همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بزرگترین شرکت پالایشگاه زیستی در کشور تأسیس شد


  در پی انتقال دانش فنی طرح ملی میکروآلگ (ریزجلبک) برای تولید سوخت زیستی از سوی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم (QMAR) به عنوان بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه تاسیس شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، عبدالرضا صمیمی معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: با توجه به انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی طرح ملی میکروآلگ (ریزجلبک) برای تولید سوخت زیستی میان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و گروه شرکت‌های صنایع فراساحل و رزموند در خرداد 93 و در راستای اجرایی کردن قرارداد مذکور شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم به عنوان بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه تاسیس شد.
وی افزود: این قرارداد که در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به امضاء رسید درخصوص انتقال فناوری و دانش فنی چگونگی کشت میکروالگ‌ها در مقیاس صنعتی برای تولید بیوانرژی‌های بیودیزل و بیوجت و فرآورده‌های جانبی آن در مقیاس هزار هکتار، فناوری تولید صنعتی محصولات پیشگیری‌کننده از بیماری‌های مزمن به‌صورت افزودنی مواد غذایی، محصولات دارویی و بهداشتی در مقیاس بیست هکتار و اجرای صنعتی طرح، همگام شدن آن با اجرای پروتکل کیوتو و مشارکت در برنامه جهانی کاهش گازهای گلخانه‌ای منعقد شد.
معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مهم ترین اهداف تولیدات این شرکت را «سلامت افراد با غنی‌سازی مواد غذایی»، «جهان پاک با کاهش بیشتر گازهای گلخانه‌ای» و «تولید محصولات زیستی ارزان تر» نام برد.
گفتنی است نسرین معظمی عضو هیئت علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، مجری طرح ملی "طراحی و اجرای طرح تولید بیودیزل و مواد دیگر از میکروالگ" است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد