همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اجرای برنامه فروشگاه های فایرفاکس در آندروید


  

یکی از اهداف شرکت موزیلا، تبدیل نرم‌افزارهای دستگاه‌های هوشمند به نرم‌افزارهایی با قابلیت اجرا به‌صورت مستقل از سیستم‌عامل و تحت وب است. می‌توانید این نرم‌افزارها را در هر سیستم‌عاملی که از فایرفاکس بهره‌مند است، اجرا کنید.

در این روش نه‌تنها محدودیت‌های استفاده از یک نرم‌افزار در یک دستگاه را ندارید، بلکه با در اختیارداشتن دستگاه‌هایی با سیستم‌‌های عامل‌ مختلف، نیازی به خرید دوباره نرم‌افزارها نخواهید داشت، زیرا برنامه‌هایی که برای سیستم‌عامل فایرفاکس نوشته می‌شود، مستقل از سیستم‌عامل بوده و تحت وب اجرا می‌شود.

یک نرم‌افزار فایرفاکسی در حقیقت تحت وب بوده و برای کاربران فایرفاکس نوشته شده است و با کمک API‌های فایرفاکس به بخش تماس، حسگرهای دستگاه و دیگر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه شما دسترسی می‌یابد.

این نرم‌افزارها برای اجرا به موتور اصلی خود یعنی فایرفاکس نیاز دارد که این موتور اصلی برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است. به‌عبارت دیگر، تمام دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از نرم‌افزار موزیلا فایرفاکس می‌توانند برنامه‌هایی را که در فروشگاه فایرفاکس برای کاربران سیستم‌عامل فایرفاکس ارائه شده دانلود کنند و همچون دیگر برنامه‌های اندرویدی که روی دستگاه خود نصب کرده‌اند، آنها را نیز نصب و استفاده کنند.

چطور نصب کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، برای اجرای نرم‌افزارهای عرضه شده در فروشگاه فایرفاکس به موتور اجرای این نرم‌افزارها نیاز داریم. این موتور اجرایی در اندروید همان مرورگر فایرفاکس است. برای استفاده از این برنامه ابتدا به یکی از لینک‌های زیر بروید و مرورگر فایرفاکس را برای دستگاه خود دانلود کنید:

Google Play: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌VYVqWm

Bazaar: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌b5eoxy

Cando: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌IxUB06

توجه: می‌توانید با مراجعه به سرورهای اف‌.تی.‌پی موزیلا، این نرم‌افزار را به‌طور مستقیم نیز دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌8fB1G6

پس از دانلود و نصب نرم‌افزار فایرفاکس روی دستگاه اندرویدی خود تقریبا تمام کارها را انجام داده‌اید.

از این مرحله به بعد تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به فروشگاه محصولات فایرفاکس و دانلود نرم‌افزارها و بازی‌های موردنظر روی دستگاه اندرویدی است.

برای دسترسی به این فروشگاه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید: (می‌توانید با استفاده از مرورگر فایرفاکس یا هر مرورگر دیگر به این فروشگاه مراجعه کنید)

https:‌/‌‌/‌marketplace.firefox.com

در ادامه با فشار روی گزینه‌ Free مربوط به هر نرم‌افزار یا فشار روی قیمت هر محصول ارائه شده می‌توانید نسخه‌ای از آن را دانلود کرده و روی دستگاه خود نصب کنید.

توجه: پیش از نصب برنامه‌ها مطمئن شوید در تنظیمات دستگاه و در بخش تنظیمات امنیتی (Security) گزینه‌ Unknown Sources فعال شده باشد.

فایرفاکسی‌ها مشابه اندرویدی‌ها

از نکات جالب توجه در برنامه‌های تحت وب فایرفاکسی، شباهت بسیار آنها به برنامه‌های اندرویدی است. این نرم‌افزارها نیز آیکون مجزایی در فهرست برنامه‌ها دارد و می‌توانید میا‌نبری از آنها را به صفحه‌ اصلی دستگاه منتقل کنید.

مراحل نصب نرم‌افزارهای فایرفاکسی نیز روی دستگاه مانند نصب برنامه‌های اندرویدی است و در حالت اجرا، این نرم‌افزارها به‌صورت تب‌هایی در مرورگر فایرفاکس یا مرورگرهای دیگر اجرا نمی‌شود، بلکه پنجره‌ مستقل داشته و در فهرست برنامه‌های فعال نیز به‌صورت برنامه‌ای مستقل به‌نمایش درمی‌آیند.

نکته: درست است نرم‌افزارهای تحت وب سیستم‌عامل فایرفاکس عملکردی مستقل دارند، اما فراموش نکنید این عملکرد بظاهر مستقل به‌دلیل وجود موتور اصلی برنامه، یعنی همان مرورگر فایرفاکس رخ می‌دهد و به محض این که به هر دلیلی این نرم‌افزار با مشکل مواجه شود یا آن را از روی دستگاه خود حذف کنید، قادر به اجرای برنامه‌های فایرفاکسی نخواهید بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد