همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آزمون‌های استخدامی کتابداران قانونمند می‌شود


 

وزیرپور مطرح کرد:
آزمون‌های استخدامی کتابداران قانونمند می‌شود
عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور از تلاش نهادکتابخانه‌های کشور برای بهبود معیشت کتابداران خبرداد و گفت: خوشبختانه تمهدیداتی صورت گرفت و سقف حقوق کتابداران روستایی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان ارتقا یافت.
به گزارش خبرنگار مهر، مهردخت وزیرپور کشمیری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل نهادکتابخانه‌های عمومی کرمانشاه از برگزاری نشست‌هایی توسط  هیات امنا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با وزیر ارشاد خبر داد و گفت: ما همواره به دنبال رفع مشکلات کتابخانه‌ها و به خصوص بهبود وضعیت معیشتی کتابداران هستیم و در این جلسه که مدتی پیش برگزار شد موضوع بررسی تغییرات در بند ۵ بودجه مطرح و قرار شد این مسئله بررسی شده و پیشنهادات ارائه شود تا تغییرات برای تصویب به مجلس ارائه گردد.
وی از ایجاد تغییراتی در این بند بودجه خبرداد و ابراز امیدورای کرد: این تغییرات به نفع کتابداران به لحاظ معیشتی و کاری خواهد بود.
وزیرپور تصریح کرد: این موضوع هم‌اکنون در دست بررسی است اما دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها در راستای وضعیت معیشتی کتابداران کارهای مهمی را انجام داده که از آن جمله می‌توان به افزایش حقوق کتابداران روستایی از ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان اشاره کرد.
مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها تاکید کرد: متاسفانه کتابخانه‌های روستایی فراموش شده بود اما ما سعی در توجه دوباره به این کتابخانه‌ها داریم و کم‌ترین کاری که توانستیم در این زمینه انجام دهیم همین افزایش سطح حقوق کتابداران روستایی بود.
وزیر پور افزود: تلاش می‌کنیم وضعیت کتابداران از هر لحاظ بهینه شود.
وی از سفر دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها و اعضای هیات امنا به استان ها و شهرستان‌های کشور خبر داد و گفت: سفرهای استانی هیات امنا و دبیرکل نهاد به استان‌ها ادامه‌دار خواهد بود و  این سفرها محسنات فراوانی به همراه خواهد داشت.
 عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور  تصریح کرد: این سفرها باعث خواهد شد  اعضا و دبیرکل از نزدیک با مشکلات آشنا شده و انگیزه‌ای نیز در  کتابداران ایجاد شود.
آزمون‌های استخدامی قانونمند می شود
وی از قانونمندکردن آزمون‌های استخدام کتابداران خبرداد و گفت: در استخدامی های این نهاد از این پس روابط قیچی خواهد شد و به صورت قانونمند کتابداران مشغول به کار می‌شوند.
وزیرپور تصریح کرد: متاسفانه در سال ۹۱ از استخدام شدگان کتابداری تنها  حدود ۱۴۰ نفر متخصص این امر بوده و ۳۴۰ نفر کتابدار غیر متخصص استخدام کرده بودند.
عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: ما به دنبال رفع مشکلات  حوزه کتاب از هر نظر هستیم و سعی داریم کتابخانه ها به جایگاه واقعی‌اشان برسند.
وی افزود: در تمام دنیا کتابداران ارزش‌ معنوی فراوانی داشته و از نظر مالی نیز تامین هستند و ما نیز امیدواریم کتابداران ما در ایران نیز به این جایگاه برسند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور در ابتدای سال بر حداقل یک ساعت مطالعه آزاد کتاب در مدارس تاکید داشتند گفت: متاسفانه این امر اجرا نشده و آموزش و پرورش در این زمینه تلاشی نمی کند.
شبکه "سامان" جایگزین "مشرق" شد
وزیر پور از تجهیز تمام کتابخانه‌های عمومی به شبکه الکترونیکی نرم افزار "سامان" خبر داد و گفت: این نرم افزار توسط اعضای نهاد کتابخانه‌ها طراحی و جایگزین نرم افزار مشرق شده است.
عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور  افزود: نرم افزار مشرق جوابگوی بیش از هزار کتابخانه نبود اما این نرم افزار بدون نقص هم‌اکنون در اکثر کتابخانه‌های عمومی فعال است  همه کتابخانه‌ها به شبکه الکترونیکی متصل هستند و خدمات زیادی را ارائه می‌کند و از این طریق تمام فعالیت‌ها در کتابخانه‌ها قابل رصد است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد