همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جای خالی رشته مهدویت در دانشگاه‌ها احساس می‌شود


  معاون دانشگاه پیام نور:     
جای خالی رشته مهدویت در دانشگاه‌ها احساس می‌شود     
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: جای خالی رشته مهدویت در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.
(ایسنا)-منطقه خراسان کریم نجفی برزگر در آیین اختتامیه جشنواره ملی مهدویت که در سبزوار برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه پیام نور 520 مرکز در سطح کشور دارد، افزود: دانشگاه پیام نور با یک میلیون دانشجو و 4000 عضو هیئت علمی ظرفیت بسیار بزرگی دارد که ما باید روی این ظرفیت عظیم حساب ویژه‌ای باز کنیم.
وی با بیان اینکه جای خالی رشته مهدویت در دانشگاه‌ها احساس می‌شود، گفت: جامعه مهدوی و مهدویت شناسی از مهمترین رشته‌های فرهنگ ساز است و سعی می‌شود با معرفی این رشته‌ها به وزارت علوم مجوز آنها را برای دانشگاه پیام نور کسب کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی، رشد و پیشرفت علمی کشور بوده است؛ افزود: قبل از انقلاب شمار دانشجویان کشور 150 هزار نفر بود که این عدد در طول 35 سال به 4.5 میلیون دانشجو افزایش یافته است که این یکی از بزرگترین برکات و نعمتهای انقلاب است.
نجفی برزگر با تاکید براینکه دو رکن در تمام دانشگاه‌ها ثابت است، یادآور شد: این دو رکن استاد و دانشجو می‌باشد. اگر یکی از این دو رکن برداشته شود دانشگاه معنی پیدا نخواهد کرد و فلسفه تعلیم وتربیت با حضور دانشجو و استاد معنا می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاهی که بتواند نقش تعلیم و تربیت را به نحو احسن انجام دهد، نیازهای کشور را تامین کند و دانشجوها را به رتبه‌های عالی و افق های بالای علمی برساند از دید کشور بیشترین اهمیت را دارد.
وی با بیان اینکه جامعه فقیر جامعه مهدوی نیست، اضافه کرد: نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ به این معناست که شکوفایی فرهنگی سبب شکوفایی اقتصادی می‌شود و جایگاه رشد فرهنگ و اقتصاد دانشگاه‌هاست.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند راه حلی برای برون رفت از مشکلات جامعه به خصوص اقتصاد پیدا کنند، تصریح کرد: شکوفایی اقتصادی نیازمند یک عزم ملی است که این عزم ملی دانشجویان این کشور هستند.
وی با بیان اینکه دانشجویان هرمنطقه باید جهت رشد آن منطقه سهیم باشند، تصریح کرد: 3هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور سبزوار نیز باید در رشد علمی کشور و به خصوص رشد علمی منطقه سبزوار نقش بسزایی داشته باشند.
وی سعی در ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان سراسر کشور و ایجاد زمینه‌هایی برای انجام فعالیت‌های گسترده دانشجویان را از جمله کارهای پیش‌بینی شده برای این دانشگاه بیان کرد و با بیان اینکه جشنواره ملی مهدویت در شهری برگزار شد که سابقه تاریخی مبارزه با ظلم و ستم و استبداد را دارد، یادآور شد: جنبش سربداران یک حرکت بزرگ تاریخی بوده است که بیان می‌کند زمینه یک جامعه مهدوی از ابتدا در این منطقه وجود داشته است.
دبیر جشنواره سراسری مهدویت با تاکید براینکه برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره مهدویت می‌تواند زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد، افزود: می‌توانیم با کمک و همیاری دانشگاه‌ها که مرکز علم و فرهنگ هستند مهدویت را به صورت گسترده و کلان در سطح ملی بیان کنیم.
جشنواره مهدویت به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود
وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده این جشنواره در سطح بین‌المللی و با دعوت از کشورها و ادیان مختلف برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه مراکز مختلف هرکدام ظرفیت‌های خاص و ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: شاخص‌های دانشگاه پیام نور برای هر مرکز جداگانه است و هدف ما از این کار رشد و شکوفایی ظرفیت‌های خاص هر دانشگاه است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مقدمه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نتیجه برداشت صحیح از اعتقاد به امام زمان (عج) و الگوی کوچکی برای حکومت عظیم جهانی حضرت مهدی(عج) است.
دبیر جشنواره سراسری مهدویت با بیان اینکه هرقدمی که در راه استواری انقلاب برداشته شود یک قدم به ظهور حضرت مهدی (عج) کمک کرده‌ایم، یادآور شد: کمک کردن و پیشبرد اهداف ولی فقیه پیشبرد جامعه مهدوی است.
وی با اشاره به اینکه اندیشه مهدوی اندیشه‌ای است که در همه ادیان وجود دارد، تصریح کرد: مهدویت به معنای این است که مسلمانان باید سبک زندگی اهل بیت را در زندگی روزانه خود پیاده کنند.


مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد