همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش دستمزد سال آینده متناسب با تاثیرات تورم برسبد خانوار است


  

عضو شورای عالی کار :
افزایش دستمزد سال آینده متناسب با تاثیرات تورم برسبد خانوار است
خبرگزاری پانا: عضو شورای عالی کار با بیان اینکه باوجود روندمنفی نرخ تورم افزایش دستمزد سال آینده حتما وجود خواهد داشت ، تصریح کرد: تورم هرگز صفر ومنفی نخواهد شد اما تعیین مقدار افزایش دستمزد ها بسته میزان افزایش قیمت ها و همچنین نرخ تورم تا پایان سال دارد .
محمود نجفی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا خاطرنشان کرد: باید در نظر گرفت که کاهش نرخ تورم در چند ماهه اخیر چه شرایطی را برای سبد کالای خانوار مخصوصا قشر کارمند و حقوق بگیر جامعه ایجاد کرده است چون این کاهش تورم ناشی از فعالیت های اقتصادی نیست، بلکه ناشی از کم شدن قدرت خرید مردم و بلاتکلیفی آنها در مسایل اقتصادی می باشد که باعث شده تا مردم در هزینه کردن حتی در هزینه های روزمره، احتیاط کنند.
نجفی با اشاره به اینکه سیستم انقباضی شدید در سیاست های پولی و مالی بوجود آمده و با پایین آمدن تورم تا مقداری رکود عمیق تر شده است ،تصریح کرد: تاثیر نرخ تورم بر سبد خانوار بسته به کاهش و یا افزایش آن در ماه های پایانی سال و همچنین فعالیت های اقتصادی انجام شده در این دوره دارد و در هر صورت افزایش دستمزد برای سال آینده وجود خواهد داشت اما باید دید که شرایط اقتصادی کشور به کدام سمت خواهد رفت.
عضو شورای عالی کار در تشریح دلایل رکود اظهار کرد: از دلایل اصلی عمیق تر شدن رکود این است که فعالیت های اقتصادی مولد مانند پتروشیمی کاهش پیدا کرده است وگرنه در بازار مسکن و سایر بازار های پولی و مالی فعالیت خاصی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: تشویق دولت برای تزریق پول به فعالیت های اقتصادی پیشران مانند مسکن موجب ایجاد دوگانگی و تنش نسبت بازار مسکن شده است به طور مثال دولت می خواهد مسکن را فعال کند و از طرف دیگر می خواهد مسکنی را که فعال نیست از آن مالیات کسر کند.
ضو شورای عالی کار عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد بالا بودن نرخ سپرده های بانکی است که اجازه نمی دهدپول وارد فعالیت های اقتصادی و چرخه اقتصاد شود و نرخ تمام شده ی پول برای بانک ها حداکثر 14 تا 15 درصد است بنابراین بانک ها با این قیمت تمام شده، 27 تا 30 درصد از مردم بهره دریافت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد