همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شمارش معکوس برای حذف سایتهای همسریابی

شمارش معکوس برای حذف سایتهای همسریابی/ جزئیات فلوچارت همسر گزینی
دبیر کارگروه پیش نویس سند ملی ازدواج در مورد مزیت های اجرای فلوچارت همسرگزینی در موسسه تبیان، گفت: با اجرای کامل این طرح، دیگر سایتهای همسریابی جایگاهی ندارند.

  

مهر: محمدرضا کمن  با بیان اینکه در طرح همسان گزینی فرد طبق فلوچارت تعریف شده باید از ابتدا تا انتها چندین نوبت با مشاوره حضوری راهنمایی شود، افزود: تفاوت سایتهای همسریابی با طرح همسان گزینی که توسط موسسه تبیان در حال اجراست این است که در این طرح ابتدا از فرد تست گرفته شده و بعد کار مشاوره آن هم در چند بخش انجام می شود و این ارتباط میان مشاور و فرد متقاضی همراه با بسته های آموزشی و تست ها موجب موفقیت اجرای طرح خواهد بود.

وی افزود: طرح همسان گزینی بخشی از اجرای طرح بزرگ سند ملی مشاوره و ازدواج است. این سند به تصویب کلی شورای عالی جوانان رسیده و معاونت راهبردی ریاست جمهوری باید ایده های مطرح شده را برای تکمیل طرح جمع آوری و ارائه کند و این مهم هم اکنون در حال اجراست.

کمن در پاسخ به اینکه تدوین و تنظیم این فلوچارت چقدر زمان برده است، گفت: نمی توان گفت کار یک شبه بوده چون 15 سال تجربه پشت آن است اما در مدت سه ماه توانستیم آن را نهایی کنیم که مورد استقبال جامعه شناسان و کارشناسان قرار گرفته است.

به گفته دبیرکارگروه پیش نویس سند ملی ازدواج در فلوچارت طرح همسان گزینی فرد ابتدا اقدام به ثبت نام کرده و مشخصات اولیه خود را تکمیل می‌کند که در این بخش فرد پس از ثبت نام باید آزمون سلامت خود را تکمیل و پس از آن به واسطین برای بررسی سلامت و صلاحیت ارجاع داده شود که فرد در هر کدام از مراحل یاد شده اگر صلاحیت لازم را کسب نکند به منظور بررسی بیشتر سلامت و آمادگی به مشاور ارجاع داده می‌شود.

کمن افزود: در صورت تأیید متقاضی، فرد باید در مرحله بعد بسته آموزشی یک را بررسی و وارد آزمون مرحله اول شود. در بسته آموزشی یک مباحثی از قبیل وضعیت کنونی خانواده‌ها، علل گسستگی و آشفتگی، اهمیت انتخاب مناسب، اهداف ازدواج و اهمیت آزمون و مشاوره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کارگروه پیش‌نویس سند ملی ازدواج عنوان کرد: در این آزمون‌ها به خوبی تناسب شخصیت افراد با یکدیگر، اعتقادات دینی و ... مشخص می‌شود تا فرد مناسب طرفین انتخاب شود. ممکن است فردی برون‌گرا و فردی دیگر درون‌گرا باشند که در آزمون شماره یک به این مسائل به خوبی توجه می‌شود چرا که چنین افرادی مناسب یکدیگر نیستند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی محاسبات هوشمند همسان‌گزینی انجام می‌شود و فرد مناسب پیدا می‌شود. سپس قبل از معرفی به خانواده فرد بسته آموزشی دو را می‌گذراند و پس از آن آزمون دوم باید انجام شود. در بسته آموزشی دوم نیز مباحثی از قبیل: مدت و مراحل آشنایی تا عقد، آسیب‌شناسی انتخاب، تصمیم احساسی – عاقلانه گنجانده شده است.

کمن ادامه داد: مرحله بعدی معرفی به خانواده‌ها توسط واسط و ارجاع به مشاور به همراه ارائه بسته آموزشی سوم است. در بسته آموزشی سوم در خصوص روش‌های شناخت، بایدها و نبایدها در گفت‌وگو، بایدها و نبایدها در تحقیق و محقق و اشتباهات رایج فرایند آشنایی آورده شده است.

دبیر کارگروه پیش‌نویس سند ملی ازدواج، گفت: در این مرحله در صورت رد توسط خانواده یا مشاور، فرد جهت بررسی بیشتر برای سلامت و آمادگی به مشاور ارجاع داده می‌شود ولی در صورت تأیید خانواده و مشاور برای عقد وارد بسته آموزشی چهارم و گذران آموزش‌های دورن عقد می‌شوند.

وی اضافه کرد: 6 ماه پس از عقد نیز پیگیریهای لازم در این خصوص انجام و نوبت به آزمون شماره سوم می‌رسد که در صورت مشکل متقاضی باید بسته آموزشی پنجم را که شامل آموزش‌های استحکام خانواده است را بگذراند و در صورت بروز مشکل به مشاور متخصص ارجاع و در کنار آن نیز باید بسته آموزشی پنجم را بگذارند.

کمن اظهار کرد: مرحله بعدی نیز پیگیری 12 ماه پس از عقد و آزمون چهارم است که در این مرحله در صورت وجود مشکل، افراد به مشاور متخصص برای زوج درمانی ارجاع داده می‌شوند و در صورت عدم مشکل وارد زندگی موفق و پایدار خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد