همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش آمار مبتلایان به دیابت و ام اس در بروجرد


  رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: متأسفانه آمار بیماران خاص در بروجرد رو به افزایش استbimari_khas.jpg که دیابت بیشترین آمار مبتلایان را تشکیل داده، همچنین بعد ازبیماران دیابتی، شمار بیماران مبتلا به ام اس نیز رو به افزایش است که بیشترین آمار بیماری را افراد جوان و به ویژه زنان تشکیل می دهند. فاطمه یاراحمدی در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: کلینیک تخصصی بیماری‌های خاص بروجرد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در این شهرستان در حال ساخت است.وی تصریح کرد: هم اکنون 4500 بیمار مبتلا به دیابت، 830 بیمار مبتلا به سرطان، 254 بیمار مبتلا به ام اس، 97 بیمار دیالیزی، 57 بیمار پیوند کلیه، 34 بیمار تالاسمی و 28 بیمار هموفیلی عضو انجمن بیماران خاص شهرستان بروجرد هستند.

 

یاراحمدی افزود: یکی از  قدامات انجام شده انجمن، ارائه دفترچه بیمه به بیماران، کمک مالی و مساعدت در تهیه داروهای مورد نیاز آن هاست زیرا داروهای بیماران مبتلا به بیماری های خاص بسیار گران است.
رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد با اشاره به اینکه در ماه مبار ک رمضان از طرف ستاد حوزه بیماران خاص سفره های آسمانی برای این بیماران برپا شده است بیان کرد: در ماه مبار ک رمضان بیش از هزار و 300 نفر از افراد تحت پوشش در بروجرد در طرح سفره های آسمانی بیماران خاص بروجرد شرکت داشتند.
وی افزود: این کلینیک که 6 کلینیک محسوب می‌شود، اقداماتی شامل درمان و حمایت از بیماران هموفیلی، تالاسمی، سرطان و نیز شیمی درمانی به صورت سرپایی انجام می گیرد.
 رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد تصریح کرد: این کلینیک متشکل از بخش های رادیولوژی، دیالیز، شیمی درمانی، MIRR و آزمایشگاه های تخصصی است و با همکاری بنیاد امور بیماران خاص، پیگیری‌های پروفسور پارسا و دانشگاه آزاد اسلامی در حال احداث است.
یاراحمدی در مورد ساخت این کلینیک افزود: این کلینیک در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در حال ساخت است و همه تجهیزات مورد نیاز این کلینیک نیز از کشور آلمان خریداری و در بنیاد امور بیماران خاص تهران نگهداری می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد