همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۲۷ افغان با شناسنامه اموات یارانه می‌گرفتند

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 27 تبعه افغان در این استان خبر داد که با استفاده از شناسنامه افراد فوت شده یارانه نقدی دریافت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهارکرد: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با اتباع خارجه غیرمجاز و در پی کسب اخبار رسیده از منابع و مخبرین مبنی بر اقامت غیرمجاز تعدادی از اتباع افغان در یکی از روستاهای علی‌آباد کتول، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت. وی ادامه داد: پس از تشکیل تیم ویژه‌ای برای بررسی موضوع و جمع‌آوری مستندات و اطلاعات و اخبار در این راستا، با هماهنگی مقام قضائی، مکان‌های شناسایی شده توسط ماموران مورد بازرسی قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام شده 27 تن از اتباع افغانی غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار میرفیضی تاکید کرد: همچنین در این عملیات تعدادی برگه تردد اتباع خارجه، کارت‌های اقامت موقت و مدارک جعلی دیگر کشف و ضبط شد. وی اضافه کرد: با توجه به آنکه این افراد دارای هیچگونه مدارک شناسایی معتبر نبودند، برای طرد به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجه استان گلستان منتقل شدند. فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پس از بررسی‌های تکمیلی پلیس نسبت به عملکرد افراد دستگیر شده، مشخص شد یکی از افاغنه غیرمجاز با استفاده از شناسنامه فردی که در سال 1374 فوت شده بود اقدام به دریافت یارانه نقدی می‌کرده است.

سردار میرفیضی بیان کرد: متهم در اظهارات خود بیان کرد که برای دریافت شناسنامه، به خانواده فرد فوت شده مراجعه کرده و با پیشنهاد مبلغی وجه نقد خانواده متوفی را متقاعد کرده که شناسنامه را بدون ابطال و ثبت در مراجع قانونی به وی بفروشند.

وی متذکر شد: در تحقیقات دیگر مشخص شد سه تبعه افغان دستگیر شده دیگر نیز با استفاده از همین روش و با سوء استفاده از شناسنامه افراد فوت شده به اعمال خلاف قانون می‌پرداختند.

سردار میرفیضی متذکر شد: در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد دیگر پرونده و یا هرگونه سوء استفاده احتمالی توسط این افراد از شناسنامه افراد فوت شده ادامه دارد.

وی ابراز کرد: برابر قانون در صورتی که فردی فوت می‌کند باید واقعه فوت در مراجع ذیصلاح ثبت و اسناد هویتی وی نیز باطل گردد و در صورت هرگونه سوء استفاده از مدارک هویتی فرد فوت شده توسط هر شخصی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان افزود: به طور طبیعی در صورتی که افرادی به دنبال خریدار اینگونه اسناد هویتی هستند قصد آنها سوء استفاده از مدارک است و توصیه پلیس به شهروندان عدم توجه به خواسته اینگونه افراد سودجو است تا از بروز هرگونه تخلف و یا جرائم احتمالی پیشگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد