همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار در بزرگترین بندر تجاری ایران


 

 

مسئول مرکز HSE بندر شهید رجایی خبر داد
کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار در بزرگترین بندر تجاری ایران
مسئول مرکز HSE و آتش نشانی مجتمع بندری شهید رجایی از کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار در بزرگترین بندر تجاری ایران طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هوشنگ محمد رضایی با اشاره به عوامل پیشگیرانه تاثیرگذار در کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار در این بندر و حذف علل بروز حوادث، افزود: حمایت جدی مدیر کل و تمامی واحدها از رعایت الزامات HSE در بندر از عوامل موثر در تحقق این امر بوده است.
وی افزایش گشت‌های روزانه و بازدید از فعالیت‌های صورت گرفته در محوطه‌ها و پیمانکاران فعال HSE در مجتمع بندری شهید رجایی از برنامه‌های اجرا شده در راستای پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار طی شش ماهه نخست سال جاری عنوان کرد، همچنین برگزاری جلسات مکرر در این اداره کل و شرکت‌های پیمانکار مستقر در این بندر و ملزم نمودن پیمانکاران به انجام اقدامات اصلاحی را از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه کارکنان آتش نشانی و HSE به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار دانست.
مسئول مرکز HSE و آتش نشانی مجتمع بندری شهید رجایی از تهیه و نصب تابلوهای اطلاع رسان، علایم ایمنی هشدار دهنده و الزامات HSE در سطح بندر شهید رجایی، نظارت بر ایمنی تجهیزات برقی شرکت‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های انجام پذیرفته به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در این بندر دانست.
محمد رضایی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از عوامل زیان آور محیط کار در مجتمع بندری شهید رجایی بیش از دو هزار نقطه مکان یابی، اندازه‌گیری و پایش شده است، افزود: روشنایی، صدا، ارتعاش، گردو غبار فردی و محیطی، گازهای هوای پاک، آب شرب، پساب فاضلاب، فیوم جوشکاری، میدان مغناطیسی و ارگونومی از جمله موارد پایش شده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 4 مورد اطفای حریق بخش بندری، 21 مورد اطفای حریق خارج از محوطه بندر و دو مورد عملیات امداد و نجات و هزار و 664 مورد نیز بدرقه سوخت توسط مرکز آتش نشانی مجتمع بندری شهید رجایی انجام شده است.
لازم به ذکر است مرکز آتش نشانی بندر در روز ایمنی و آتش نشانی سال جاری به عنوان مرکز نمونه ارائه خدمات امداد و نجات و آتش نشانی در بندرعباس انتخاب گردید.
محمد رضایی افزود: مرکز HSE و آتش نشانی این بندر توانسته است با برگزاری 13 مانور اطفای حریق و امداد و نجات جهت آمادگی در شرایط اضطرار سهم بزرگی در کاهش 10 درصدی حوادث ناشی از کار در این مجتمع بندری داشته باشد.
مسئول مرکز HSE و آتش نشانی مجتمع بندری شهید رجایی گفت: صدور 367 مجوز جهت انجام کار گرم و همچنین بررسی و بازدید از محوطه‌های عملیاتی نیز از جمله برنامه‌ها جهت جلوگیری از حوادث ناشی از کار در این بندر بوده است.
به گفته محمد رضایی، سمپاشی 240 هزار هکتار و طعمه گذاری 140هزار در هکتار برای مبارزه با ناقلین بیماری زا از دیگر اقدامات پیشگیرانه در زمینه تامین بهداشت در مجتمع بندری شهید رجایی است.
وی در خصوص طرح‌های مطالعاتی ایمنی و امنیت بنادر و ناوگان و آبراه‌ها توسط این مرکز نیز گفت: تجزیه و تحلیل حوادث سال 93، ارزیابی و مدیریت ریسک‌های ایمنی و بهداشت شغلی در مجتمع بندری شهید رجایی و تهیه و تدوین دستورالعمل‌های جامع HSE از برنامه‌های آتی این مرکز است.

مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد