همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

هنرمندان تسهیلات «خرید دِین» می‌گیرند


  

راه‌اندازی تسهیلات خرید دین و حمایت از صندوق‌های صنفی صنایع دستی از دستاوردهای برگزاری دومین جلسه‌ی کارگروه «اشتغال و حمایت از اقشار کم‌درآمد» بود که در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه اعضای کارگروه، با پایش اطلاعات اولیه، وضعیت‌شناسی صورت‌گرفته توسط کارشناسان هر بخش، به تبادل نظر درباره‌ی تدوین شیوه‌های عملیات برای رونق بیشتر اشتغال در نواحی مختلف کشور پرداختند.
در این نشست، نحوه‌ی حمایت از کارآفرینان صنایع دستی و چگونگی توسعه‌ی اشتغال پایدار در این بخش بررسی و مقرر شد، معاونت صنایع دستی و نیز سازمان بهزیستی با ارائه‌ی آمار فعالان و کارآفرینان خود در بخش صنایع دستی، زمینه‌ی لازم را برای ایجاد یک سیستم حمایتی فراهم کنند.
اصغر نورالله زاده - مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) - نیز از ارائه‌ی تسهیلات جدید برای حمایت از فعالان صنایع دستی در کشور خبر داد و با اشاره به تفاهم‌های صورت‌گرفته با معاونت صنایع دستی کشور، افزود: طبق این تفاهم‌ها، تسهیلاتی با عنوان «خرید دِین» برای حمایت از فعالان صنایع دستی کشور تعیین شده که در این تسهیلات دشواری‌های مربوط به گرفتن ضامن تا حدود زیادی برداشته شده است.
وی ادامه داد: صندوق مهر امام رضا (ع) برنامه‌ی جدی برای حمایت از صندوق‌های صنفی صنایع دستی در سراسر کشور دارد. ما آمادگی کامل داریم طبق هماهنگی با معاونت صنایع دستی از این صندوق‌ها در سطح ملی منطقه‌ای و محلی حمایت مالی کنیم تا شرایط رونق صنایع دستی و در نتیجه رشد اشتغال کشور را در پی داشته باشد.
بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی کشور - نیز در این نشست، به اهمیت استمرار فعالیت این کارگروه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تعامل و همکاری ایجادشده، دستاوردها و نتایج مثبتی برای عرصه‌ی اشتغال در کشور دارد و حضور پررنگ وزارت رفاه، سازمان بهزیستی و نیز صندوق مهر امام رضا (ع) مایه امیدواری صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و بسیاری از کارآفرینان این بخش‌ها خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: با بررسی نتایج وضعیت‌سنجی‌های صورت‌گرفته در این کارگروه می‌توان به برنامه‌های عملیاتی و کاربردی برای خروج از محدودیت‌های اشتغال در کشور رسید و در این مسیر بی‌شک ظرفیت‌های صنایع دستی ایرانی کارگشا خواهد بود.
احمد میدری - معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌- به‌عنوان میزبان این نشست نیز گفت: این وزارتخانه و بویژه معاونت رفاه اجتماعی عزم جدی برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌های این کارگروه دارد. امیدواریم این گفت‌وگوها استمرار داشته و با کارشناسی‌های بین‌ بخشی بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای رونق و بهبود وضعیت اشتغال در بین اقشار ضعیف جامعه استفاده کنیم.
قاسم عبدالله‌زاده - قائم‌مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی - نیز درباره‌ی فعالیت‌های سازمان بهزیستی، گفت: آمار قابل اعتنایی از مددجویان این سازمان در زمینه‌ی صنایع دستی فعالیت می‌کنند که حمایت معاونت صنایع دستی، صندوق مهر امام رضا (ره) و نیز معاونت رفاه اجتماعی به ما کمک می‌کند تا افراد بیشتری از این مددجویان به این حوزه وارد شوند و مقوله‌ی اشتغال در میان این اقشار آسیب‌پذیر به سمت ثبات حرکت کند.
دومین جلسه کارگروه «اشتغال و حمایت از اقشار کم‌درآمد» به میزبانی معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و مصوبات آن با بررسی کارشناسان ذی‌ربط به دستورالعمل‌های اجرایی تبدیل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد