همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دعوت ناجا از پژوهشگران و مبتکران برای همکاری با پلیس


  

دعوت ناجا از پژوهشگران و مبتکران برای همکاری با پلیس
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه صلح و دوستی با همه کشورها در اولویت ماست، از پژوهشگران و مبتکران برای همکاری با پلیس دعوت کرد.
به گزارش خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین اشتری در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ایپاس که در محل مصلی تهران برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاه ایپاس به صورت ادواری در این مقطع زمانی که بخشهایی از منطقه خاورمیانه در آتش فتنه و جنایت عوامل استکبار کفر جهانی می‌سوزد و آرامش و امنیت را از ساکنان آنها سلب کرده، پیامهای مختلفی دارد.
وی با برشمردن برخی از این پیامها اظهار کرد: یکی از مهمترین این پیامها ثبات توأم با اقتدار جمهوری اسلامی است که به پشتوانه درایت و هوشمندی فرمانده معظم کل قوا حاصل شده است و توانسته‌ایم با وجود تمام دسیسه‌ها و اقدامات و تحریکات سوء دشمن با خنثی کردن همه شیطنت‌ها مشکلات را رفع کنیم.
جانشین فرمانده ناجا عمده خواسته آحاد جامعه را عزم و اراده ملی برای تحقق سند چشم انداز کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:‌ پیشرفت‌های ملموس و بعضا فوق العاده آنهم در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه موقعیت‌های نابی را فراهم کرده که بر اساس آن توانسته‌ایم با تولید کالاهای داخلی مشابه تجهیزات خارجی با آنان رقابت کنیم.
وی ادامه داد: دستاوردهای مهم علمی، صنعتی، الکترونیکی و ... با بروز استعدادهای نخبگان و مبتکران و مخترعان راه را برای تامین و تجهیز پلیس کشور و دیگر یگان‌های نیروهای مسلح باز کرده و در حقیقت این دستاوردها بازتابی است از نوآوریهای جامعه بزرگ علمی و پژوهشی کشورمان در مجامع جهانی.
اشتری با بیان اینکه دستاوردهای علمی و دانش بنیان بر هیچکس از جمله اصحاب علم و تکنیک پوشیده نیست، اظهارکرد: پیشرفت‌های فنی و تحقیقاتی دانشمندان جوان کشورمان در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای از جمله این افتخارات است.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه این افتخارات را می‌توان نتیجه انگیزه، روحیه بالا، اراده، مقاومت و خوداتکایی دانشمندان دانست، افزود: مبادلات و ارتباطات نزدیکی میان مراکز علمی و دانشگاهی با سازمان‌های صنعتی وجود دارد.
اشتری ابراز امیدواری کرد تا پلیس با حمایت همه جانبه از این دستاوردها و پتانسیل گام‌های بلندتر و شایسته تری در میان مدت برداشته و آثار مطلوب آن را در جهان به منصه ظهور برسانیم.
صلح و دوستی با همه کشورها در اولویت است
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه در فرهنگ دینی و اعتقادی صلح و دوستی با همه کشورها به خصوص ملت‌های مسلمان در اولویت است، تصریح کرد: با همین دیدگاه پلیس ایران همواره آمادگی داشته و دارد تا با رعایت احترام و منافع مشترک از طریق تبادل اطلاعات فنی و خدمات، یافته‌ها و دستاوردهای خود را در اختیار متقاضیان دیگر کشورها قرار دهد و این امر یکی از مهمترین هدفگذاری‌های ایپاس بوده است.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اهداف نمایشگاه ایپاس خاطرنشان کرد: ایپاس باید مکانی برای تبادل دانش، تجهیزات و اطلاعات باشد و سعی کنیم از فضای موجود برای ارتقای توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فنی خود اقدام کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت تبادل دانش و فناوری اطلاعات روز دنیا برای ارتقاء سطح کیفی تجهیزات و تولیدات پلیسی و ایمنی خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های داخلی به منظور مشارکت صد در صدی منابع تولید کننده و مصرف کننده بهره بگیریم و با ایجاد آشنایی و ارتباط مستقیم میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان واسطه‌ها را حذف کنیم.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه حمایت از پژوهشگران،‌محققین، مبتکرین و محققان از سیاست‌های اصلی نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: ایجاد اعتماد و امید در مدیران کارگاه‌های کوچک تولیدی و سوق دادن آنان به سمت مشارکت‌های بیشتر با قطب‌های تولیدی بزرگ از دیگر اهداف ماست.
اشتری از تمامی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، نخبگان و اندیشمندان برای همکاری در پروژه‌هایی با کارکرد ایمنی و امنیتی دعوت کرد.
به گزارش ایسنا جانشین رئیس پلیس کشور ادامه داد: پلیس با توجه به وظایف و ماموریت‌های خود حفظ امنیت و آرامش را در سرلوحه امور و دستور کار جدی خود قرار داده است.
وی همچنین افزود: مقابله با بحران‌ها، جریان‌های انحرافی و اغواگرانه، دشمن و دسیسه‌های عوامل تبهکار و باندهای فساد ازجمله نکاتیست که ضرورت استفاده از تکنولوژی روزآمد و فناوری‌های نوین را ضروری می‌کند.
اشتری با تاکید بر گرایش پلیس به رویکردهای اساسی نظیر آموزش، پژوهش، جامعه محوری و ...، خاطرنشان کرد: با این رویکردها می‌توان در راستای ایجاد هر چه بهتر ماموریت‌های محوله که برآیند آن کاهش جرایم است محول کرد.
اشتری با تاکید بر اینکه مجرمان و مفسدان رایانه‌ای و ارتباطات مجازی از جمله عوامل تهدید امنیت عمومی هستند اظهار کرد:‌ باید به صورت هدفمند و از طریق بسترسازی مناسب این جرایم را شناسایی و با آنها برخورد کرد.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تامین و تجهیز پلیس با امکانات فنی و پیشرفته منجر به سرعت دهی کشف جرم و جنایت خواهد شد، خاطر نشان کرد: برای نیل به توانمندی‌های دانش بنیان تلاش خواهد شد و نمایشگاه ایپاس نیز فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و دانش مرتبط برای دستیابی به پیشرفت‌های علمی و مهندسی کیفی محصولات تولیدی است.
اشتری ارتقای خط تکنولوژی و دانش فناوی کشور، توسعه فرهنگ ایمنی و امنیت، مشارکت مردم در ایجاد امنیت، تشویق تولیدکنندگان و عرضه کنندگان تجهیزات ایمنی و گردش اقتصادی را از جمله دستاوردها و سیاست‌های نمایشگاه ایپاس دانست.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: با گسترش ابعاد جرایم باید توانمندی‌های پلیس نیز در ابعاد مختلف ارتقا یابد.
تحریم‌ها هیچگاه نتوانسته پلیس را از وظایف خود دور کند
جانشین رئیس پلیس کشور با تاکید بر اینکه اصولا تحریم‌ها هیچگاه نتوانسته و نمی‌تواند پلیس را از رسیدن به آرمان‌ها و وظایف خود دور کند، اظهار کرد: ما معتقدیم که تحریم‌ها موجب سرعت دهی در پیشرفت‌ تکنولوژیکی بر اساس مقیاس‌های بومی شده است.
اشتری حضور روز افزون تولید کنندگان،‌ مخترعان، مبتکران و ... را در ادوار مختلف نمایشگاه ایپاس امیدوار کننده دانست و گفت: امیدواریم با این رویکرد همچنان در سالهای آتی شاهد رونق نمایشگاه باشیم و من از تمامی دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه قدردانی می‌کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد