همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آمار روستاهای متصل به شبکه گازرسانی کشور


   معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: تاکنون به بیش از ۳۹ درصد مناطق روستایی کشور عملیات گازرسانی انجام شده است.

به گزارش تسنیم ، سیدابوالفضل رضوی عصر امروز در نشست توسعه روستایی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از لحاظ سیاست‌گذاری باید هر روستایی طرح‌های توسعه‌ای خود را با توجه به دو سرمایه بزرگ نهفته در روستاها نمایان کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: این دو سرمایه بزرگ همانا سرمایه انسانی و فیزیکی هستند چون امروز در هر خانواده روستایی یک تحصیل کرده دانشگاهی وجود دارد.

رضوی با اشاره به نرخ گازرسانی به مناطق روستایی کشور تصریح کرد: در این رابطه بیش از 39 درصد مناطق روستایی دارای گاز بوده و بیش از 99 درصد این مناطق نیز دارای نعمت برق هستند و علاوه بر آن جمعیت روستایی و عشایری کشور بیش از 28 درصد بوده و بالاترین جمعیت روستایی کشور مربوط به سیستان و بلوچستان با 51 درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با بیش از 4 درصد بوده در حالی که این رقم در آذربایجان‌غربی به 33 درصد رسیده است.

وی با بیان تعریف توسعه گفت: توسعه فرایندی مستمر، موزون، متوازن، مشارکت‌طلب، خودباور و باورآفرین است و در این باره روستا برخلاف قانونی که در کشور است وجود ندارد برای مثال امروز روستا سکونت‌گاهی با جمعیت بیش از 20 خانوار یا 3 هزار 500 نفر جمعیت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: روستا واحد تولیدی، فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و میراثی است و در این باره با توجه به اینکه امروز در بسیاری از روستاها آثار تاریخی وجود دارد که در بسیاری از شهرها وجود ندارد بنابراین از این جهت میراثی و ارزشی به شمار می‌رود.

رضوی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به توان‌افزایی روستاییان توجه خاصی دارد، ‌اظهار کرد: هر انسانی یک توانایی مختص به خود را دارد پس باید این مزیت افزایش یابد چون به توان‌افزایی روستاییان باور داریم.

وی با تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم استقرار صنایع تبدیلی در روستاها تصریح کرد: استقرار صنایع تبدیلی در روستاها سبب جلوگیری و مهاجرت روستاییان به شهرها و در نتیجه جلوگیری از مشکلات حاشیه‌نشینی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد