همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بحران زباله در استان های شمالی کشور

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با هشدار نسبت به بحران زباله در استان مازندران، گفت: متاسفانه امروزه شاهد حجم وسیعی از زباله ها در جنگل ها هستیم که پسماند و شیرابه های این زباله ها در رودخانه ها و سپس به دریا روانه می شوند.

قاسم احمدی‌لاشکی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از بحران زباله در استان مازندران، افزود: متاسفانه امروزه بحث زباله‌ها و ماندن آنها در طبیعت از معضلات جدی مردم استان‌های شمالی کشور بوده که تاکنون هیچ فکر جدی برای برون‌رفت از آن اندیشیده نشده است.

نماینده مردم نوشهر وچالوس در مجلس شورای اسلامی،‌ با یادآوری اینکه همواره برای دفع زباله‌ها برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد اما نیمه‌کاره رها می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز نتوانستیم با بهره‌گیری از سیستم‌های مکانیزه پیشرفتی در رفع این معضل داشته باشیم لذا شاهد حجم وسیعی از زباله‌ها در جنگل‌ها هستیم که پسماند و شیرابه‌های این زباله‌ها در رودخانه‌ها و سپس به دریا روانه می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به طور حتم خسران و زیان‌هایی که بحران زباله در استان‌های شمالی کشور ایجاد می‌کند نیازمند همکاری و کمک دولت است و نمی‌توان انتظار داشت که شهرداری استان به تنهایی و بدون داشتن اعتبارات کافی به حل این مشکل بپردازد لذا رفع این معضل نیاز اعتبارات است.

وی تاکید کرد: در دولت گذشته اقدامی در جهت تاسیس نیروگاه‌های زباله‌سوز در ساری و نوشهر صورت گرفت اما متاسفانه نیمه‌کاره رها شد به گونه‌ای که حتی با وجود خریداری دستگاه‌های این نیروگاه اما اعتبار تاسیسات و بناها برای نصب این دستگاه‌ها فراهم نشد؛ بر این اساس دولت باید از منابع ملی خود اعتباری به راه‌اندازی این دستگاه‌ها اختصاص دهد در غیر این صورت وضعیت به همین منوال باقی می‌ماند.

احمدی‌لاشکی با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست به راحتی می‌تواند از افزایش حجم زباله‌ها جلوگیری کند اما بودجه‌ قابل توجهی برای رفع آن درنظر نگرفته است، یادآور شد: متاسفانه وجود زباله‌ها منجر به آسیب‌زدن بهترین شهرهای استان‌های شمالی کشور به ویژه مازندران شده اما به نظر می‌رسد اراده‌ای برای رفع آن وجود ندارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم،‌ ادامه داد: شیرابه‌ها با آب های زیرزمینی و رودخانه‌ها آمیخته شده و از این طریق آلودگی‌هایی به وجود می‌آید که درنهایت این آلودگی وارد دریا شده و باعث به خطر افتادن سلامت افراد می‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استان مازندران حجم زیادی از گردشگران را به خود اختصاص داده و بی‌توجهی به این معضل در سطح ملی تاثیرات منفی به دنبال دارد،‌ گفت: استان مازندران به همه مردم ایران تعلق دارد و اگر این استان آسیب بیند، خطرات زیادی کشور را تهدید می‌کند لذا بی‌توجهی به بحث زباله در کشور رفت وآمد گردشگران را کاهش داده و اثرات نامطلوبی نیز در رتبه گردشگری ایران در سطح دنیا خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد