همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فرصت‌های شغلی مراکز درمانی برخی ازاستان‌‌ها منتشر شد


فرصت‌های شغلی مراکز درمانی برخی ازاستان‌‌ها منتشر شد
فرصت‌های شغلی مراکز درمانی استان تهران وخراسان جنوبی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار بازارکار، سازمان نظام پزشکی به منظور رفع نیاز مراکز درمانی و ایجاد اشتغال اعضای سازمان اقدام به جمع‌آوری نیازهای مراکز درمانی به کادر پزشکی و درمانی در 31 استان کشور نموده است.
بر این اساس، متقاضیانی که مایل به اشتغال در یکی از مراکز درمانی می‌باشند علاوه بر امکان مستقیم با این مراکز در صورت تمایل به دریافت معرفی‌نامه می‌توانند با سازمان تماس حاصل نمایند.
نشریه بازارکار در صفحه 13 شماره 884خود مورخ 17 آبان ماه فرصت‌های شغلی کادر پزشکی و درمانی استان تهران وخراسان جنوبی را  درج نموده است.
سایر فرصت‌های شغلی دیگر استان‌ها در شماره‌های بعدی نشریه بازارکار درج می‌شود.
شماره های بازارکار را از اینجا ببینید

نتایج اولیه آزمون استخدامی شهرداری های تازه تاسیس کردستان اعلام شد


نتایج اولیه آزمون استخدامی شهرداری های تازه تاسیس کردستان اعلام شد
نتایج اولیه به تعداد سه برابر ظرفیت داوطلبان آزمون استخدام پیمانی شهرداری های تازه تاسیس استان کردستان شامل شهرداری های اورامان، برده رشه، توپ اغاج، پیرتاج و بلبان آباد، اعلام شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شهرداری های تازه تاسیس استان کردستان که در تاریخ 93/06/21 برگزار شد موقتا تا تائید مستندات لازم به میزان سه برابر ظرفیت در هر یک از رشته های شغلی با لحاظ سهمیه ها و همچنین دستورالعمل ها و آئین نامه های مربوطه صورت گرفته است.
اسامی اعلام شده صرفا بر اساس اطلاعات خود اظهاری داوطلبان صورت پذیرفته و تایید نتایج مذکور منوط به بررسی مدارک ارائه شده توسط افراد می باشد و در صورت عدم تایید مدارک افراد جایگزین انتخاب خواهند شد.
از پذیرفته شدگان این مرحله مصاحبه تخصصی و یا آزمون عملی (برای آتش نشانی) دعوت به عمل خواهد آمد و انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون بعد از طی مراحل مصاحبه و گزینش صورت خواهد گرفت.
پذیرفته شدگان باید مدارک لازم به شرح زیر را جهت تشکیل پرونده استخدامی و تطبیق با اطلاعات زمان ثبت نام، به اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان واقع در سنندج خیابان پاسداران ابتدای بلوار شهدای ناجا ساختمان شماره دو استانداری کردستان - حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی- دفتر امور شهری و شوراها، حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخه 93/08/25 ارائه نمایند.
مدارک لازم :
1 . اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت فراغت از تحصیل ( سایر مدارک از جمله گواهی تعداد واحدهای گذرانده مورد قبول نیست)
2 . اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه ( در صورت داشتن توضیحات کلیه صفحات، تمامی در صفحات A4)
3 . اصل و تصویر کارت ملی ( پشت و رو در A4)
4 . اصل و تصویر کارت پایان خدم وظیفه عمومی یا معافیت دائم (آقایان)
5. اصل و تصویر گواهی ایثارگری از مراجع ذیصلاح ( ویژه ایثارگران)
6. اصل و تصویر مدارک دال بر معلولیت از مراجع ذیصلاح (ویژه معلولین)
7. اصل و تصویر مدارک دال بر بومی بودن برای محل جغرافیایی مورد تقاضا برابر مندرجات آگهی استخدام
8. اصل و تصویر سوابق کارکنان شاغل در شهرداری ها و دهیاری ها
9. پوشه و گیره
10. دو قطعه عکس 4*3
11. تحویل مدارک مذکور صرفا برای بررسی صحت اظهارات داوطلب در زمان ثبت نام بوده و هیچگونه حقی برای قبولی در آزمون ایجاد نمی کند. همچنین اعلام نتایج قطعی آزمون منوط به اتمام فرآیند مصاحبه و گزینش است.
این اطلاعیه تاکید کرده است عدم ارائه مدارک تا تاریخ مذکور، به منزله انصراف تلقی می گردد.
اسامی سه برابر ظرفیت پذیرفتگان این ازمون استخدامی بر روی سایت استانداری کردستان به ادرس www.ostan-kd.ir قابل روئیت است.

جذب پزشک متخصص در مراکز تامین اجتماعی کشور افزایش می‌یابد‌

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:
جذب پزشک متخصص در مراکز تامین اجتماعی کشور افزایش می‌یابد‌
معاون درمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه جذب پزشک متخصص در مراکز تامین اجتماعی کشور افزایش می‌یابد، گفت: پلی کلینیک تخصصی بافق کاهش متراژ ندارد.
 محمدعلی همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بافق، درباره سفر یک روزه به این شهرستان، اظهار کرد: از روند ساخت و پیشرفت کار پلی کلینیک تامین اجتماعی بافق بازدید کردیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به برنامه دوساله ساخت این مجموعه درمانی، افزود: روند پیشرفت کار در این دو تا سه هفته خوب بوده و امیدواریم در مدت تعیین شده به بهره‌برداری برسد.
وی با تکذیب کاهش متراژ ساختمان پلی کلینیک شهرستان، گفت: در واقع دو نوع نقشه تیپ شامل با زیرمین و بدون زیرزمین برای اجرای پلی کلنیک در سازمان داریم.
وی با اشاره به ارائه همه خدمات یک پلی کلینیک در بافق، افزود: هیچگونه تغییر متراژ و یا کاهش خدمات را در این طرح نداریم.
همتی درباره تامین متخصص برای شهرستان بافق، عنوان کرد:  برای جذب متخصص در کل کشور یک چالش‌هایی داریم ولی سازمان برای جذب نیروهای پزشک چند برنامه دارد.
وی جذب نیروهای ضریب کار را یکی از این روش‌ها دانست و افزود:  جذب بیشتر پزشکانی که قصد گذراندن دوره طرح‌شان را دارند یکی دیگر از این برنامه‌ها است.
وی با بیان این مطلب که بحث دوم اصلاح نظام پرداخت به پزشکان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخشی از آن در کتاب ارزش نسبی خدمات مصوب، ابلاغ و عملیاتی شد و قسمتی نیز در تعرفه‌های درونی سازمان است که به تدریج اصلاح می‌شود.
همتی با بیان این مطلب که به تدریج شرایط مشکل جذب متخصص در مراکز سازمان بهتر شود، افزود: برای پلی کلینیک شهر بافق هم به صورت ویزه تا زمانی که ساخته می‌شود پزشکان لازم را جذب و استخدام می‌کنیم.
معاون درمان تامین اجتماعی کشور درباره استقرار شیفت عصر در مجموعه درمانگاه کنونی تامین اجتماعی بافق، خاطرنشان کرد: با صحبتی که با توحیدی‌فر مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد داشتیم، از آذر ماه شیفت بعد از ظهر درمانگاه تامین اجتماعی بافق فعال می‌شود.

اعلام نتایج نخستین دوره اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن

کمتر از ۲ ماه دیگر صورت می‌گیرد
اعلام نتایج نخستین دوره اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن
سازمان دارالقرآن‌الکریم کمتر از ۲ ماه دیگر نتایج نخستین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم را که ۲۴۹ نفر به مرحله پایانی آن راه یافته بودند، اعلام می‌کند.
به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، با توجه به اهمیت تربیت داوران قرآنی، سازمان دارالقرآن در سال جاری اقدام به برگزاری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن کرد تا از این طریق داوران توانمندی برای قضاوت مسابقات قرآنی تربیت کند.
ثبت‌نام در این طرح از روز چهارشنبه هفتم خردادماه آغاز شد و تا شنبه هفتم تیرماه ادامه داشت. در این مدت 695 نفر برای شرکت در طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن اعلام آمادگی کردند.
این طرح در دو مرحله برنامه‌ریزی شد که مرحله نخست آن به صورت کتبی و تلاوت عملی در رشته‌های وقف و ابتداء، تجوید و حسن حفظ، 16 مردادماه در استان‌های مختلف کشور برگزار شد که پس از اعلام نتایج، 249 نفر از افراد یعنی 35 درصد از کل شرکت‌کنندگان با کسب حدنصاب نمره به مرحله دوم این طرح راه یافتند.
مرحله دوم این طرح 24 مهرماه برگزار شد که در این مرحله فیلم تلاوتی پخش شد و افراد به داوری تلاوت‌ها پرداختند.
نتایج این مرحله قرار بود اواسط آبان‌ماه اعلام شود اما بر اساس پیش‌بینی مسئولان سازمان دارالقرآن، نتایج مرحله پایانی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم اوایل دی‌ماه اعلام خواهد شد.
«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ما سعی داریم نتایج نخستین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم را پیش از موعد مقرر اعلام کنیم.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های حضوری برای افرادی که نتوانند حدنصاب نمره را کسب کنند، ادامه داد: افرادی که در سنجش پایانی نمره قابل قبولی کسب نکنند می‌توانند در دوره‌هایی که به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود، شرکت کنند.
ضرغام درباره مدرک داوری مسابقات قرآن پذیرفته‌شدگان، گفت: گواهینامه رسمی داوری در رشته حسن حفظ، پس از گذراندن دو دوره کارورزی داوری در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان سازمان دارالقرآن و تأئید عملکرد آنها از سوی معاونت آموزش و پژوهش و دبیرخانه طرح به قبول‌شدگان اعطا می‌شود؛ گواهینامه داوری در سایر رشته‌ها نیز پس از قبولی در آزمون پایانی صادر خواهد شد.

گردشگری و IT دو زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال در کرمانشاه


توفیق مطرح کرد:
گردشگری و IT دو زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال در کرمانشاه
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت، گردشگری و IT را به عنوان دو زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه نام برد و گفت: برای رقابت در دنیای کنونی باید علوم و داشته هایمان را به روز کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر توفیق پیش از ظهر شنبه در همایش آموزش مهارت در صنف و صنعت در کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه یکی از استان های مستعد و دارای ظرفیت های گردشگری بالایی است که چنانچه از این ظرفیت استفاده شود، ایجاد اشتغال، درآمد و به دنبال آن توسعه صورت خواهد گرفت.
وی افزود: چنانچه از ظرفیت گردشگری استان به هبترین شکل استفاده شود و زمینه برای حضور گردشگران فراهم باشد، اشتغال غیر مستقیم زیادی ایجاد خواهد شد.
توفیق با اشاره به آمار گردشگری در دنیا و ایران گفت: در سال 2012، 5 درصد GPI کشور صرف گردشگری شده و 6 تا 7 درصد اشتغال دنیا نیز در گردشگری است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت خاطر نشان کرد: اگر اشتغال را تنها در صنعت و تولید صنایع ببینیم و بخواهیم تعداد صنایع در استان را بر اساس آمار موجود افزایش دهیم حداقل به 15 سال زمان نیاز داریم، در حالیکه در صنعت گردشگری به این زمان نیاز نیست.
وی همچنین با اشاره به صنعت آی تی به عنوان یکی از صنایع تاثیر گذار در ایجاد اشتغال کشورها، گفت: هم اکنون در سوئد به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا 71 درصد خریدها به صورت اینترنی انجام می شود، در حالیکه در خاور میانه و آفریقا 66 مردم در اینترینت می چرخند و تنها 15 درصد خریدها از این طریق صورت می گیرد.
توفیق یادآور شد: از 30 شرکت بزرگ دنیا، 11 شرکت در حوزه آی تی فعال هستند، چرا که این صنعت نیاز به سرمایه چندانی نداشته و تنها به نیروی انسانی ماهر نیازمند است.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه نیز می توان از این طریق ایجاد اشتغال و کسب درآمد کرد، افزود: برای این منظور باید زاویه دیدمان را تغییر دهیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه با اشاره به اینکه تحریم ها نتوانسته ما را از مسیر پیشرفت بازدارد، خاطر نشان کرد: با وجود تحریم ها بسیاری از کشورهای دنیا با ما رابطه داشته و مراودات تجاری دارند.
توفیق با تاکید بر آموزش در جهت ایجاد اشتغال، تصریح کرد: در شرایط فعلی تنها آموزش و مطالعه کافی نیست و با توجه به اینکه دنیای امروز دنیای نوآوری است باید این مسئله را مد نظر داشته و به آن توجه کنیم.
وی همچنین گفت: کشورهای پیشرفته تولیدات سنتی خود را حفظ کرده اما برای توسعه و جذب بیشتر مشتری تنوعاتی را در آن ایجاد کرده اند، لذا ما هم اگر به دنبال توسعه هستیم باید به دنبال تنوع باشیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه اظهار داشت: در دنیای کنونی رقابتی وجود دارد و کشور ما نیز تحت یک پتک سنگین به نام تحریم قرار گرفته است که سعی می  کند با فشار ما را از مسیر مورد نظر عقب بیندازد، لذا ما باید برای رسیدن به هدف زمان بیشتری صرف کرده و داشته هایمان را بروز کنیم.
توفیق خاطر نشان کرد: ما اقتصاد مقاومتی را داریم که به ما یاد می دهد که آن نقطه هدف را از سمت دیگر فشار داده و تحریم ها را بشکنیم.
وی گفت: در دنیا همه چیز قابل پیش بینی و هدایت است اما متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست که همین مسئله آهنگ رشد ما را کند کرده است.
توفیق در پایان سخنان خود با بیان اینکه دو نوع سرمایه در دنیا (منابع طبیعی و منابع نامشهود) وجود دارد، افزود: 78 درصد سرمایه کشورهای پیشرفته دارایی های نامشهود است، اما در کشور ما این امر بر عکس است و 80 درصد دارایی های ما منابع طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته دارایی های مشهود ما منابعی چون خط موبایل و ... بوده، گفت: فراموش کرده ایم که نیروی انسانی می تواند مهمترین دارایی نامشهود ما باشد.