همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

5 محصول جدید ایران خودرو رونمایی شد + عکس


  

در این رویکرد جدید شرکت ایران خودرو با شرکت هایی همچون پژو، رنو، سوزوکی و شرکت های آسیایی بر مبنای استراتژی برد - برد و سرمایه گذاری مشترک همکاری می کند.

همچنین در این نمایشگاه محصولاتی مانند دنا، وانت PU1، پارس TU5 دو ایربگ و سورن S 90 به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر عرضه محصولات جدید در نمایشگاه تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو به همراه شرکت های ساپکو، ایساکو، آپکو، ایران خودرو دیزل، امداد خودرو ایران آخرین دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش گذاشته اند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز و رونمایی از پنج محصول جدید ایران خودرو با بیان این که ظرفیت های زیادی برای ارتقاء صنعت خودرو کشور وجود دارد، بر برندسازی در این عرصه تاکید کرد.

رضا رحمانی گفت: تولید خودروهای داخلی که به عنوان برند در جهان مطرح شود به نوعی افتخار ایرانیان و صنعت خودروسازی کشور می شود.

وی با بیان اینکه مطرح کردن نقاط ضعف خودروهای داخلی با هدف کیفی سازی آنها صورت می گیرد و نباید خودروسازان از این موضوع ناراحت شوند، افزود: بی توجهی به کیفیت منجر به نابودی صنعت می شود و اعضای کمیسیون صنایع و معادن و مسوولان حوزه صنعت کشور به دنبال راهکاری جهت ارتقاء جایگاه صنعت خودروهای داخلی هستند.

رحمانی خودروسازی را آیینه تمام نمای صنعت کشور اعلام کرد و گفت: خودروسازی لوکوموتیو صنعت است و بسیاری از رشته های مختلف معدنی، صنعتی و دانشگاهی ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با این صنعت دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که واردات خودرو زمانی که می توان خودرو با کیفیت در داخل تولید کرد توجیهی ندارد، افزود: تولید خودرو غیر کیفی به همان اندازه به ضرر خودروسازی است که واردات بی رویه می تواند به آن لطمه بزند.

رحمانی گفت: صنعت خودروسازی کشور ظرفیت و توانمندی تولید خودروهای باکیفیت بالا را دارد و در این عرصه آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز به دلیل داشتن ظرفیت های عظیم علمی و صنعتی به ویژه در زمینه قطعه سازی می تواند به کمک صنعت خودروسازی کشور بیاید.

وی راه اندازی و فعالیت نخستین شهرک فناوری خودرو در تبریز، ایجاد خوشه خودروسازی در این شهر و صنایع قدیمی و تاثیرگذار در عرصه قطعه سازی را بخشی از بسترهای مناسب تبریز در عرصه خودرو سازی عنوان کرد.

رحمانی با بیان اینکه 60 صنعت وابسته به صنعت خودروسازی است، گفت: به دلیل زنجیره های عظیم این صنعت، بستر مناسبی برای اشتغالزایی می توان ایجاد کرد و از این منظر صنعت خودروسازی برای مسئولان کشور اهمیت دارد.

وی از آمادگی آذربایجان شرقی و شهر تبریز برای ایجاد پایگاه صادراتی برای خودرو سازان کشور و همچنین تامین زمین و امکانات احداث فضای تست جاده ای خبر داد.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: تبریز جایگاه ویژه ای در صنعت کشور به ویژه خودروسازی دارد و باید برای بهره گیری از توانمندی های آن برنامه ریزی مدون کرد.

میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به تاریخچه این شهر در عرصه صنعت افزود: انقلاب اصلی در حوزه صنعت از تبریز آغاز شده است و باید در ادامه نیز از توانمندی های آن برای توسعه صنعت خودرو کشور بهره برد.

وی گفت: متاسفانه فرایند مهندسی معکوس در عرصه خودروسازی لطمات زیادی به این صنعت وارد کرده است و باید در این حوزه به حقوق مخترعان و ابداع کنندگان توجه بیشتری داشت.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز از 22 تا 25 ماه جاری از ساعت 15 تا 21 آماده بازدید علاقمندان و کارشناسان است.

نمایشگاه ایران خودرو نیز در فضایی بیش از دو هزار متر در سالن امیر کبیر با هدف مشتری گرایی و رقابت پذیری حضوری فعال دارد.(ایرنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد