همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

راه اندازی بی رویه دوره های تحصیلات تکمیلی


  

رییس سازمان سنجش اعلام کرد:
راه اندازی بی رویه دوره های تحصیلات تکمیلی
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: راه اندازی بی رویه رشته های تحصیلی در دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری در برخی مراکز علمی و دانشگاهی مورد تایید شورای گسترش آموزش عالی نیست.
ابراهیم خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چالوس افزود: این که امروز شاهد گسترش این رشته های تحصیلی تکمیلی در برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، مورد تایید وزارت علوم نبوده و شورای گسترش آموزش عالی با اتخاذ ساز و کارهای قانونی این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: نباید با راه اندازی چنین رشته هایی در این دانشگاه ها کیفیت فدای کمیت شود زیرا چنین وضعیتی نظام آموزشی کشور را دچار چالش خواهد کرد.
رییس سازمان سنجش کشور گفت: امروز شرایط به گونه ای است که این سازمان در تعیین ظرفیت دانشگاه آزاد نظارت و کنترل کافی ندارد و این رویه جای اشکال است که باید بررسی شود.
خدایی در خصوص پیامک های ارسالی برخی از مراکز علمی غیردولتی با هدف نام نویسی بدون کنکور گفت: به برخی از این مراکز علمی برای تکمیل ظرفیت و البته با احتساب سوابق تحصیلی مجوز داده شده است و این اقدام که برای اطلاع رسانی صورت می گیرد، خلاف قانون نیست.
وی همچنی در خصوص ظرفیت خالی برخی از دانشگاه ها نیز گفت: آنچه که سبب بروز چنین مشکلاتی در دانشگاه شده به علت گسترش غیرهدفمند برخی از رشته های تحصیلی به ویژه از دوره دیپلم به کارشناسی بوده است.
رییس سازمان سنجش همچنین با اشاره به در پیش بودن جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این وزارتخانه در توسعه و شکوفایی علم و فناوری در کشور نقش بسیار اساسی دارد و درست نیست که مدت ها به علت نداشتن وزیر به صورت بلاتکلیف بماند.
وی اظهار داشت: اگر قرار است سیاست های اخیر ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توسعه علم و فناوری به این وزارتخانه و سایر نهادهای ذیربط تحقق یابد باید هرچه زودتر وزیر آن مشخص شود.
وی تصریح کرد: به ثمر نشستن برنامه های مربوط به علم و فناوری در کوتاه مدت جواب نمی دهند بلکه به فرآیند زمانی یک تا دو سال نیاز دارد.
رییس سازمان سنجش کشور ابراز امیداواری کرد که در سایه هم افزایی دولت و مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی علوم سه شنبه این هفته (27 آبان) رای اعتماد مجلس از مجلس بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی 20 آبان ماه در نامه ای به مجلس شورای اسلامی «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را به عنوان وزیر جدید پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد