای گازی استفاده کنند و این یک روش اشتباهی است که از آن به جای کولر آبی استفاده می‌کنند.
وی اظهارکرد: مشترکانی که کنتور برق آنها پنج آمپری است، باید نسبت به افزایش آمپر اقدام کنند زیرا با افزایش مصارف خانگی از وسایل برقی این کنتورها دیگر جوابگو نیستند و این مشترکان نیازمند کنتورهای 25 آمپری هستند که برای دریافت آن به شرکت توزیع برق بروجرد مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد