همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کفش ها هم به اینترنت متصل می‌شوند!

در عصر مدرنیته، کفش ها نیز باید رنگ و بویی از این دوران داشته باشند. مخترعان موفق به ساخت کفش منحصر به فردی شده اند که علاوه بر قابلیت اتصال به اینترنت می تواند گام های شخص را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کفش هایی که امروزه تولید و روانه بازار می شوند با کفش های گذشته دارای تفاوت های شگرفی هستند تا بتوانند کفش هایی باشند که نگاه مخاطبانشان را به خود جذب کنند.

کفش هایی با قابلیت اتصال به اینترنت

مخترعان این کفش معتقدند که در 5 یا 10 سال آینده، تمامی کفش ها با قابلیت اتصال به اینترنت تولید و ساخته می شوند که سودی بیش از 2 میلیارد دلار را برای سازندگان در برخواهند داشت.

در سال های اخیر نیز کمپانی های مختلفی به عرضه و تولید کفش های هوشمند روی آورده اند اما هر یک از آنها به دنبال آن هستند که گزینه جدیدی را به کفش های هوشمندشان اضافه کنند تا بتوانند در دنیای رقابت به حیات خود ادامه دهند. کفش جدیدی که توسط محققان ساخته شده علاوه بر قابلیت اتصال به اینترنت می تواند گام های اشخاصی که این کفش ها را می پوشند تقویت و گام های آنها را استوارتر کرده تا کمتر احساس خستگی کنند.

از دیگر قابلیت های این کفش می توان به تنظیم دمای داخلی کفش اشاره کرد. در فصل تابستان و با پیاده روی در خیابان هایی که تابش آفتاب آنها را گداخته کرده است، به سادگی و با برقراری ارتباط بین سنسورهای داخل کفش و اسمارت فون می توان دمای داخل کفش را تنظیم کرد. یا برعکس در فصل زمستان و بارش مداوم باران و برف، زمین ها خیس و نمناک شده در نتیجه عابران از نقطه پا و کفش هایشان احساس سرما می کنند اما با پوشیدن این کفش و تنظیم دمای آن می توان فضای داخلی کفش را گرم کرد.

تقویت گام ها

از دیگر فواید این کفش ها می توان از تبدیل انرژی مکانیکی در هنگام راه رفتن به انرژی الکتریکی خبر داد که باعث تقویت گام های شخص می شود. در نتیجه با وجود اینکه مسافت های طولانی پیموده می شود اما شخص احساس خستگی نمی کند و تمام این فعالیت ها به کمک باتری و سنسورهای کوچکی میسر می شود که در زیر کفه کفش نهفته شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد