همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مرکز پرورش ماهی خاویاری در بروجرد افتتاح شد


  در گرامیداشت هفته دولت طرح مرکز پرورش ماهیان خاویاری با حضور جمعی از مسوولان بروجرد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، ˈ غلامحسین اکبریˈمسوول شیلات بروجرد در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این مرکز سالانه 50 تن گوشت خاویاری تولید خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ماهیان خاویاری از نوع فیل ماهی و همچنین ماهی سیبری می باشند که این ماهی ها مخصوص آب های شیرین هستند و دمای مناسب برای پرورش آن ها 20 تا 25 درجه می باشد.

به گفته وی قیمت هر کیلوگرم ماهی خاویاری بیش از 450هزار ریال است و خاویار بدست آمده از این نوع ماهیان به طور متوسط 40 تا 50 میلیون ریال به ازای هر کیلوگرم بفروش می رسد.

وی اظهار داشت : استان لرستان و بخصوص شهرستان بروجرد از امکانات و استعداد های بسیار خوبی جهت پرورش ماهیان خاویاری برخوردار است که باید در این راستا سرمایه گذاری های گسترده ای صورت گیرد.

اکبری افزود: ماهیان خاویاری از مراکز تکثیر ماهیان خاویاری شمال کشور به بروجرد آورده شده و گوشت ماهیان خاویاری شهرستان بروجرد تا دو سال آینده آماده برداشت می باشد.

وی یادآور شد: باید با آسان تر کردن فرآیند ایجاد مزارع پرورش ماهی خاویاری، زمینه برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی به پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان و بروجرد صورت گیرد.

وی همچنین افزود: به دلیل قیمت بالا و عدم آگاهی مردم از فواید بی شمار گوشت ماهیان خاویاری ، خاویار در سبد غذایی خانوارها بخصوص لرستانی ها جایی ندارد که با اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در بروجرد این ماده غذایی پر فایده مهمان سفره های مردم لرستان خواهد شد.

وی گفت: با توجه به کاهش ذخایر طبیعی ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر ، یکی از راه حلهای بسیار موثر جهت افزایش تولید گوشت و خاویار می باشد.

وی تاکید کرد: ماهیان خاویاری را در شرایط محصور ( استخر ها، آب بندانها، پشت سدها می توان پرورش داد.

اکبری افزود: با توجه به اهمیت تولید ماهیان خاویاری در آب های شیرین،ماهیان خاویاری از با ارزشترین ماهیان دنیا هستند و تا سالهای اخیر دریای مازندران مامن اصلی این ماهی ها بوده و کشورهای روسیه و ایران عمده تولید کننده خاویار در جهان بشمار می روند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد