همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

قابل توجه پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد مجازی ( ویژه شاغلین)و مراکز پردیس بین الملل دانشگاه پیام نور

قابل توجه پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد مجازی ( ویژه شاغلین)و مراکز پردیس بین الملل دانشگاه پیام نور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد مجازی ( ویژه شاغلین)و مراکز پردیس بین الملل دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه گلستان به آدرس : http://reg.pnu.ac.ir  انجام می پذیرد و زمان ثبت نام متعاقبا از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

مراقبت از آی‌کلود دربرابر هکرها

مراقبت از آی‌کلود دربرابر هکرها

iCloud فضای ذخیره‌سازی ابری است. اپل این سرویس را در دوازدهم اکتبر 2011 ارائه کرد و تعداد کاربران این سرویس در جولای 2013 به 320 میلیون نفر رسید.

این سرویس به کاربران امکان ذخیره اطلاعات مانند موزیک و برنامه‌های آی.او.اس را در سرورهای رایانه راه‌دور برای دانلود در دستگاه‌های متعدد می‌دهد مانند دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آی.او.اسی که iOS 5 یا بالاتر، رایانه‌های شخصی که OS X 10.7.2 Lion یا بالاتر یا ویندوز مایکروسافت (ویستا سرویس پک 2 یا بالاتر) را اجرا می‌کنند. همچنین آی‌کلود جایگزین سرویس MobileMe می‌شود و به عنوان مرکز همزمان‌سازی داده برای ایمیل، تماس‌ها، تقویم، بوک‌مارک‌ها، یادداشت‌ها، اسناد iWork، عکس‌ها و دیگر داده‌ها فعالیت می‌کند. این سرویس به کاربران امکان بک‌آپ به طور بی‌سیم دستگاه‌های آی.او.اس را نیز در آی‌کلود به جای این‌که به طور دستی با استفاده از آی‌تونز این کار را انجام دهند، می‌دهد.

اما حمله سایبری اخیر آی‌کلود که به لو رفتن عکس‌های خصوصی بیش از صد سوپر‌استار هالیوودی منجر شد، این پرسش را مطرح می‌کند: براستی سرویس ذخیره‌سازی ابری اپل چقدر در حفظ اطلاعات خصوصی کاربران موفق بوده و تا چه حد می‌توان به امنیت آن اطمینان داشت؟ در واقع از اسناد تجاری محرمانه گرفته تا فایل‌های حاوی اطلاعات حساس و محرمانه کاربران، همه چیزهایی که در آی‌کلود بک‌آپ گرفته می‌شوند، براحتی قابل نفوذ هستند.

ما در این نوشتار برای اطمینان از این‌که اطلاعات شما ایمن باشد، چهار روش‌ برای حفظ ایمنی اکانت‌تان معرفی می‌کنیم:

یک پسورد ایمن ایجاد کنید

۱ ـ در واقع حمله سایبری ذکر شده نفوذ به آی‌کلود نبود. هکرها با سوءاستفاده از حمله‌های ناشیانه‌ به حفره امنیتی در سرویس آی‌کلود به نام Find My iPhone بهره‌برداری کردند. این نفوذ منجر شد هکرها امکان دسترسی به پسوردها و نام‌های کاربری ستاره‌های هالیوودی را داشته باشند. بنابراین مانند هر اکانت آنلاین دیگری، ایجاد ذخیره‌سازی و پسوردهای منحصر به فرد و حصول اطمینان از ایمن بودن آنها اصلی‌ترین اصول حفظ امنیت اکانت آی‌کلود شماست.

به همین منظور اپل به چنین پسوردهایی نیاز دارد:

• حداقل هشت کاراکتر داشته باشد که شامل حداقل یک عدد و حروف بزرگ و کوچک باشد.

•‌ هیچ کاراکتری از پسورد بیش از سه بار به طور متوالی تکرار نشود.

•‌ با نام اکانت مشابه نباشد.

•‌ جدید و غیرمتداول باشد.

بعلاوه اپل برای حفظ ایمنی پسوردهای آی‌کلود بهترین روش‌ها را پیشنهاد کرده است:

•‌ با افزودن کاراکترهای غیر متداول و علامت‌های نشانه‌گذاری پسوردهایتان را قوی‌تر کنید.

• از پسوردهای مشابه برای ایمیل، اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و اکانت‌های آنلاین دیگر استفاده نکنید.

• از یک پسورد به مدت زیادی استفاده نکنید.

• پسوردتان را به دیگران نگویید.

• پسوردتان را مرتب تغییر دهید و هیچ‌گاه دوباره از یک پسورد استفاده نکنید.

• پسوردها یا دیگر اطلاعات اکانت حساس خود را با ایمیل برای کسی ارسال نکنید.

Two-Step Verification را روشن کنید

۲ ـ همان‌طور که در اکانت‌های جیمیل ویژگی به نام 2-Step Verification داریم تا با استفاده از پسورد و تلفن خود، اکانتمان از ایمنی بیشتری برخوردار باشد، در اکانت اپل نیز چنین ویژگی موجود است. ویژگی Two-Step Verification، لایه دیگری از امنیت را با لزوم این‌که کاربران باید پسورد و فرم اضافی از بازبینی را با استفاده از یکی از دستگاه‌هایشان وارد کنند، به آی‌کلود اضافه می‌کند. با طرح سوال در مورد فرم فیزیکی آی دی، Two-Step Verification از دسترسی کاربران غیرمجاز و اعمال تغییرات در اکانت‌های آی‌کلود حتی اگر پسورد به خطر بیفتد، جلوگیری می‌کند. این ویژگی مانع خرید اکانت‌های شما در iTunes Store، App Store یا iBooks از سوی هکرها هم می‌شود.

iCloud به کاربران امکان ذخیره اطلاعات مانند موزیک و برنامه‌های آی.او.اس را در سرورهای رایانه راه‌دور برای دانلود در دستگاه‌های متعدد می‌دهد مانند دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آی.او.اسی که iOS 5 یا بالاتر، رایانه‌های شخصی که OS X 10.7.2 Lion یا بالاتر یا ویندوز مایکروسافت (ویستا سرویس پک 2 یا بالاتر) را اجرا می‌کنند

به منظور استفاده از Two-Step Verification ، باید از دستگاه قابل اطمینانی که قادر به ارسال پیامک باشد، ثبت نام کنید. وقتی Two-Step Verification فعال شد، اپل کد تائید چهار رقمی را به آن دستگاه ارسال می‌کند که شما برای ورود با پسورد خود به منظور دسترسی به آی‌کلود به آن نیاز خواهید داشت.

برای روشن کردن Two-Step Verification می‌توانید به My Apple ID مراجعه کنید و روی Manage your Apple ID کلیک کرده و Password and Security را انتخاب کنید، سپس رویGet Started در زیر Two-Step Verification کلیک کنید.

My Photo Stream را غیرفعال کنید

۳ ـ وقتی عکسی می‌گیرید یا در آیفون ذخیره می‌کنید، به طور خودکار این عکس‌ها با استفاده از ویژگی My Photo Stream در آی‌کلود آپلود می‌شود. این ویژگی تصاویر را در دسترس هرکسی که به اکانت آی‌کلود یا دستگاه‌های دارای آی‌کلود شما دسترسی داشته باشد، قرار می‌دهد. البته وقتی عکس‌ها به طور خودکار در آی‌کلود قرار بگیرد، قادر هستید هر زمان که بخواهید به آنها از هر دستگاهی دسترسی داشته باشید، منتها به دلیل این‌که ممکن است شامل اطلاعات محرمانه‌ای باشد، بهترین گزینه نیست.

به منظور حفظ ایمنی عکس‌ها در دستگاه خود و خارج از آی‌کلود می‌توانید My photo Stream را در هر دستگاهی که می‌خواهید خاموش کنید. برای این کار از منوی Settings به iCloud بروید و photos را انتخاب و My Photo Stream را خاموش کنید.

آدرس ایمیل‌تان را ذخیره کنید

۴ ـ وقتی می‌خواهید وارد ایمیل خود شوید یا پسوردتان را ریست کنید، آدرس ایمیل شما کلیدی برای حفظ ایمنی اکانت آی‌کلود شماست. به همین دلیل کاربران آی‌کلود باید همیشه به آدرس ایمیل پیوند خورده خود با آی‌کلود دسترسی داشته باشند. آنها باید آن اکانت را از نفوذ حملات سایبری حفظ کنند. اپل در این باره پیشنهاد می‌دهد اپل آی‌دی خود را همیشه در دسترس داشته باشید، برای مثال همیشه مطمئن باشید اپل آی‌دی خود را با ایمیلی که اکنون از آن استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی کنید تا همیشه به هشدارها و ایمیل‌هایی که از طرف اپل فرستاده می‌شود، دسترسی داشته باشید. همچنین rescue email address را به اکانت اپل آی دی خود اضافه کنید. این آدرس کلیدی برای ریست پسورد، تغییر اطلاعات تماس یا حفظ اکانت شماست. در آخر اپل توصیه کرده است کاربران همیشه اطمینان داشته باشند بهترین راه‌حل‌ها را برای حفظ ایمنی اکانت خود علیه هکرها دنبال می‌کنند. مثلا ایمیل‌های ارسال شده از آدرس‌های ناشناخته را باز نکنند، روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنند و از ارائه اطلاعات شخصی خود به وبسایت‌های ناشناس اجتناب ورزند.

آزاده ارشدی

منبع: news.discovery

ثبت خاطرات روی کاغذ


ثبت خاطرات روی کاغذ

علاقه‌مندان عکاسی حتما با دوربین‌های پولاروید آشنایی دارند؛ دوربینی که بسرعت پس از عکس‌گرفتن، آن را روی کاغذ چاپ می‌کند.

اکنون مدل به‌روز‌شده‌ای از این دوربین 14 مگاپیکسلی تولید شده که به نمایشگر ال.سی.دی مجهز است. در این مدل نیز مانند گذشته می‌توان عکس‌ها را پس از ثبت شدن روی کاغذ رنگی چاپ کرد. ضمن این‌که قابلیت به اشتراک‌گذاری مستقیم روی شبکه‌های اجتماعی و پرینت نیز به آن اضافه شده است.

پرسش و پاسخ


پرسش و پاسخ

عسل نیک‌سیرت: چند سوال دارم: 1 ـ موبایل من سامسونگ مدل گرند است. وقتی با آن صدا ضبط می‌کنم به فرمت MPG4 audio ذخیره می‌شود که حجم بالایی دارد، آیا می‌شود حجم آن را به‌گونه‌ای که باعث افت کیفیت نشود، کاهش دهم؟

2 ـ برخی از برنامک‌هایی که در موبایل نصب کرده‌ام از قابلیت انتقال به کارت حافظه (App 2 SD) پشتیبانی می‌کنند. این برنامه‌ها را چطور به کارت حافظه منتقل کنم؟ (از ابتدا روی حافظه‌ اصلی نصب شده‌اند)

3 ـ چطور صفحه‌ای را در مرورگر کروم سیستم‌عامل اندروید ذخیره کنم تا بتوانم به‌صورت آفلاین هم آن را مطالعه کنم؟

4 ـ نسخه‌ اندروید دستگاه من 1/4 است. هنگامی که می‌خواهم سیستم‌عامل را به‌روز کنم و از بخش تنظیمات به about device بروم، اعلام می‌شود شما آخرین نسخه را دریافت کرده‌اید. با این حال برخی برنامه‌ها را نمی‌توانم نصب کنم. چرا؟

5 ـ برای اجرای یک دی‌وی‌دی که نیازمند قرار دادن دیسک در درایو نوری بود از برنامه‌ ایجاد درایو مجازی استفاده کردم. بعد از هر بار خاموش‌کردن لپ‌تاپ باید مجدد مسیر فایل ایمیج را در برنامه مشخص و آن را وارد برنامه کنم. راهی وجود دارد که با هر بار خاموش و روشن شدن رایانه به تعریف و Mount کردن مجدد نیاز نباشد؟

6 ـ هنگام تهیه هارد‌دیسک اکسترنال به چه نکاتی باید توجه کرد؟

7 ـ در صورتی که بخواهم دی‌وی‌دی حاوی فیلم، صوت، فایل متنی و PDF را رایت کنم در نرم‌افزار Nero ‌باید گزینه‌ Data DVD انتخاب شود؟

سرکار خانم نیک‌سیرت ضمن تشکر از ارسال سوالات خود به کلیک، ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که تعدد پرسش‌ها موجب می‌شود نتوانیم آن‌طور که شایسته است به پرسش همه خوانندگان پاسخ دهیم. بنابراین برای رعایت انصاف اغلب در چنین شرایطی مجبوریم به برخی از پرسش‌ها پاسخ دهیم. باتوجه به عمومی بودن پرسش‌های شما تصمیم گرفتیم این بار ناپرهیزی کنیم و امیدواریم دیگر خوانندگان کلیک از دست ما دلخور نشوند.

به تمام خوانندگان عزیز توصیه می‌کنیم حتی‌المقدور، مهم‌ترین پرسش‌هایی را که با جستجو در اینترنت و دیگر منابع، پاسخ مناسبی برای آنها نمی‌یابند برای کلیک ارسال کنند.

1 ـ پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار محبوب Easy Voice Recorder برای ضبط صدا کمک بگیرید. این نرم‌افزار در فروشگاه گوگل، بازه‌ دانلودی 10 تا 50 میلیون را به خود اختصاص داده است و شما می‌ توانید با آن در فرمت‌های PCM، AAC، AMR ضبط صدا را انجام دهید. فرمت AMR بسیار کم‌حجم بوده و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است.

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌CHPf6G

2 ـ چنانچه برنامه‌ای از قابلیت انتقال به کارت حافظه پشتیبانی کند اهمیتی ندارد که در نصب اولیه روی حافظه‌ اصلی نصب شده باشد یا خیر. شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات و مدیریت برنامه‌ها، برنامه‌ موردنظر را انتخاب کرده سپس با فشار گزینه ‌Move to SD، آن را به کارت حافظه‌ داخلی انتقال دهید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی همچون App2SD نیز برای این کار کمک بگیرید.

توجه داشته باشید چنانچه اندروید دستگاه شما روت نباشد انتقال به کارت حافظه‌ خارجی صورت نمی‌گیرد و در بیشتر موارد عملیات انتقال به کارت حافظه‌ داخلی (Internal SD Card) انجام می‌شود.

3 ـ برای ذخیره‌کردن صفحات در مرورگر کروم و مشاهده‌ آنها در زمان دلخواه به روش زیر عمل کنید:

ـ پس از باز کردن صفحه‌ وب دلخواه، روی آیکون منو که به شکل سه نقطه در امتداد یکدیگر است فشار داده و Print را انتخاب کنید.

ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده روی Save to Google Drive فشار داده و گزینه‌ Save as PDF را از فهرست به‌نمایش درآمده انتخاب کنید.

ـ دیگر تنظیمات مربوط به چاپ اعم از افقی یا عمودی بودن صفحه را نیز مشخص کرده و در انتها روی Save فشار دهید.

ـ اکنون ‌باید محل ذخیره‌سازی فایل را مشخص کنید و در آخر با فشار گزینه‌ Save از پایین صفحه عملیات ذخیره‌سازی را آغاز کنید. صفحه‌ وب موردنظر شما در فرمت PDF روی حافظه‌ دستگاه ذخیره می‌شود.

ـ از این پس می‌توانید با استفاده از هر نرم‌افزار نمایش‌دهنده فایل PDF به‌صورت آفلاین به مشاهده محتوای ذخیره شده بپردازید.

4 ـ دستگاه شما به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید که روی دستگاه خودتان قابل نصب است مجهز شده است. این به ‌آن معنی نیست که شما از آخرین نسخه‌ منتشر شده‌ اندروید استفاده می‌کنید. برخی برنامه‌ها روی بعضی از دستگاه‌ها قابلیت اجرا ندارند و برخی نیز روی اندرویدهای 2/4 و بالاتر اجرا می‌شوند. علاوه بر اینها برنامه‌هایی نیز وجود دارند که فقط روی دستگاه‌های روت شده می‌توان آنها را نصب کرد.

5 ـ پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار DAEMON Tools برای این کار کمک بگیرید. این نرم‌افزار نه تنها قابلیت ایجاد درایو مجازی به تعداد دلخواه را در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه از قابلیت AutoMount نیز پشتیبانی می‌کند و با هر بار راه‌اندازی ویندوز، به‌طور خودکار آخرین فایل ایمیج فراخوانی شده را در برنامه بارگذاری می‌کند.

http:‌/‌‌/‌www.daemon ـ tools.cc‌/‌products‌/‌dtLite

6 ـ ابعاد هارد‌دیسک، ظرفیت، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، زیبایی یا استحکام (ضدآب، ضد لرزش، ضدگرد و غبار، ضد ضربه)، نوع اتصال یو.‌اس.‌بی (USB2,USB3)، نیاز داشتن یا نداشتن به برق جداگانه از مواردی است که باتوجه به نوع استفاده از هارد‌دیسک باید به آنها توجه کنید.

7 ـ در حالت کلی هنگامی که در دیسک‌های نوری قصد داشته باشید اطلاعاتی با فرمت‌های متنوع را رایت کنید، باید از حالت Data کمک بگیرید. توجه داشته باشید در این حالت فیلم‌های رایت شده قابلیت نمایش با دستگاه‌های پخش خانگی را ندارند (مگر آن‌که دستگاه مورد نظر قابلیت پیمایش دیسک نوری و پخش فایل‌های ویدئویی در فرمت‌های مختلف از پوشه‌ دلخواه را پشتیبانی کند) و دسترسی به آنها با رایانه امکان‌پذیر است.

اکبر دارایی از خرم‌آباد: چطور می‌توانم با نرم‌افزارTeam Viewer از لپ‌تاپم با رایانه‌ شرکتم که نرم‌افزار Team Viewer روی آن نصب نیست و در حالت اسلیپ قرار دارد، ارتباط برقرار کنم؟ همچنین از چه سایتی می‌توانم نرم‌افزار بالا را برای گوشی‌های اندرویدی تهیه کنم؟

توجه داشته باشید استفاده از نرم‌افزار بالا در صورتی امکان‌پذیر است که هر دو طرف، نسخه‌ای از آن را روی رایانه نصب کنند. پس شما باید نسخه‌ای از نرم‌افزار را روی رایانه‌ شرکت نیز نصب کنید. چنانچه تمایل دارید همیشه به رایانه‌ شرکت نیز دسترسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم از نسخه‌ TeamViewer Host کمک بگیرید. این نسخه همزمان با بوت سیستم‌عامل اجرا می‌شود و قابلیت کنترل دستگاه از دیگر دستگاه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

http:‌/‌‌/‌www.teamviewer.com‌/‌en‌/‌download‌/

‌windows.aspx

نسخه‌های موبایلی این نرم‌افزار مناسب سیستم‌‌های‌عامل‌ اندروید، آی.او.اس، ویندوزفون و ویندوز RT /8 از لینک زیر قابل دانلود است:

http:‌/‌‌/‌www.teamviewer.com‌/‌en‌/‌download‌/‌

mobile ـ app.aspx

سینا صمیمی: چند وقتی است ویندوز 1/8 نصب کرده‌ام، ولی هنگام کار به‌صورت ناگهانی همه چیز بسته می‌شود. مثل حالتی که اکسپلورر را ببندیم و بعد از یک ثانیه دوباره همه چیز مثل اول می‌شود. در حین کار این اتفاق چند بار تکرار می‌شود. راه‌حل این مشکل چیست؟

مشکل ری‌استارت شدن خودکار ویندوز اکسپلورر در ویندوز 8 دلایل متعددی دارد. در بیشتر موارد نصب نرم‌افزارهایی همچون گوگل درایو، وان درایو و دراپ‌باکس و عملیات هماهنگ‌سازی با این برنامه‌ها می‌تواند موجب بروز مشکل شود.

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا در صورت نصب این نرم‌افزارها روی رایانه، آنها را غیرفعال و نتیجه را بررسی کنید. در غیر این‌صورت از نرم‌افزار ShellExView کمک گرفته و با غیرفعال کردن نرم‌افزارها و سرویس‌های در حال اجرا، گزینه‌ مشکل‌ساز را پیدا کنید.

http:‌/‌‌/‌www.nirsoft.net‌/‌utils‌/‌shexview.html

امین وکیلی: مدتی است که پس از کار کردن با هارد اکسترنال، با خطای Windows Delayed Write Failed مواجه می‌شوم. هارد را از طریق کابل یو.‌اس‌.بی متصل می‌کنم. لطفا راهنمایی کنید.

در تصویری که برای شرح خطا همراه با ایمیل خود برای ما ارسال کردید کاملا مشخص نیست از چه ویندوزی استفاده می‌کنید، اما حدس می‌زنیم ویندوز اکس‌پی روی رایانه‌ شما نصب باشد. در اولین اقدام پیشنهاد می‌کنیم به‌روزرسانی‌های این نسخه از ویندوز را روی رایانه‌ خود نصب کنید. در ادامه موارد مختلفی را باید بررسی کنید که برخی از مهم‌ترین آنها را برای شما شرح می‌دهیم و دیگر موارد را نیز با مراجعه به لینکی که در انتها ذکر می‌کنیم، می‌توانید مشاهده کنید:

ـ روی آیکون Computer کلیک راست کرده گزینه‌ Properties را انتخاب کنید. در پنجره‌ به‌نمایش درآمده تب System Restore را کلیک کرده و پس از انتخاب درایو مربوط به هارد اکسترنال از فهرست به‌نمایش درآمده، روی Settings کلیک کنید و علامت چک‌مارک Turn off System Restore on this drive را فعال کنید.

ـ درایورهای چیپ‌ست، مادربورد، یو.‌اس.‌بی، کارت گرافیک، Raid و بایوس را بررسی کرده و در صورت امکان آنها را به‌روز کنید.

ـ گاهی داغ شدن هارد موجب بروز این مشکل می‌شود. حرارت هارد را هنگام بروز مشکل با دست خود بررسی کنید. اگر حرارت بالاست پیشنهاد می‌کنیم از شرکت گارانتی کننده هارد کمک بگیرید.

ـ کابل اتصال هارد به رایانه را بررسی کنید و در صورت امکان درگاه یو‌.اس.‌بی را نیز تغییر دهید. گاهی قطعی در کابل، با کیفیت نبودن کابل و حتی اتصال به درگاه‌های یو.‌اس.‌بی در جلوی کیس می‌تواند موجب بروز این مشکل شود.

ـ نرم‌افزار Cacheset از مجموعه برنامه‌های Sysinternals نیز می‌تواند در رفع این مشکل مفید باشد. به لینک زیر مراجعه کرده و نسخه‌ای از این برنامه را دانلود کنید.

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌yuQgVP

در ادامه پس از استخراج فایل فشرده روی Cacheset.exe دوبار کلیک کرده آن را اجرا کنید و گزینه‌ Clear را در برنامه فشار دهید.

در کادر Working set maximum، 64 یا 128 مگابایت را برحسب کیلوبایت وارد کرده و تغییرات را Apply کنید. (65532 یا 131072 کیلوبایت)

ـ برای بررسی دیگر راه‌حل‌های احتمالی می‌توانید از این لینک کمک بگیرید:

http:‌/‌‌/‌www.gibni.com‌/‌windows ـ delayed ـ write ـ failed ـ solutions‌/‌2

بستن تبلیغات KMPlayer


بستن تبلیغات KMPlayer

این روزها بسیاری از کاربران برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری خود از نرم‌افزار رایگان KMPlayer کمک می‌گیرند، زیرا این نرم‌افزار با پشتیبانی از امکانات فراوان هر فرمت فایل صوتی و تصویری را پخش می‌کند و امکانات بی‌نظیر دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی از موارد قابل توجه در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار، بازشدن یک پنجره در سمت راست برنامه و نمایش تبلیغات در آن است. البته چنانچه ارتباط شما با اینترنت برقرار باشد این تبلیغات به‌ نمایش درمی‌آید و از آنجا که بسیاری از کاربران از اینترنت پر سرعت ADSL استفاده می‌کنند با هر بار اجرای این برنامه پنجره‌ تبلیغاتی ذکر شده را مشاهده می‌کنند و بناچار ‌باید آن را ببندند. دوست دارید این پنجره را برای همیشه ببندید تا تبلیغات آن مزاحمتی برای شما نداشته باشد؟ از یکی از روش‌های زیر کمک بگیرید:

روش اول:

1 ـ مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.

2 ـ کلید Alt را از روی صفحه‌کلید فشار داده و پس از به‌نمایش درآمدن منوها از منوی Tools به روی گزینه‌ Internet options کلیک کنید.

3 ـ با کلیک روی تب Security گزینه‌ Restricted site را انتخاب کنید.

4 ـ در نهایت روی گزینه‌ sites کلیک کرده و پس از وارد کردن آدرس زیر در کادر مربوط Add را انتخاب و تغییرات را ذخیره کنید.

player.kmpmedia.net

روش دوم:

1 ـ منوی استارت را باز کرده به All Programs بروید. در ادامه Accessories را انتخاب کرده و پس از کلیک راست روی نرم‌افزار Notepad، گزینه‌ Run as administrator را انتخاب کنید تا نرم‌افزار با دسترسی مدیر سیستم اجرا شود.

2 ـ از منوی File روی Open کلیک کرده و در کادر مقابل filename، عبارت زیر را وارد کرده کلید اینتر را فشار دهید:

C:|Windows|System|Drivers|etc|hosts 32

توجه: چنانچه ویندوز را در درایو دیگری غیر از درایو C نصب کرده‌اید، نام درایو را در ابتدای فرمان بالا تغییر دهید.

3 ـ در صفحه‌ به‌نمایش درآمده به آخرین خط مراجعه کرده و عبارت زیر را در آن وارد کنید:

127.0.0.1 player.kmpmedia.net

4 ـ از منوی File روی Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

امیر عصاری