همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جذب مشاور در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور


  

مدیرکل مشاوره دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خبر داد
جذب مشاور در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور
مدیرکل مشاوره دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: تعدادی از داوطلبان مشاوره در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور جذب می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، مهدی نامداری در بازدید از دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز اظهار داشت: تامین و ارتقاء سلامت روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی دانشجوی معلمان به عهده دانشگاه فرهنگیان است.
وی افزود: در هیچ دانشگاهی موضوع مصاحبه برای پذیرش مشاور مطرح نیست و این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان با توجه به ماموریت مهم خود که همان تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است این کار را انجام می‌دهد.
این مسئول در دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: امسال حدود 185  نفر داوطلب مشاوره در سراسر کشور از طریق پردیس‌های دانشجویی  معرفی شده‌اند که پس از انجام مصاحبه عمومی و تخصصی، نزدیک به  120 نفر از این افراد به عنوان مشاور در پردیس‌ها به کار گرفته می‌شوند.
نامداری اضافه کرد: در بودجه دانشگاه فرهنگیان حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای حق‌الزحمه مشاوران در نظر گرفته شده است که نسبت به سال قبل که 200 میلیون تومان بوده حدود هفت برابر افزایش بودجه داشته‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: معتقدیم خدمات دانشجویی، خدمات مشاوره‌ای را نیز در بر می‌گیرد و دانشگاه فرهنگیان وظیفه تامین و ارتقاء سلامت روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان را بر عهده دارد.
مدیرکل مشاوره  دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اعلام  رضایت نسبی از وضعیت خدمات  مشاوره‌ای انجام شده در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در سال قبل افزود: در سال تحصیلی گذشته 138 مشاور در پردیس‌ها حضور داشتند که در مجموع  4 هزار و 158 ساعت کار مشاوره‌ای در قالب بیش از 250 جلسه مشاوره گروهی و نزدیک به 780 مورد مشاوره فردی انجام داده‌اند.
نامداری با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز به مشاورانی دارد که صلاحیت لازم را داشته باشند افزود: بر همین اساس دانشگاه فرهنگیان در سال جاری به منظور جذب نیروی مشاور مورد نیاز خود، اقدام به برگزاری مصاحبه عمومی و تخصصی کرده است.
وی بیان کرد: افرادی که در این جایگاه  قرار می‌گیرند، باید حد اقل دارای مدرک کارشناسی ارشد، در رشته‌های روانشناسی مشاوره و گرایش‌های آن باشند.
نامداری با بیان اینکه داشتن دو سال سابقه کار مشاوره‌ای برای داوطلبان الزامی است، ابراز داشت:  امسال مقرر شد  تا  به صورت منطقه‌ای و در سراسر کشور از طریق مصاحبه  و دریافت سوابق  کاری و تحصیلی افراد واجد شرایط نسبت به جذب مشاور اقدام کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد