همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تا پایان سال ۹۴ +پرونده مسکن مهر بسته می‌شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با تاکید بر اینکه هیچ واحد مسکن مهری بدون خدمات زیربنایی نباید تحویل داده شود، گفت: تا پایان تابستان هزار میلیارد تومان اعتبار برای خدمات زیربنایی مساکن مهر کشور تخصیص می یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمد اصغری مهرآبادی ظهر امروز در شورای مسکن استان همدان با اشاره به اینکه دیگر زمان پرداختن به معایب مسکن مهر نیست، اظهار کرد: اراده دولت بر این است که بتوان مشکلات مسکن مهر همدان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه مسکن مهر هدف مقدسی بود که در اجرا با مشکلاتی رو به رو شد، افزود: در ابتدای ایجاد مسکن مهر به زمین‎های دولتی متکی بوده و در برخی استان‌ها که با محدودیت اراضی در محدوده شهرها رو به رو شدیم به ناچار به زمین‌های ملی در حریم شهر روی آوردیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به جانمایی اشتباه مسکن مهر در برخی استان‌ها گفت: طرح مسکن مهر نباید به این گستردگی اجرا می‌شد چراکه در توان فنی کشور نبوده، اما این کاری است که انجام شده و به این دولت به ارث رسیده است.

86 هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری است

وی بیان اینکه طرح مسکن مهر طرح بزرگی است که از ایراد خالی نیست، تصریح کرد: دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر باید در کشور ایجاد شود که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر در کشور نزدیک به 83 درصد است.

اصغری مهرآبادی با اعلام اینکه عملیات سفت‌کاری بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است، عنوان کرد: یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و در حال حاضر نیز 86 هزار واحد آماده بهره برداری است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چهار هزار میلیارد تومان وصولی اقساط مسکن مهر در کشور بوده است که مردم پرداخت کرده اند و این در حالی است که برخی بر این باور بودند مردم این اقساط را پرداخت نمی‎کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به عزم و تصمیم قاطع دولت مبنی بر تعیین تکلیف تمامی مساکن مهر کشور بیان کرد: به دنبال افزایش تسهیلات بانکی از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان هستیم که این امر از جمله مصوباتی است که در دولت برای اجرای آن پیگیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته این مصوبه اجرایی نشد، گفت: اگر این مصوبه وسط بانک مرکزی اجرایی شود و مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند پروژه ها سرعت بالایی به خود می‌گیرند.

پرونده مسکن مهر پایان سال 94 بسته می شود

اصغری مهرآبادی با اعلام اینکه روند فعلی اجرای مسکن مهر مورد قبول وزارت خانه نیست، گفت: باید اقدامات به گونه ای باشد تا بتوان پرونده مسکن مهر را در پایان سال 94 بست.

وی تصریح کرد: در زمینه فنی و ساخت مسکن مهر مشکل نداریم بلکه مهمترین مشکل تامین اعتبار برای ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی است چرا که اقشار هدف مسکن مهر کم درآمد بوده و توان پرداخت هزینه ها را ندارند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان کرد: برخی افراد دارای تمکن مالی نیز به علت توقعاتی که دولت گذشته در آنها ایجاد کرده نسبت به پرداخت هزینه های ساخت مسکن مهر تعلل می کنند و این امر نیز بر مشکلات می افزاید.

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی نباید تحویل داده شود، گفت: وضعیت مالی دولت در حالت مطلوبی نیست و باید تمامی دستگاه‌ها همکاری و تعامل لازم را داشته باشند تا بتوان مسکن مهر را با تمامی خدمات تحویل مردم داد.

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه دولت برای تمامی کشور یارانه ایجاد خدمات زیربنایی در نظر گرفته است، گفت: اما باید به این مساله توجه داشت که این اعتبارات در یک قسط تخصیص نیافته و به مرور زمان به استان ها ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه نمی توان به طور کامل نیاز استان ها را برطرف کرد، تصریح کرد: وزارت نیرو اعلام کرده که اگر دولت هزار میلیارد تومان به این وزارت خانه اختصاص دهد آنها سه برابر این مبلغ در مسکن مهر پروژه اجرایی می کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به تشکیل کارگروه خدمات زیربنایی مسکن مهر به دستور معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: به دنبال جلسات تشکیل شده نیاز کشور برای ایجاد خدمات زیربنایی پنج هزار و 600 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: با اعلام این برآورد به دولت، قرار شد تا در نیمه اول امسال هزار میلیارد تومان و در نیمه دوم سال نیز هزار میلیارد تومان دیگر تخصیص یابد تا بتوان خدمات زیربنایی مسکن مهر کشور را ایجاد کرد.

اصغری مهرآبادی عنوان کرد: با تامین این مبلغ می توان 320 هزار واحد مسکن مهر را آماده تحویل کرد و به طور متوسط نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر در این واحدها مستقر می‌شوند که در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه منتظر ابلاغ منابع مالی هستیم، اظهار کرد: باید به گونه ای در تخصیص اعتبار اقدام شود که فصل کاری را در کشور از دست ندهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان کرد: در حال حاضر سایت های مسکن مهر کشور به 304 کلانتری و  850 باب مسجد نیاز دارد که تاکنون از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی 270 باب مسجد و 280 باب مدرسه اجرایی شده و این در حالی است که ساخت مساجد و مدارس جز تعهدات وزارت راه و شهرسازی نبوده است.

پروژه‎های مسکن مهر همدان پیشرفت بالایی در کشور دارند

وی با اعلام اینکه مسکن مهر همدان به نسبت پروژه های مسکن مهر در تمامی استان های کشور از پیشرفت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: پروژه های مسکن مهر نسبت به استان‌های کشور از جانمایی خوبی برخوردار بوده و در داخل شهر ایجاد شده اند.

اصغری مهرآبادی با افزایش وام بانکی متقاضیان مسکن مهر استان همدان از 22 میلیون تومان به 25 میلیون تومان موافقت کرد و گفت: دو هزار میلیارد تومان در کشور از سوی بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از کمک به ساخت مساجد و مدارس سایت های مسکن مهر در استان همدان خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسجد در سایت‌های مسکن مهر 70 میلیون تومان، برای احداث مدارس در شهرهای بالای 25 هزار نفر 200 میلیون تومان و برای ساخت مدارس در شهرهای زیر 25 هزار نفر 100 میلیون تومان یارانه پرداخت می‌کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اعلام اینکه هر متقاضی مسکن مهر باید دو میلیون تومان برای آماده سازی سایت های مسکن مهر پرداخت کند، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در پروژه‎هایی که متقاضیان هزینه آماده سازی را پرداخت کرده اند کمک 400 تا 500 هزار تومانی به ازای هر واحد دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هشت هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر نیاز به تخصیص اعتبار آماده‌سازی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد