همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۹۵ درصد زنان، شغل‌های مردانه دارند

مشاور وزیر کشور در امور خانواده و بانوان گفت: زنان سرپرست خانوار در کشور ساماندهی می‌شوند.

به گزارش فارس فهیمه فرهمندپور ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح ساماندهی زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در شهرستان ری در تهران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری ۱۰ دستگاه اجرایی اجرا می‌شود، بیان داشت: در این طرح اطلاعات جامع زنان سرپرست خانوار جمع‌آوری می‌شود.

فرهمندپور هدف از اجرای این طرح را شناسایی زنان سرپرست خانوار، توانمندی زنان سرپرست خانوار از نظر اقتصادی و اجتماعی، تقویت روانی و شخصیتی زنان سرپرست خانوار و... دانست و عنوان کرد: صندوق تجمیع اطلاعات کار آفرینان در حال انجام است و هدف از انجام این طرح نیز حمایت از کارآفرینی، پیشرفت شغلی و تنوع بخشی در امر کارآفرینی در جامعه است.

مشاور وزیر کشور در امور خانواده و بانوان با بیان اینکه عمده مشکلات در حوزه زنان و خانواده بالا رفتن سن ازدواج، کاهش نرخ ازدواج، افزایش طلاق، اعتیاد، اوقات فراغت زنان و دختران در جامعه و... که موجب کاهش تحکیم بنیاد خانواده در جامعه است، بیان داشت: باید به صورت جدی برای آسیب‌های اجتماعی زنان در جامعه برنامه‌ریزی دقیق و منسجم صورت گیرد.

وی با اعلام این خبر که آمار اعتیاد، طلاق و... در استان چهار محال و بختیاری نگران‌کننده نیست و این استان در این مورد از آسیب‌های اجتماعی رتبه پایین را دارد، یادآور شد: با توجه به مشخصه این استان راهکارهای پیشگیرانه در چهار محال و بختیاری باید مد نظر باشد.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه جلسات آموزشی برای زوج‌های جوان در جامعه یک ضرورت است، تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید توجه جدی به پیشگیری آسیب‌های اجتماعی با برگزاری دوره‌های آموزشی داشته باشیم.

مشاور وزیر کشور در امور خانواده و بانوان با بیان اینکه طرح‌های کار آفرینی برای توسعه فرصت‌های شغلی باید مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: با کارآفرینی باید با بیکاری و بطالت غلبه کرد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی و تحکیم بنیاد خانواده با بهبود معیشتی و ایجاد کار آفرینی در جامعه ممکن است.

وی در پایان اذعان داشت: در کشور ۹۵ درصد زنان در شغل‌های مردانه ایفای نقش می‌کنند که این موجب می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها در جامعه با مشکلات زیادی مواجه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد