همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری امسال


 خبر جدید

ثبت نام تکمیل ظرفیت گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد تمدید شد
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید ثبت نام تکمیل ظرفیت گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد خبرداد.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکترعلوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: ثبت نام برای رشته های گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تا روز شنبه مورخ 93/8/3 ادامه خواهد داشت.
علوی فاضل در ادامه افزود: کلیه داوطلبانی که در گروه علوم تجربی آزمون سراسری سال 93 شرکت کرده اند، می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام برای مرحله تکمیل ظرفیت رشته های گروه علوم پزشکی اقدام کنند.
معاون سنجش و پذیرش در پاسخ به این سوال که هر داوطلب چند رشته محل را می تواند انتخاب کند، گفت: هر داوطلب می تواند 20 رشته محل را براساس علاقه انتخاب و در سایت معاونت سنجش و پذیرش ثبت نام کند.
علوی فاضل در پایان گفت: نتایج پذیرفته شدگان این مرحله در هفته آینده اعلام خواهد شد.
 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در نشست خبری در این سازمان، ضمن تبریک ولادت امام هشتم(ع) و درود بر روان مطهر امام(ره) و آرزوی شفای کامل برای رهبر انقلاب به بیان تاریخ و نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری سال 93 پرداخت.

وی گفت: در آزمون سراسری سال 1393 یک میلیون و 31 هزار و 381 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 870 هزار و 580 نفر ملزم به انتخاب رشته شدند و در نهایت 625 هزار و 878 نفر در کنکور سراسری انتخاب رشته کردند، به‌عبارتی 72 درصد از افراد مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال 93 انتخاب رشته کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی ادامه داد: 466 هزار و 888 نفر به‌عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور سراسری سال 93 هستند و می‌توان گفت 85 درصد انتخاب رشته کنندگان وارد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شدند.

خدایی یادآور شد: از تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی 33 درصد پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی و 67 درصد براساس نتایج آزمون سال 1393 بوده است.

وی تصریح کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1393 از ساعت 8 صبح فردا روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند طی روزهای 22 الی 25 شهریورماه برای ثبت‌نام نهایی به دانشگاه‌ها و مؤسسات قبول شده مراجعه کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت‌های آزمون سراسری امسال، گفت: ظرفیت‌هایی که اعلام کردیم در دفترچه آزمون سراسری 695 هزار بود که پس از اصلاح این تعداد به 715 هزار و 771 نفر با احتساب قبول شدگان رسید و ظرفیت خالی 252 هزار و 883 نفر بود که 99 درصد این ظرفیت خالی در دوره آموزشی مربوط به دانشگاه پیام نور با ظرفیت 179 هزار نفر و دانشگاه غیرانتفاعی با 61 هزار نفر است. همچنین ظرفیت پردیس خودگردان 100 درصد تکمیل شده است.

خدایی یادآور شد: پذیرش بدون آزمون براساس مصوبه برای نیم‌سال دوم تحصیلی وجود دارد که در بهمن ماه پذیرش می‌شوند.

وی درباره ظرفیت رشته‌های پزشکی افزود: ظرفیت رشته‌های پزشکی به‌طور کلی 8 هزار و 300 نفر است که کارنامه آزمون سراسری سال 93 بیست و ششم شهریورماه منتشر می‌شود، داوطلبان پس از ملاحظه کارنامه در صورت داشتن اعتراض از طریق سایت سنجش می‌توانند اعلام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین اعلام کرد: برای آزمون سراسری سال 93 تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت.

خدایی ادامه داد: نتایج آزمون‌های نیمه‌متمرکز سال 93 پانزدهم مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

وی درباره درصد پذیرفته شدگان آزمون سراسری به‌تفکیک جنسیت گفت: از بین 466 هزار و 888 فرد پذیرفته شده نهایی آزمون سراسری 58.43 درصد آنها زن و 41.57 درصد آنها مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تاریخ سایر آزمون‌های سازمان سنجش تصریح کرد: نتایج آزمون فنی و حرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی نیز در هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود.

خدایی ادامه داد: نتیجه آزمون پردیس‌های خودگردان کارشناسی ارشد و دکتری و دوره‌های مجازی نیز آخر شهریورماه اعلام می‌شود که در این آزمون 24 هزار و 88 نفر ثبت‌نام کردند که ظرفیت آن 1561 نفر است.

همچنین در آزمون ارشد و دوره‌های مجازی نیز 21 هزار و 393 ثبت‌نام کردند که ظرفیت آن 21 هزار و 513 نفر است.

وی یادآور شد: نتیجه آزمون دوره‌های ارشد فراگیر پیام نور نیز اواسط مهرماه و بعد از اعلام نتایج پردیس‌ها اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آخر شهریورماه اطلاعیه تکمیل ظرفیت برای ارشد و دکتری پردیس‌های خودگردان خواهیم داشت که شروع فرآیند ثبت‌نام آنها نیمه دوم مهرماه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد