همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ویندوزفون 8.1 و انتظارات از به روزرسانی 1

  

ویندوزفون 8.1 و انتظارات از به روزرسانی 1

شرکت مایکروسافت جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل تلفن همراه خود ویندوزفون 8.1 را معرفی کرده است. این نسخه جدید که به‌روزرسانی 1 نام گرفته است، به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. هرچند به روزرسانی 1 ویندوزفون 8.1 کاستی‌هایی دارد، ولی ارتقای مهمی نیز در دل خود نهفته دارد.

پوشه‌های لایو تایل (Live tile)

بعد از دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید و آی.او.اس که قابلیت دسته‌بندی برنامک‌ها با ایجاد پوشه‌ها را دارند، ویندوزفون هم بالاخره با کمی پیچیدگی به این جمع پیوست. با این کار، شما شاهد به روز رسانی برنامک‌هایی خواهید بود که در پوشه‌ قرار می‌دهید.

برنامک‌ها را در پوشه‌ها قرار دهید درست مثل این‌که با ایجاد پوشه‌هایی در دستگاه‌های اندرویدی و برخی دستگاه‌های آی.او.اس برنامک‌ها را اضافه می‌کنید. فقط باید روی برنامک موردنظر ضربه زده و آن را به برنامک دیگری به پوشه‌ای که ایجاد کرده‌اید، بکشید، بعد می‌توانید نامی برای آن انتخاب کنید. پوشه به شما آیکون‌هایی از برنامک‌های موجود نشان خواهد داد و وقتی روی آن ضربه‌ای بزنید، براحتی می‌توانید به برنامک‌ موردنظر دسترسی یابید. علاوه بر این می‌توانید اندازه تایل‌های برنامک داخل پوشه را تغییر دهید. مثلا در عکسی که پایین مشاهده می‌کنید، پوشه موزیک ایجاد کرده‌ایم و شما، هم نمای لایو تایل را می‌توانید مشاهده کنید و هم نمای بزرگ‌تر را.

اپس‌کرنر (Apps Corner)

اپس‌کرنر به‌منظور دسترسی محدود به برنامک‌های منتخب روی تلفن شما (اگر به کسی قرض داده باشید) طراحی شده است. به این معنی که صفحه نمایش تلفن همراهتان و دسترسی به برنامک‌هایی که انتخاب کرده‌اید در اختیار فردی که تلفن شما را قرض گرفته، می‌گذارید. برای موسسات بازرگانی، این حالت بهترین راه‌حل است زیرا از دسترسی کاربران به برخی عملکردها جلوگیری می‌کند. مشابه این ویژگی در ویندوزفون هم به کار رفته که به کیدزکرنر معروف است و با آن به کودکان فقط اجازه دسترسی به بازی‌های مشخص و برنامک‌هایی را می‌دهید که شما انتخاب کرده‌اید. برای استفاده از این ویژگی به تنظیمات بروید و بعد apps corner را انتخاب کنید. سپس روی Apps ضربه بزنید. اکنون می‌توانید برنامک‌‌هایی را که می‌خواهید در دسترس کودکتان باشند، انتخاب کنید.

برای خروج از برنامه اپس‌کرنر هم با فشردن دکمه پاور برای ثانیه‌ای صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با پایین کشیدن عبارت slide down to power off تلفن را خاموش کنید یا با کشیدن عبارت swipe right to exit Apps Corner به سمت راست، از اپس‌کرنر خارج شوید. البته مطمئن شوید پسورد قفل صفحه نمایش را دارید چون شخص دیگری که از تلفن استفاده ‌کند هم امکان دسترسی به آن را دارد منتها برای خارج شدن هم به رمز شما نیاز خواهد داشت.

موزیک ایکس باکس ارتقایافته

در چند سال گذشته، موزیک ایکس باکس در تمام پلتفرم‌ها ارتقا یافته است. متاسفانه وقتی ویندوزفون 8.1 عرضه شد، این برنامک، هم خیلی کند بود و هم کرش می‌کرد. مایکروسافت شکایت‌های کاربران را شنید و پذیرفت برنامک موزیک ایکس باکس بدرستی کار نمی‌کند. اکنون با به روزرسانی ویندوزفون 8.1 کاربران باید به چند راه‌حل‌ باگ و ارتقاها توجه کنند. این شرکت اعلام کرده است که ویژگی‌های جدیدی همراه با NOW PLAYING در مجموعه لایو تایل موزیک به طور مرتب در آینده‌ای نه چندان دور اضافه خواهد شد.

لایو تایل ویندوز استور

تایل ویندوز استور را اگر به اندازه متوسط قرار ‌دهید، لایو خواهد شد و برنامک‌های جدید، پیشنهادها و برنامک روز را نمایش می‌دهد. در تصویر زیر دو بازی متفاوت نشان داده می‌شود که از طریق لایو تایل استور نمایان می‌شوند. هر چند این ویژگی خارق العاده‌ای نیست، اما نشان می‌دهد مایکروسافت به سیستم عامل موبایل خود توجه ویژه‌ای کرده است.

ارتقاها در پیامک

به روزرسانی 1 ویندوزفون 8.1 امکان انتخاب چند پیامک برای پاک کردن یا ارسال تمام آنها را یکباره در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین این ویژگی بخوبی برنامکی مانند call log تلفن در دسترس خواهد بود، شما با انتخاب گزینه‌های بیشتر، ضربه زدن برگزینه select messages و بررسی این‌که کدام‌یک را می‌خواهید حذف یا ارسال کنید، می‌توانید این ویژگی را در برنامک پیغام رسانی داشته باشید.

ارتقاهای جالب توجه دیگر

• این به روزرسانی با تغییراتی در اینترنت اکسپلورر 11 در ویندوزفون روبه‌رو خواهد بود که چندان هم استفاده از این مرورگر موبایل را جذاب نمی‌کند. باتوجه به این‌که بیشتر سایت‌های موبایل برای مرورگر سافاری در آی.او.اس طراحی شده‌اند، مایکروسافت بازیابی مرورگری را معرفی کرده است که به‌طور خودکار سایت را همانند آنچه در سافاری در آی.او.اس ظاهر می‌شود، نشان خواهد داد. ارتقاهای دیگر شامل پشتیبانی به روزرسانی شده اچ تی ام ال 4، پشتیبانی از ویژگی‌های اختصاصی غیر استاندارد و غیره می‌شوند.

• راه حل‌های جدید صفحه نمایش هم شامل 960 × 540 و 1280 × 800 در دسترس خواهد بود، هر یک از این راه‌حل‌ها، نما را در دستگاه‌های بزرگ‌تر با صفحه نمایش‌های هفت اینچ ارتقا می‌دهند.

• دستیار دیجیتال موبایل مایکروسافت، Cortana که پیش از این فقط در ایالات متحده در دسترس بود، اینک در کشورهای بیشتری مانند چین، اتریش، هندوستان، بریتانیا و کانادا توسعه خواهد یافت.

• شارژ ولتاژ بالا که از شارژ تلفن سریع‌تر از طریق استاندارد Qualcomm Quickcharge 2.0 پشتیبانی خواهد کرد.

• هشدارهای بلوتوث هم اضافه شده‌اند که به تلفن شما امکان ارتباط با دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند را می‌دهند.

امتحان به روزرسانی 1 ویندوز فون 8.1

اگر نمی‌خواهید برای آزمایش به روزرسانی 1 ویندوز فون 8.1 زیاد صبر کنید، از برنامه رایگان Preview for Developers استفاده کنید. با این برنامه نه تنها به روزرسانی1 ویندوزفون 8.1 را به دست می‌آورید بلکه تمام به روزرسانی‌ها را پیش از این‌که به عموم ارائه شوند، خواهید داشت. بلافاصله پس از ثبت در این برنامه می‌توانید با رفتن به Settings » Phone Update » Check for Updates به روزرسانی را به دست آورید سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را برای دانلود و نصب آن دنبال کنید.

پیش به جلو

به نظر می‌رسد مایکروسافت به روزرسانی‌های خود را برای سیستم‌های عامل موبایل و دسکتاپش در جدول زمان‌بندی مرتب‌تری از گذشته ارائه خواهد کرد. در حالی که برخی از این ویژگی‌های جدید زمان زیادی است که در سیستم‌های عامل اندروید و آی.او.اس وجود دارد، اما این ویژگی‌ها، موجب خوشایند دارندگان ویندوزفون می‌شوند. اگر شما بتازگی به جمع کاربران ویندوزفون پیوسته‌اید یا در فکر پیوستن به جمع آنها هستید، اکنون با ارائه ویندوزفون 8.1 و به روزرسانی 1، این سیستم عامل به بلوغ خود رسیده است.

منبع: www.gizmag.com

آزاده ارشدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد