همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اجرای طرح آمارگیری یکپارچه حوزه کشاورزی از مهرماه آغاز می شود


  
اجرای طرح آمارگیری یکپارچه حوزه کشاورزی از مهرماه آغاز می شود
تاریخ : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نیاز حیاتی برای برنامه ریزی های کلان، اجرای طرح آمارگیری یکپارچه بخش کشاورزی از مهر ماه امسال آغاز می شود.
محمدعلی جوادی در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: آمار و ارقام بخش کشاورزی در کشور نابسامان و براساس آمار نادرست بسیاری از اظهار نظرها و شاخص های این بخش با چالش مواجه است.

وی ادامه داد: با آمایش و جمع بندی داده های این بخش سیاستگذاریهای اقتصادی با محوریت تولید در بخش کشاورزی رونق می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امسال طرح اصلاح الگوی کشت در سه استان به صورت نمونه به اجرا درمی آید و پیش بینی می شود در برنامه ریزی پنج ساله در سراسر کشور فراگیر شود.

جوادی ادامه داد: بهبود شاخص های تولید در بخش کشاورزی به عنوان سنگر پرتلاش جبهه اقتصاد مقاومتی ، ضروری است و دولت برای رونق تولید در این بخش برنامه های ویژه دارد.

وی اضافه کرد: عزم وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تغییر زمین های کشاورزی در کشور جدی است و با توجه به کمبود منابع آب، توسعه کشاورزی نوین در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:: استخدام مهندسان ناظر بخش کشاورزی در کشور درحال انجام است و بزودی احکام این بخش صادر می شود.

وی افزود: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه بخش کشاورزی به منظور تقویت زیر ساختهای مکانیزه کشت نیز عاملی برای رونق و شکوفایی این حوزه محسوب می شود.

استاندار استان مرکزی نیز گفت: کشاورزی موتور محرکه اقتصاد کشور است که با برنامه ریزی های مطلوب می توان در راستای رونق شاخص های این بخش گام برداشت.

ˈمحمدحسین مقیمیˈ افزود: استان مرکزی در کنار مزیتهای خاص صنعتی استعدادهای بالقوه در حوزه کشاورزی دارد که می تواند مبنای رشد شاخص های اقتصادی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی استانی صنعتی و کشاورزی است که مزیتهای هر دو بخش تضمین کننده رونق اقتصادی خواهد بود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آمار ارایه شده کشور در بخش کشاورزی قابل استناد نیست و این معضلی است که بسیاری از خدمات انجام شده مورد توجه قرار نمی گیرد.

ˈ عباس رجایی ˈ افزود: جمعیت حوزه کشاورزی و روستایی کشور بالغ بر ۶۰ درصد است که این رقم در تولید اقتصادی جایگاه ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: ارزش تولید سالانه کشور در بخش کشاورزی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که تنها ارزش گوشت قرمز رقمی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

رجایی با ناکافی دانستن بودجه های جاری بخش کشاورزی دراستانها اظهارکرد: مجلس به دنبال افزایش ۴۰ درصدی بودجه جاری کشاورزی در استانهاست.

رجایی افزود: آب و کشاورزی از محورهای اساسی برنامه ششم توسعه است که تحقق سیاستهای این بخش به طور قطع رونق حوزه کشاورزی را دو چندان می کند.

در این نشست ˈ علی بابایی ˈ به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی معرفی و از خدمات ˈعباس مظفریˈ رییس پیشین این سازمان قدردانی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد