همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جزئیات آیین نامه استعدادهای درخشان ارشد اعلام شد


  مهر: بر اساس ماده یک این آئین نامه ، دانشگاه اختیار دارد حداکثر 10درصد ظرفیت دوره کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دوره های روزانه و شبانه حائز شرایط این آئین نامه  به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اختصاص دهد.

دانشجویان متقاضی بهره مندی از این آئین نامه باید پس از 6نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل 110واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو 10درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت 8نیمسال فارغ التحصیل شده و برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی تقاضای پذیرش کنند.

همچنین پذیرش بر اساس این آئین نامه صرفا برای یک بار امکان پذیر است و پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

بر اساس ماده 2 این آئین نامه دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

بر اساس ماده 3 آئین نامه پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد ، تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نیست و براساس ماده 4 ، دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی ، غیر دولتی غیر انتفاعی ، علمی کاربردی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از مفاد این آیین نامه برای پذیرش دانشجو نیستند.

در ماده 5 این آیین نامه آمده است: دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه ، فقط یک بار تا اول شهریورماه هرسال نسبت به پذیرش حائزین شرایط ، اقدام کند. اسامی پذیرفته شدگان نیز باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

بر اساس ماده 6، مسئولیت حسن اجرای این آئین نامه و هرگونه پاسخگویی قانونی مترتب برآن بر عهده دانشگاه پذیرنده است و نظارت بر اجرا به عهده سازمان سنجش آموزش کشور و شرح و تفسیر آن برعهد معاونت آموزشی وزارت علوم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد