همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اشتغال مولد بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست


  

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان اردبیل:
اشتغال مولد بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ایجاد اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی بدون در نظر گرفتن بستر و زمینه تقویت مهارت‌آموزی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ملی مهارت در اردبیل اظهار کرد: ما در یک‌‌سال گذشته با تقویت و توسعه برنامه‌های آموزشی به شکل تخصصی و فراگیر زمینه خوبی را فراهم کردیم تا فعالان بخش‌های مختلف بتوانند از بسترهای اشتغال مولد با تکیه بر اصل مهارت‌آموزی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: آموزش مهارت بیش از یک‌میلیون و 100 هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اردبیل به انجام رسیده است.
مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان گفت: در چهار ماه نخست سال‌جاری یک‌میلیون و 112 هزار و 500 نفرساعت آموزش در بخش آموزشگاه آزاد استان اجرا شده است.
صفری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این میزان ساعت آموزش برابر 5 هزار و 525 نفر کارآموز آموزش دیده است که در قالب 200 دوره آموزشی عملیاتی شده است.
وی با اشاره به فعالیت 225 آموزشگاه آزاد در استان اضافه کرد: در چهار ماه نخست سال‌جاری 3 هزار و 16 نفر ساعت آموزش ضمن خدمت مربیان آموزشگاه‌های آزاد و یک ‌هزار و 500 نفر ساعت آموزش ضمن خدمت مدیران آموزشگاه‌های آزاد استان انجام شده است.
صفری در دامه سخنان خود گفت: در چهار ماه اول سال‌جاری چهار آموزشگاه آزاد در استان تأسیس شده است.
ی افزود: تعهد آموزشی بخش غیردولتی استان اردبیل در سال‌جاری 3 میلیون و 170 هزار نفر ساعت است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال‌جاری بیش از 10 هزار و 458 نفر در آزمون‌های این اداره‌کل شرکت کردند، ادامه داد: ‌این آزمون‌ها بیشتر به شکل هماهنگ استانی در دو مرحله انجام شده است.
صفری در ادامه بیان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایان دوره مراکز دولتی 7 هزار و 835 نفر و تعداد شرکت‌کننده در آزمون مرحله اول و دوم تفاهمنامه‌های صنایع دستی (صنعت فرش و قالیبافان و صنعت نان) در استان در مجموع 955 نفر بوده است.
وی آمار شرکت‌کننده آزمون اخذ پروانه صنعت ساختمان در استان را یک‌هزار و 558 نفر اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد