همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

زنگ خطر بیماری تب مالت در لرستان به صدا درآمده است

ه گزارش تسنیم، ابراهیم توکلی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: استان لرستان جزو 10 استان نخست کشور در آمار ابتلا به بیماری تب مالت است که این وضعیت نگران کننده است.
وی با اشاره به بحرانی شدن وضعیت تب مالت در لرستان افزود: زنگ خطر بیماری تب مالت در لرستان به صدا درآمده است و اگر روند کنونی ادامه یابد، این بیماری در استان به یک بحران تبدیل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه بیماری تب مالت به عنوان اولویت‌دار ترین بیماری مشترک بین انسان و دام در لرستان محسوب می‌شود، بیان کرد: قالب مردم لرستان در روستاها دامدار هستند و با این حال به علت شیوع بیماری تب مالت دامداران لرستان سالانه میلیاردها تومان خسارت می‌بینند.

وی تماس مستقیم با دام و ترشحات آن را یکی از عوامل موثر در انتقال بیماری تب مالت از دام به انسان عنوان کرد و گفت: 95 درصد از دام‌های لرستان به صورت سنتی نگهداری می‌شوند و با این حال پروتکلی برای تست و واکسیناسیون دام‌های سنتی در کشور وجود ندارد به همین دلیل مشکلات استان لرستان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است.

توکلی با اشاره به اینکه بیماری تب مالت قابل پیشگیری و کنترل است خاطرنشان کرد: در صورت حمایت می‌توانیم این بیماری را در بین جمعیت دامی استان کنترل کنیم.
سعید شاخرخی معاون سیاسی استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اتلاف سگ‌های ولگرد برای مقابله با بیماری‌هاری در صورت امکان با شیوه‌های نوین و در صورت عدم امکان بدون معطلی در لرستان اجرا شود.
وی با بیان اینکه همانگونه که حفاظت از محیط زیست یک ضرورت است، حفظ سلامت مردم در مقابل حیوان گزیدگی و جلوگیری از سرایت بیماری خطرناکی همچون هاری نیز لازم است، افزود: جلسه هماهنگی شهردان و بخشداران برای اتلاف سگ‌های ولگرد می بایست توسط فرمانداران در هر شهرستان برگزار شود.

معاون سیاسی استانداری لرستان با اشاره به اینکه 70 درصد از حیوان گزیدگی‌ها در روستاها رخ می‌هد، گفت: حیوانات وحشی پراکنده در حاشیه شهرها و در روستاها بهداشت و سلامت مردم لرستان را به خطر انداخته اند.

شاهرخی با بیان اینکه شهرستان‌های بروجرد، کوهدشت و خرم‌آباد بیشترین تعداد ابتلا به هاری را در استان دارند، تصریح کرد: آموزش مقابله با حیوان گزیدگی و پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری باید توسط صدا و سیما و استفاده از ظرفیت 300 هزار نفر دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس گسترش یابد.

وی قرار گرفتن استان لرستان در بین 10 استان نخست کشور از حیث بیماری تب مالت را مایه تاسف دانست و تصریح کرد: دغدغه مالی برای اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری تب مالت وجود ندارد و با این حال ضرورت دارد که اداره کل دامپزشکی لرستان طرح عملیاتی خود را در راستای کنترل این بیماری جهت تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان ارائه کند.

معاون سیاسی استانداری لرستان گفت: امیدواریم که آمار ابتلا به بیماری تب مالت در استان لرستان ظرف یکسال آینده با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در دستور کار قرار می‌گیرند، کاهش یابد و از وضعیت موجود فاصله بگیریم.

لازم به ذکر است، در این جلسه تصمیم کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان لرستان برای اتلاف سگ‌های ولگرد با واکنش منفی مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان مواجه شد.
آخرین بروز رسانی ( ۱۱ آبان ۱۳۹۳ )

عاشورای حسینی در بروجرد+ تصاویر

عاشورای حسینی در بروجرد+ تصاویر

روزهای بروجرد-  مراسم عزاداری عاشورای حسینی در بروجرد با جضور پر شور مردم برگزار شد.

 1_2.jpg

1_3.jpg 

1_1.jpg 

1_4.jpg 

 1_5.jpg

 1_6.jpg

 1_7.jpg

1_8.jpg 

1_9.jpg 

 

ممنوعیت افزایش ظرفیت کارشناسی‌ارشد و دکتری


ممنوعیت افزایش ظرفیت کارشناسی‌ارشد و دکتری

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های دولتی اعم از پردیس های خودگران و موسسات غیرانتفاعی و همچنین دانشگاه آزاد از این پس حق ندارند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایش ظرفیت داشته باشند.

 

محمد علی نجفی امروز درحاشیه همایش ملی نخبگان در گفت​وگو با واحدمرکزی خبر افزود: با توجه به بضاعت علمی دانشگاه ها افزایش ظرفیت مقاطع یاد شده کافی است و ما اجازه نخواهیم داد کیفیت فدای کمیت شود.

وی گفت: دانشگاه های دولتی اعم از پردیس های خودگران و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد بهتر است مشکل اقتصادی خود را از روش های دیگری حل کنند.

جزئیات تقلیل ساعت کار معلمان ابتدایی


اسفندیار چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا معلمان ابتدایی می توانند از تقلیل ساعت کار استفاده کنند و یک روز در مدرسه کمتر حضور داشته باشند؟»، اظهار داشت: بله، اگر تقلیل کار داشته باشند و معلم جایگزینی تأمین شده باشد، این امکان وجود دارد.

وی افزود: این موضوع شیوه نامه ساماندهی دارد و اگر کمبود تقلیل ساعت باشد و از طریق یک معلم دیگر جبران شود، این امکان وجود دارد.

چهاربند با اشاره به اینکه در این خصوص با جبران یک معلم دیگر یا درس دیگر می توانند این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در تهران و به تناسب در جاهایی که معلم تأمین شده است، این طرح اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در این طرح موضوع تعطیلی پنجشنبه های مدارس جای خودش است و اگر معلمی تقلیل ساعت کار داشته باشد و کمبود تقلیل ساعت با یک معلم دیگر جبران شود، می تواند از این روش استفاده کند.

بساط تعرفه های غیرمتعارف برچیده خواهد شد

زالی گفت: ایجاد یک انضباط مالی در فرایند ارائه خدمات و تعامل دوسویه بین بیماران و ارائه دهندگان خدمات، میزان پرداخت ها در بخش خصوصی را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)، رییس سازمان نظام پزشکی همزمان با 15 آبان ماه و اجرای کتاب جدید تعرفه ها به عنوان گام سوم طرح تحول سلامت گفت: از اهداف این کتاب صیانت از حقوق مردم، پزشکان و گروه های بهداشتی درمانی است.

علیرضا زالی با اشاره به این که بخش عمده نگرانی ها در مورد نحوه ارائه خدمات معطوف به بخش های دولتی و آموزشی است، توضیح داد: در حال حاضر در کلان شهرها و مراکز استان ها بیش از 80 درصد خدمات بستری در بخش های دولتی ارائه می شود. بنابراین سامانه ارائه خدمات بستری در بخش های دولتی حتما نیازمند حمایت سازمان های بیمه گر پایه خواهد بود.

به گفته وی امسال سازمان های بیمه گر وارد فرایند تدوین کتاب جدید تعرفه ها شده اند و به دلیل این که بار مالی این کتاب در بخش دولتی توسط سازمان های بیمه گر پایه و وزارت بهداشت تامین شد، با اجرای آن فرایند پرداخت از جیب مردم در بخش های دولتی افزایش نخواهد داشت.

زالی ادامه داد: مشکلی که در بخش خصوصی وجود داشت، در ارتباط با سازمانهای بیمه گر تکمیلی بود. به طوری که طبق آمارها در شش ماهه اول سال 93 و در تهران 70 درصد مراجعین تحت پوشش بیمه های تکمیلی به بیمارستان های خصوصی درجه یک مراجعه کردند. البته در شهرستان ها این عدد افزایش پیدا می کند و گاهی اوقات حدود 90 درصد از مردم مراجعه کننده به بیمارستان های خصوصی تحت پوشش بیمه های تکمیلی هستند.

رییس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: بنابراین مکانیزم همراهی سازمان های بیمه گر تکمیلی در این شرایط بسیار راهبردی است. خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و توافق نهایی بین سازمان های بیمه گر تکمیلی و بیمارستان های خصوصی صورت گرفته تا با یک مکانیزم حمایتی، حقوق مردم صیانت شود.

به گفته دکتر زالی نکته مهمی که سازمان های بیمه گر، وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان نظام پزشکی در شورای عالی بیمه از آن تبعیت کردند، این بود که انضباط مالی در فرایندهای ارائه خدمات و تعامل دو سویه بین بیماران و ارائه دهندگان خدمات حاصل شود.

وی در ادامه گفت: به دلیل رشد نامطلوب تعرفه ها در سالهای گذشته، با تعرفه های غیرواقعی و مخدوش روبه رو بودیم و با اجرای کتاب جدید تعرفه ها فرایند واقعی سازی تعرفه ها بر اساس شواهد موجود صورت گرفته است. البته برای پیشبرد اهدافمان در این گام، همراهی جامعه پزشکی بسیار مهم است.

رییس سازمان نظام پزشکی همچنین افزود: در بخش دولتی پرداخت هزینه های درمان از سوی مردم در روستاها به حدود 3 درصد و در شهرها به 6 درصد رسیده به طوری که با این اتفاق آرزوی همه کارشناسان عرضه کننده خدمات سلامت محقق شده است.

به گفته وی ایجاد یک انضباط مالی در فرایندهای ارائه خدمات و تعامل دوسویه بین بیماران و ارائه دهندگان خدمات، میزان پرداخت ها در بخش خصوصی را نیز کاهش می دهد. ضمن این که با همیاری جامعه پزشکی و انجمن های تخصصی، بساط تعرفه های غیرمتعارف نیز برچیده خواهد شد.

مردم تخلفات زیرمیزی را گزارش دهند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مردم خواست تا در پی ابلاغ «شیوه نامه اجرایی بسته نظارتی اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت»، تخلفات دریافت های غیرمتعارف را به دانشگاه های علوم پزشکی منطقه خود گزارش دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانسی دولت به نقل از ایرنا، «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» در راستای سیاست‏های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب بمنظور جلوگیری از وقوع تخلفات در بخش سلامت و رسیدگی به شکایات از عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش سلامت کشور، «شیوه نامه اجرایی بسته نظارتی اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت» را ابلاغ کرد.

این شیوه نامه در اجرای سیاست‏های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب، مواد قانون تشکیل وزارت بهداشت، احکام بخش سلامت قانون برنامه پنج ‏ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، ماده قانونی سازمان نظام پزشکی و تصویب نامه مهر امسال هیات وزیران ابلاغ شده است.

براساس این شیوه نامه، هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت مصوب هیات وزیران به هر طریقی از جمله قید خدمات ارائه نشده در صورت حساب بیمار و دریافت وجه بدون ارائه رسید رسمی و دریافتی خارج از بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود بابت ارائه خدمات در این موسسات، تخلف است.

همچنین عقد هرگونه قرارداد یا پرداخت بالاتر از تعرفه های مصوب هیات وزیران توسط سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی و سایر نهادهای حمایتی و سایر سازمان های دولتی و غیر دولتی خریدار خدمات سلامت و هرگونه تبانی مالی بین موسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت به ضرر گیرندگان خدمات، تخلف محسوب می شود.

براساس این شیوه نامه، درصورت وقوع تخلف در هر یک از مراکز خصوصی و خیریه و عمومی غیردولتی، مراکز دولتی وابسته به دانشگاه یا دانشکده های علوم پزشکی و نیز تخلف پزشکان شاغل در بخش خصوصی و خیریه و عمومی غیر دولتی، مجازات های متفاوتی در نظر گرفته شده است.