همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شارژ موبایل به موبایل


  

شارژ موبایل به موبایل

تمام شدن شارژ باتری تلفن‌همراه یا تبلت مشکلی است که امیدواریم هیچ‌کسی آن را تجربه نکند، زیرا در بیشتر موارد زمانی شارژ دستگاه تمام می‌شود که بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز است.

شما تا به‌حال چند بار با این مشکل مواجه شده‌اید؟ تابه‌حال شرایط به‌گونه‌ای بوده که مجبور شوید برای شارژ کردن تلفن‌همراهتان به مغازه‌های داخل خیابان سر زده و از فروشندگان بخواهید در صورت امکان با شارژر دستگاه خودشان (در صورت مشابه بودن کابل شارژ) تلفن‌همراه یا تبلت شما را شارژ کنند؟ همان‌طور که می‌دانید یکی از روش‌های شارژ اعتبار ریالی در تلفن‌های همراه اعتباری، انتقال اعتبار از خطی به خط دیگر است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید مبلغی را از اعتبار خودتان به شماره‌ دوستتان انتقال دهید تا او نیز بتواند از خدمات مکالمه یا پیام کوتاه بهره‌مند شود. تا به‌حال به استفاده از چنین روشی برای شارژ باتری دستگاه خود فکر کرده‌اید؟ چنانچه دوست دارید این روش را تجربه کنید تا بتوانید در شرایط اضطراری از تلفن‌های همراه یا تبلت‌های اطرافیان خود انرژی قرض کنید(!) به روش زیر عمل کنید:

توجه: یکی از دستگاه‌ها ‌باید حتما از قابلیت OTG پشتیبانی کند. (پیشنهاد می‌شود این روش میان دو دستگاه مجهز به سیستم‌عامل اندروید استفاده شود)

ـ یک کابل OTG تهیه کنید.

ـ کابل یو‌.اس‌.بی مربوط به شارژ تلفن‌همراه یا تبلت فردی را که قرار است از او شارژ بگیرید نیز آماده کنید. (در بیشتر موارد کابل‌هایی که یک سر آنها یو‌.اس‌.بی و سر دیگر میکرو یو‌.اس‌.بی است عمومیت دارند و بیشتر دستگاه‌های هوشمند از آنها پشتیبانی می‌کنند)

ـ کابل‌ها را به یکدیگر وصل کنید و کابل OTG را به دستگاه خود (دستگاهی که از OTG پشتیبانی می‌کند) و کابل شارژ دستگاه دوم را نیز به همان دستگاه وصل کنید.

ـ پس از اتصال موفقیت‌آمیز، انرژی از دستگاهی که دارای شارژ بیشتری است به دستگاهی که شارژ کمتری دارد منتقل می‌شود و این عملیات تا زمانی که شارژ باتری هر دو دستگاه مساوی شود، ادامه خواهد داشت.

نکته: استفاده از این روش شارژ در شرایط اضطراری بسیار سودمند است و می‌تواند دستگاه شما را برای مدتی روشن کند، اما همواره توجه داشته باشید استفاده نکردن از شارژر اصلی دستگاه و استفاده مداوم از چنین روش‌هایی موجب صدمه‌دیدن دستگاه و باتری آن می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد