همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپ‌تاپ شما


  

تابناک : آیا رایانه یا لپ‌تاپ شما این روز‌ها‌ اتفاقی خاموش می‌شود؟ شاید برای این رویداد، دلایل بسیاری در ذهن شما باشد. شاید اقدام به از نو نصب کردن سیستم عامل کرده‌اید؛ اما مشکل همچنان پابرجاست! تا هنگامی که دلیل این اتفاق را نمی‌دانید، دست نگه دارید و دستگاه خود را به تعمیرگاه نبرید! شاید یکی از این پنج دلیل منجر به خاموشی اتفاقی لپ‌تاپ شما می‌شود.
به گزارش «تابناک» خاموشی اتفاقی PC یا لپ‌تاپ برای هر کاربری، چیزی تشویش آور و نگران کننده است. بسیاری از کاربران ‌آن ‌را ناشی از جریان برق یا خرابی سیستم عامل ‌می‌‌دانند. البته شاید این یکی از دلایل این موضوع باشد و ‌کاربران درست حدس زده باشند؛ اما همیشه این گونه نیست.

نکته اساسی ‌اینجاست که رایانه‌ها چیز‌های شگفت‌انگیز‌تر از آنند که ما بیشتر فکر می‌کنیم. یکی از این شگفتی‌ها، مربوط به سیستم «خود صیانتی» یا Self-Protecting آن‌ها می‌شود که در مواقع حساس و بحرانی سیستم را به کلی خاموش یا Shut Down می‌کنند. ‌در اینگونه مواقع باید از خاموش شدن دستگاه خود خوشحال باشید.

اما چه چیز منجر به فعال شدن ساز و کار خود صیانتی در رایانه و لپ‌تاپ می‌شود؟ مثل همیشه همراه ما باشید تا پنج دلیل اصلی این موضوع را برای شما افشا کنیم!
پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

1 – درجه حرارت بالاتر از میزان معمول سیستم

یکی از نخستین و بارز‌ترین دلایل خاموشی اتفاقی سیستم به ویژه ‌هنگام انجام فعالیت‌های گرافیکی مانند بازی، حرارت بیش از معمول یا به اصطلاح Over-Heating سیستم است. این موضوع به ویژه در ‌لپ‌تاپ بیشتر صدق می‌کند و معمولا گرفتگی منافذ سیستم یا ضعف فن از دلایل عمده و اصلی آن است‌.

پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما
موضوع حرارت بیش از اندازه، به قدری برای سیستم خطر‌ساز است که اکنون تقریبا همه دستگاه‌ها مکانیزم خاموشی خودکار را برای مقابله با این موضوع ‌دارند. برای حل این معضل نخست باید دلیل اصلی آن را بدانید، شاید فن دستگاه به خوبی عمل نمی‌کند یا منافذ دستگاه برای ورود و خروج هوا با انواع و اقسام اجرام گرفته شده باشد. اگر این موضوع درست است، هم منافذ و هم فن دستگاه را در صورت دسترسی به خوبی و با دقت پاکسازی کنید‌.

۲ ـ نقص فنی یکی از سخت‌افزار‌ها


یکی دیگر از دلایل عمده خاموشی اتفاقی دستگاه، ‌نقص سخت افزاری است؛ بنابر‌این، اگر به تازگی اقدام به نصب سخت افزاری جدید کرده‌اید، این امر می‌تواند دلیل اصلی خاموشی اتفاقی دستگاه باشد. این سخت افزار را بیرون کشیده و آن را به صاحبش واگذارید.
پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

سخت‌افزارهای اصلی که در این مورد باید مد نظر داشته باشید، عبارتند از: RAM، CPU، Mainboard و کارت گرافیکی. همچنین گاهی این موضوع مربوط به Power دستگاه نیز می‌تواند باشد.

۳ ـ ولتاژ نامناسب شارژر


اگر ‌روی لپ‌تاپ خود با موضوع خاموشی اتفاقی روبه‌رو هستید، ‌می‌تواند ناشی از ولتاژ نامناسب شارژر شما باشد، به ویژه هنگامی که ‌بازی می‌‌کنید، این نکته را باید در نظر داشته باشید که برخی از بازی‌های رایانه‌ای به ولتاژ بالاتر‌ از حد معمول نیاز دارند.
 
پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما
بازی‌ها از آنجا‌ که سخت‌افزارهای اصلی سیستم را به شدت به کار می‌گیرند، برق قوی‌تر و با ثبات‌تری ‌نیاز دارند، به ویژه‌ که این بازی‌ها سرعت گردش فن را نیز به بالاترین میزان می‌رسانند؛ اما اگر در مواردی غیر از ‌بازی با خاموشی اتفاقی روبه‌رو می‌شوید، باز هم خرابی شارژر یا ولتاژ نامناسب آن می‌تواند یکی از دلایل اصلی باشد.

۴ ـ خرابی یا از کار افتادن درایور گرافیک یا Display


نصب سیستم عامل جدید و تغییر درایور کارت گرافیک یا Display نیز می‌تواند از جمله دلایل اصلی خاموشی بی‌مورد باشد، به ویژه اگر کمی هم با تنظیمات BIOS سر و کله زده باشید.
پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما
برای فهمیدن اینکه مشکل از درایور است یا نه، یک راه این است که به دنبال فایل‌های dump در سیستم و پس از خاموشی اتفاقی بگردید. این فایل‌ها چیز‌های بسیاری برای گفتن به شما دارند.

۵ ـ و مثل همیشه: بدافزار‌ها


یکی دیگر از دلایل اصلی اما نادر خاموشی اتفاقی، می‌تواند وجود یک بدافزار بر روی سیستم باشد. برخی از این بدافزار‌ها اقدام به خاموش و روشن کردن دستگاه می‌کنند.
پنج دلیل برای Shut Down شدن اتفاقی لپتاپ شما

این موضوع معمولا در مواردی رخ می‌دهد که کلید خاصی را فشار دهید یا برنامه خاصی را اجرا نمایید. در این شرایط بد‌افزار برای حفاظت از خود یا انجام کاری خاص، سیستم را خاموش می‌کند. راه چاره تنها اتکا به یک نرم‌افزار امنیتی قوی و قابل اعتماد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد