همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فیزیوتراپیست خانم و آقا

فیزیوتراپیست خانم و آقا

جهت شیفت صبح و عصر

66628260

 

آخرین مهلت:
12 آذر 1393

استخدام کارشناس اتاق عمل

 

استخدام کارشناس اتاق عمل

جهت کار در شرکت تجهیزات پزشکی

88211405-7

آخرین مهلت:
12 آذر 1393

انصراف علیزاده از دریافت نشان شوالیه

به نظر می‌رسد علیزاده نیز در پاسخ به این واکنش‌ها در نهایت تصمیم به انصراف از دریافت این نشان بگیرد.

متن کامل نامه حسین علیزاده به شرح زیر است:

«به نام آنکه هنر را آفرید

شاید نوشتن این نامه، دشوارترین و زیباترین لحظه عمرم را رقم می زند.

از روزهایی دور، از کوچه پس کوچه های خیابان خیام تا دبستان حافظ.از خیابان خواجه نظام الملک تا هنرستان موسیقی. از خیابان درختی تا مسیر دانشگاه تهران، از مسیری تا مسیری سیر شد...

از صدها کوچه و شهر و دیار گذشتم اما به شوق هفت شهر عشق در خم کوچه ای به انتظار ماندم و می مانم. چه با شکوه است یاد مادرم و یاد پدرم که برایم خودآموز عشق اند. و چه با شکوه است ستایش آموزگارانی که واژه مقدس هنر را در من دمیدند. سالهاست به پاس حق شناسی شان دل می نوازم و چه بزرگ مردمی که دل می دهند، می سازند و می پرورانند هنرمندشان را.

هنر فراتر از هر مرزی حکایتی است آشنا برای هر انسان. پیام آور عشق ، صلح، دوستی، برادری و برابری. نقشی است تا ابد برای هر دلی که می تپد در دیار من و دیاری دگر. هنرمند در دیار خود ساخته می شود تا بپروراند جهانی را.

موسیقی کهن ایران، طنین تاریخ مردمی است با شکوه. عشق، شجاعت و ایثار از تک تک نغمه هایش جاری است. و افتخار واژه ایست که مردم به هنرمند هدیه می دهند؛ همان طور که ما به هنرمندان بزرگ خود و جهان افتخار می کنیم، مردم هنردوست جهان نیز به بزرگان ما افتخار می کنند. مرا مردم هنردوست و هموطنان عزیز و بزرگم بارها به اوج افتخار رسانده اند. افتخاری که در بلندای وجود و در دستان گرمشان بود و حالا...

نغمه عشق و محبت و سپاس از دیاری دگر با عنوان و معنی خاص. نه در ستایش من، بلکه در ستایش هنر و هنرمند و چه زیباست نام ایران بر بال هنر، در پرواز از دیاری به دیاری و از مردمی به مردمی. اگر سیاهی جنگ و کینه و نابرابری در دنیای قدرت حاکم است، نغمه های عشق در دل مردم جهان فراتر و با قدرتی جاودانه نیز حاکم است. اگر سفیر سیاسی و فرهنگی کشور فرانسه، هدیه ملت با فرهنگ فرانسه را به سینه هنرمندان بزرگ ما نصب می کند، آن را ارج می نهیم و ما نیز ستایش می کنیم ستارگان پر افتخار تاریخ خود را.

شاید اگر در دیار ما توجه و درک از هنر والای موسیقی همان طور که نزد مردم است، نزد مسئولان - که باید خدمتگزاران تاریخ و فرهنگ و هنر باشند- می بود، یک هدیه و عنوان غیر خودی این همه انعکاس نداشت.
وقتی در فضای هنری نور کافی نباشد، چراغی کوچک خورشید می شود.

و اما من ضمن قدردانی از مسئولین کشور و سفارت فرانسه، به احترام مردم هنر پرور و هنر دوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده و تا آخر عمر به آن پیشوند و یا پسوندی نخواهم افزود.

در آخر ضمن تبریک به تمام بزرگان ایران و جهان که نشان با ارزش شوالیه را دریافت کرده اند، خود را بی نیاز از دریافت هر نشانی دانسته، همچنان اندر خم کوی دوست و به شوق عشق تا آخر عمر خواهم ایستاد.

با سپاس از تمام مردم هنردوست ایران و جهان
حسین علیزاده
۷ آذرماه ۱۳۹۳»

باقری خریدار پرسپولیس شد؛ همه سهام را می‌خواهم

کریم باقری، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای خرید سهام پرسپولیس پیشنهاد خودم را به مسئولین داده‌ام. او خواهان خرید تمام سهام باشگاه شد.

کریم باقری در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در مورد خرید سهام باشگاه پرسپولیس با مسئولان صحبت کرده‌ام، اما هنوز چیزی صد در صد نشده است. ما فعلا پیشنهاد خودمان را داده‌ایم و منتظر اتفاقات بعدی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قسمتی از سهام را می‌خواهید یا کل آن را، گفت: کل سهام را می‌خواهم بخرم و پیشنهاد من برای خرید کل سهام بوده، نه قسمتی از آن، اما هنوز خبر خاصی نیست و در حد پیشنهاد است و هر وقت قطعی شود می‌توانم در مورد چگونگی اداره باشگاه و اتفاقات بعدی صحبت کنم، اما فعلا همه چیز در حد حرف است.

باقری در پایان در مورد اهدافش در پرسپولیس در صورت خرید سهام باشگاه گفت: الان چیزی در مورد اهداف و برنامه‌هایم نمی‌توانم بگویم، چون هنوز اتفاقی نیفتاده که حرفی بزنم و اگر باشگاه را خریدیم می‌توانیم در مورد اهدافی که در پرسپولیس داریم صحبت کنیم.

دولت مکلف به پرداخت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان است

پس از صدور چند رأی متفاوت در رسیدگی به پرونده شکایت تعدادی از کارکنان رسمی دولت برای دریافت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان و صدور چند رأی متفاوت، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تأیید تعارض در این آرا، اعلام کرد: به موجب ماده 26 آیین‌نامه مرخصی‌ها که با توجه به سکوت قانون مدیریت خدمات کشوری، همچنان مبنای عمل در دستگاه‌های دولتی است، بر پرداخت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان تأکید شده است.

از سوی دیگر مطابق قانون تأمین اجتماعی، در مواردی که کارفرمایان طبق قوانین و مقررات دیگری مکلف باشند حقوق یا مزد بیمه‌شدگان را پرداخت کنند و با دریافت حقوق و مزایا توسط بیمه شده در این ایام، سازمان تأمین اجتماعی تکلیفی به پرداخت حقوق ایام مذکور ندارد؛ ضمن آنکه قانون اصلاح قانون تنظیم جمعیت و خانواده‌ها که بر اجازه دولت به اجرای تبصره مذکور مبنی بر افزایش مدت مرخصی زایمان از 6‌ماه به 9‌ماه دلالت دارد نیز مؤید تکلیف دولت به پرداخت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان است. به این ترتیب پرداخت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان از سازمان تأمین اجتماعی ساقط شده و برعهده دولت است.

 

یک بخاری نفتی دیگر در مدرسه آتش گرفت

بخشعلی کامرانی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه تمام بخاری‌های نفتی چکه‌ای خطرساز از مدارس جمع‌‌آوری شده و به جای آنها بخاری‌‌های نفتی کاربراتوری کار گذاشته شده، دلیل آتش‌سوزی این بخاری را شیطنت دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: «امروز در مدرسه روستایی شهرستان گرمی در ساعت 11:05که در زمان زنگ تفریح دانش‌آموزان بود، بخاری نفتی کاربراتوری مدرسه آتش گرفت. این حادثه به‌علت شیطنت تعدادی از دانش‌آموزان که در زمان زنگ تفریح در کلاس درس حضور داشتند اتفاق افتاد که در نهایت هیچ حادثه‌ای برای هیچ دانش‌آموزی و حتی معلم مدرسه رخ نداده است.

مدیر آموزش وپرورش گرمی همچنین این خبر را که معلم مدرسه برای نجات جان تعدادی از دانش‌آموزان دچار سوختگی شده تکذیب کرد و به ایسنا گفت:«هنگام زنگ تفریح یکی از دانش‌آموزان مدرسه غیاثی به کلاس درس رفته و با شیطنت بخاری نفتی کاربراتوری کلاس را دستکاری کرده بود که موجب آتش‌سوزی شد. این آتش سریعا خاموش شد و برخلاف انتشار برخی اخبار مبنی بر سوختن معلم در آتش، هیچ اتفاقی برای معلمان و دانش‌آموزان مدرسه نیفتاده و معلم مذکور قصد بزرگنمایی داشته است.»

اما سایت‌های محلی سبلان نیوز و کارمند ایرانی با طرح این ادعا که دیگر رسانه‌های محلی این حادثه را بیش از اندازه بزرگنمایی کرده‌اند، به نقل از فرماندار گرمی نوشت: «در این حادثه اختلاف معلم با رئیس آموزش و پرورش موجب شده خبر بیش از اندازه بزرگ شود. در پی این حادثه حتی درخواست کمک امدادی نشده است. با دکتر متخصص که وضعیت درمان معلم را پیگیری می‌کند صحبت کردم و وی عنوان کرد که معلم مشکل خاصی بابت سوختگی و خفگی ندارد. دانش‌آموزان و معلم اطلاع نداشتند که در کاربراتور بخاری نفتی، نفت بیش از اندازه وارد شده و بخاری را روشن می‌کنند و بعد از آن مطلع می‌شوند که نفت در آن زیاد است. به همین دلیل بخاری دچار آتش‌سوزی می‌شود. » شهید غیاثی درمانلو نام مدرسه 12دانش‌آموزی است که یک کلاس ‌آن آتش گرفته است. آنطور که اطلاعات سایت مدیریت آموزش وپرورش شهرستان مغان نشان می‌دهد این روستا تنها در 2مقطع راهنمایی و دبیرستان پسرانه پذیرای دانش‌آموزان است و این حادثه هم در دبیرستان پسرانه اتفاق افتاده. روستای درمانلو در شهرستان گرمی، شهر تازه‌کند انگوت، بخش موران و دهستان اجارود شرقی قرار دارد.

تقصیر کسی نیست؟

کاهش دما در بیشتر استان‌های غربی و شمال غربی کشور باعث شده که مدارس این مناطق زودتر بخاری های‌شان را روشن کنند. پیش از این نیز کارشناسان و رسانه‌های زیادی نسبت به‌احتمال حادثه در مدارس فاقد سیستم گرمایشی مناسب هشدار داده بودند. معاون وزیر آموزش و پرورش در حالی بخاری‌های نفتی کاربراتوری را استاندارد اعلام کرده که مدتی قبل، رئیس آموزش و پرورش شهر سردشت با بیان اینکه مدارس روستاهای دوردست این منطقه از سیستم گرمایشی نفتی کاربراتوری استفاده می‌کنند، گفته بود:علاوه بر اینکه تهیه نفت برای این مدارس سخت به‌نظر می‌رسد، خطر آتش‌سوزی نیز جان دانش‌آموزان چندین روستای این شهرستان را تهدید می‌کند.آخرین اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش درباره گرمایش مدارس مربوط به 30مهرماه می‌شود، وقتی که اعلام کرد امکان تجهیز سیستم گرمایشی همه مدارس وجود ندارد و به جای آن همه دانش‌آموزان بیمه آتش‌سوزی می‌شوند. علی اصغر فانی اعلام کرد: اگر هر حادثه ناگواری برای دانش‌آموزان رخ دهد شرکت‌های بیمه موظف می‌شوند بخشی از خسارت را جبران کنند.

پنجشنبه هفته گذشته هم اگر اتفاق دیگری می‌افتاد و کسی آسیب می‌دید، حتما شرکت‌های بیمه پاسخ پدر و مادرهایی که صورت وبدن فرزندان‌شان سوخته بود را می‌دادند. حالا هم که اتفاقی نیفتاده و همین اتفاق نیفتاده هم تقصیر شیطنت‌های یک دانش‌آموز دبیرستانی بوده و نه هیچ‌کس دیگر!

پرونده مفتوح شین آباد

آتش گرفتن یک بخاری نفتی در مدرسه روستای درمانلو اگر چه تلفات جدی نداشت اما حتما یادآور ماجرای تلخ آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد هست. همزمان با وقوع این آتش‌سوزی در روستای درمانلو و در آستانه 2سالگی واقعه شین‌آباد، وکیل این پرونده اعلام کرد که دولت به تعهدات خود عمل نکرده و این کودکان به جای رفتن به کلاس در نمازخانه مدرسه درس می‌خوانند. حسین احمدی‌نیاز با بیان اینکه 3‌ماه پس از بازگشایی مدارس هنوز این دانش‌آموزان کلاس استانداردی ندارند، گفت: بهتر بود امکانات ویژه‌ای برای ۱۲ دانش‌آموزی که سوختگی حاد دارند ایجاد می‌شد؛ مثلاً کلاس درس ویژه‌ای داشته باشند چون برخی از آنها کاملاً صورت خود را از دست داده یا نمی‌توانند خودکار به‌دست بگیرند اما اکنون این کودکان به جای رفتن به کلاس در نمازخانه مدرسه درس می‌خوانند.

خشک کردن لباس در داخل خانه خطرات جدی برای سلامتی دارد

پزشکان هشدار می‌دهند که خشک کردن لباس در داخل خانه می‌تواند خطر جدی برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، داشته باشد.

به گزارش ایرنا، لباس‌هایی که بر روی شوفاژ و یا حوله خشک‌کن خشک می‌شوند می‌توانند سطح رطوبت را در داخل خانه تا 30 درصد افزایش دهند که این شرایط مطلوبی برای پرورش قارچ‌ها فراهم می‌کند.

کارشناسان به ویژه نگران قارچ "فومیگاتوس آسپرژیلوس" هستند که می‌تواند موجب بروز عفونت‌های ریه شود.

پروفسور "دیوید دانینگ" و گروه وی در مرکز ملی قارچ در منچستر این هشدار را پس از درمان شمار در حال افزایشی از بیماران منتشر کردند که قارچ‌های فومیگاتوس آسپرژیلوس را استنشاق کرده بودند.

دکتر دانینگ می‌گوید: لباس‌هایی که در ماشین لباس‌شویی شسته می‌شوند تقریبا حاوی دو لیتر آب هستند که در اتاق منتشر می‌شود.

وی افزود: بیش‌تر افراد در برابر این قارچ‌ها که در شرایط مرطوب رشد می‌کنند یا ایمن هستند و یا سیستم سالمی برای مبارزه با آن دارند.

وی تاکید کرد: اما در افراد مبتلا به آسم این شرایط می‌تواند موجب بروز سرفه و خس‌خس سینه شد؛ همچنین در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف و یا آسیب‌دیده دارند مانند بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند، بیماران مبتلا به ایدز و افراد مبتلا به بیماری خود ایمن، این قارچ‌ها می‌توانند موجب ابتلا به "آسپرژیلوزیس ریوی" شود.

آسپرژیلوزیس ریوی، بیماری است که می‌تواند ضرر جبران‌ناپذیر و در برخی موارد کشنده‌ای به ریه‌ها و سینوس‌ها بزند.

محققان به مردم توصیه می‌کنند که لباس‌های شسته شده را تا حد امکان یا در خارج از خانه و یا در خشک‌کن خشک کنند و در شرایطی که مجبور به خشک کردن در خانه هستند حتی‌الامکان لباس‌ها را در یک فضای خالی که به دور از اتاق خواب یا اتاق‌نشیمن است، خشک کنند.

تذکر وزارت بهداشت درباره سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به شایعات مربوط به عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت در برخی از فروشگاه‌های کشور، پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، دکتر هدایت حسینی اظهار داشت: درباره شایعاتی که در خصوص واردات سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت مطرح می‌شود، با قاطعیت می‌توان گفت نه تنها در مورد فرآورده‌های حیوانات حرام گوشت بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

وی تاکید کرد: وجود هرگونه سوسیس و کالباس بدون مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سطح عرضه، نشان دهنده این است که این کالا به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و از آنجا که ایمنی و سلامت آنها مورد تایید نیست به مصرف کنندگان توصیه می‌کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده‌هایی خودداری کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، حسینی ادامه داد: این قبیل فرآورده‌های غیرمجاز به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشده‌اند، در نتیجه نمی‌توان سلامت آنها را تایید کرد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: اگر مصرف کنندگان با مواردی هم مواجه شدند با شماره 1490 تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود یا اینکه نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

کاهش 100 هزار نفری شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 94

کاهش 100 هزار نفری شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 94

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور 810 هزار و 790 نفر است که نسبت به سال گذشته بیش از 100 هزار نفر کاهش یافته است.

 

حسین توکلی اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 و بیستمین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور از ساعت 20 روز شنبه 17 آبان ماه 93 آغاز و با مهلت تمدید شده در پایان روز چهارشنبه 28 آبان ماه 93 پایان پذیرفت.

ثثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 و بیستمین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام شد.

وی تصریح کرد: براساس آمار اولیه گزارش شده، تعداد 810 هزار و 790 داوطلب نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کرده اند که آمار نهایی آن متعاقبا اعلام خواهد شد. تعداد ثبت نام کنندگان امسال نسبت به سال گذشته، بیش از100 هزار نفر کمتر است.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 در صبح و بعد از ظهر چهارشنبه 15، پنجشنبه 16 و جمعه 17 بهمن ماه در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. ( ایرنا )

برگزاری کنکور ارشد از 15 بهمن

برگزاری کنکور ارشد از 15 بهمن

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش عالی کشور از ثبت‌نام 810 هزار و 790 داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 94 خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته 94 و بیستمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از ساعت 20 شنبه (هفدهم آبان‌) آغاز شد و با مهلت تمدید شده در روز چهارشنبه (بیست و هشتم آبان‌) پایان پذیرفت.

وی ادامه داد: براساس آمار اولیه، 810 هزار و 790 داوطلب نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کردند که البته آمار نهایی متعاقبا اعلام می‌شود.

این آزمون در دو نوبت صبح و عصر روزهای چهارشنبه پانزدهم، پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم بهمن‌ امسال در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

اختصاص 30 میلیارد تومان وام شهریه به دانشگاه آزاد

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از رایزنی با مسئولان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای افزایش وام شهریه این دانشگاه خبر داد.

سعید کاردار در گفت‌وگو با مهر درباره اختصاص وام شهریه به دانشگاه آزاد از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: ۳۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشگاه آزاد از سوی صندوق رفاه دانشجویان در مرحله اول اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجوی شهریه‌پرداز دارد و چون ۴۵ درصد دانشجویان کل کشور متعلق به دانشگاه آزاد هستند، باید ۴۵ درصد وام شهریه کل صندوق رفاه در وزارت علوم و وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد اختصاص یابد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این عدد هم‌اکنون تخصیص پیدا نمی‌کند و بر همین اساس با همکاران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رایزنی می‌کنیم تا این تخصیص افزایش یابد.

آغاز ثبت نام آرم‌های طرح ترافیک از ۱۶ آذر

آغاز ثبت نام آرم‌های طرح ترافیک از ۱۶ آذر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز ثبت نام آرم‌های سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک از روز شنبه ۱۶ آذر خبر داد و گفت: متقاضیان به مدت دو هفته و تا سی‌ام آذر فرصت ثبت نام دارند.

 

سیدجعفر تشکری هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: از شهروندان تقاضا داریم صرفاً در صورتی که ورود هر روزه ایشان به محدوده طرح ترافیک ضرورت داشته باشد، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و در غیر این صورت از آرم های روزانه و هفتگی استفاده کنند تا علاوه بر کاهش هزینه های خود، فرصت را در اختیار شهروندانی قرار دهند که حضور روزانه آن ها در محدوده مذکور ضرورت دارد.

وی با اعلام این که مجوزهای طرح ترافیک سال ۹۴، نسبت به مجوزهای دوره های قبل دارای تفاوت هایی است، تأکید کرد: به تمامی افرادی که آرم طرح ترافیک سالانه دریافت می کنند، به همراه آن یک عدد کارت اعتباری استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی که امکان استفاده از مترو، اتوبوس های تندرو و سایر اتوبوس ها را برای آن ها فراهم می کند نیز اهداء می شود.

کارت های اعتباری جایگزین برچسب طرح ترافیک می شوند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که کارت های اعتباری اهدایی، شخصی سازی شده و جایگزین برچسب های سابق می شوند، تصریح کرد: با توجه به این که کنترل خودروها از طریق دوربین های پلاک خوان انجام می شود، ضرورتی به نصب برچسب روی شیشه خودروها وجود نخواهد داشت و کارت مذکور به منزله مجوز طرح ترافیک به منظور ارائه در بازدیدهای موردی خواهد بود.

تشکری هاشمی با بیان این که بسیاری از متقاضیانی که موفق به دریافت مجوز طرح ترافیک می شوند اما در ایامی از سال تمایل به ورود به محدوده طرح ترافیک ندارند، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار ضمن این که به نسبت تعداد روزهایی که این متقاضیان اعلام می کنند وارد محدوده نمی شوند، از سرجمع هزینه سالانه آرم آن ها کم می شود، ضمن این که بابت هر روز انصراف نیز یک سفر رایگان با حمل و نقل عمومی برای تشویق در کارت اعتباری آن ها شارژ خواهد شد.
وی با تأکید بر این که کارت های اعتباری مبلغ دار بوده و از سوی خود متقاضیان نیز قابل شارژ است، اضافه کرد: نظر به لزوم توسعه خدمات الکترونیک، به جز مرحله کنترل مدارک در دفاتر خدمات الکترونیک، سایر مراحل به صورت غیر حضوری انجام می شود و کارت اعتباری که به منزله مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک است از طریق پست به نشانی متقاضی ارسال می شود.

متقاضیان از امروز نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که به منظور سهولت و سرعت در ثبت نام، اطلاعات ثابت افرادی که در سال های قبل در سیستم مکانیزه ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: امسال نیاز نیست که متقاضیان تمامی اطلاعات خود را ثبت کنند، بلکه متقاضی صرفاً نسبت به اصلاح اطلاعاتی که نیاز به تصحیح دارند، می بایست اقدام نماید.

تشکری هاشمی با بیان این که مدارک و مستندات مواردی که منجر به کسب امتیاز افراد در جهت دریافت آرم طرح ترافیک شده، می بایست به صورت حضوری در دفاتر خدمات الکترونیک ارائه شوند، تصریح کرد: با توجه به این که داشتن برچسب معاینه فنی از مراکز مکانیزه معتبر، پرداخت عوارض سالانه خودرو و اخذ گواهی عدم خلافی برای ثبت نام طرح ترافیک ضروری است، متقاضیان از امروز نسبت به دریافت مدارک مذکور اقدام نمایند.

وی با تأکید بر این که خودروها باید در مراکز مکانیزه معتبر تهران و سایر شهرها که در سامانه ملی معاینه فنی ثبت شده اند، معاینه فنی شوند، اضافه کرد: در این صورت دیگر نیازی به ارائه حضوری مدارک معاینه فنی نخواهد بود و این اطلاعات به صورت برخط در سامانه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

آرم های طرح ترافیک امسال افزایش نمی یابد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برای خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده و مطابق قانون ملزم به اسقاط باشند، مجوز طرح ترافیک صادر نمی شود، اظهار کرد: در این دوره نیز مانند دوره قبل، به جز آمبولانس های اورژانس تهران، خودروهای امدادی آتش نشانی و خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس های شرکت واحد تهران و تاکسی های تهران که تمام یا بخشی از مسیر آن ها در محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشند، تمامی خودروهای عمومی و امدادی نیاز به مجوز دارند و می بایست نسبت به اخذ مجوز طرح ترافیک اقدام کنند و در غیر این صورت ورود آن ها به محدوده، به منزله تخلف ورود ممنوع خواهد بود. (مهر)

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت پانزدهم مشخص شد

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت پانزدهم مشخص شد
 ابوالحسن ترابی رییس مرکز آزمون پیام نور زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت پانزدهم را اعلام کرد.
ترابی عنوان کرد که در حال تهیه و آماده سازی دفترچه فراگیر نوبت پانزدهم هستیم و طبق توافق انجام شده با سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر نوبت پانزدهم در دیماه 93 انجام خواهد شد
وی همچنین افزود: زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر نوبت پانزدهم را در اردیبهشت 94 اعلام کرد.
ترابی اظهار داشت که تاریخ دقیق ثبت نام و آزمون فراگیر هنوز مشخص نشده است و فقط ماه ثبت نام و آزمون تعیین شده است
رییس مرکز آزمون اظهار داشت که پذیرفته شدگان در آزمون نوبت پانزدهم از مهر 94 وارد دانشگاه پیام نور می شوند

معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نور علت افزایش شهریه جدید را توضیح داد

معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نور علت افزایش شهریه جدید را توضیح داد
 به گزارش اخبار پیام نور hamyaronline.ir از روز دوشنبه دانشجویان پیام نور پس از ورود به سیستم گلستان متوجه افزایش ناگهانی مبلغ شهریه خود شدند. افزایش شهریه ای که دقیقا مشخص نبود علت آن چیست!
شهریه دانشجویان پیام نور که پیش از این در سال تحصیلی جدید 15 درصد افزایش داشته بود اکنون با یک افزایش 35 هزار تومانی جدید روبرو شد.
مبلغ 35 هزار تومانی که در سیستم گلستان به عنوان خدمات ثبت شده است (تصویر 35 هزار تومان اضافه شده در سیستم گلستان اینجا)
معاون مالی اداری دانشگاه پیام نور  علت افزایش 35 هزار تومانی شهریه پیام نور را توضیح داد
سید محمد صدری عنوان کرد: طبق بخشنامه وزارتی مصوب شده است که در دانشگاه های شبانه ، غیرانتفاعی و پیام نور مبلغ 35 هزار تومان بابت امور فرهنگی شهریه دانشجویان افزایش پیدا کند و در واقع 35 هزار تومان بابت امور فرهنگی سهم دانشجو می باشد که باید پرداخت کند
وی افزود: این موضوع از سال جدید اجرایی شده است.

امکان انتخاب محل امتحانات کارشناسی ارشد پیام نور در نیمسال اول آغاز شد

امکان انتخاب محل امتحانات کارشناسی ارشد پیام نور در نیمسال اول آغاز شد
 براساس آنچه که در تقویم آموزشی سال تحصیلی 94-93 دانشگاه پیام نور آمده است امکان تعیین محل آزمون امتحانات پایان ترم در نیمسال اول برای دانشجویان کارشناسی ارشد از امروز 8 آذر آغاز  و تا 14 آذر ۹۳ ادامه خواهد داشت .
دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور در تاریخ اعلام شده می توانند با مراجعه به سیستم گلستان پیام نور به آدرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir و از مسیر آموزش -> دانشجو -> درخواست ها -> " انتخاب محل آزمون "نسبت به تعیین محل آزمون خود اقدام کنند.
در تعیین محل آزمون ، شهریه و استاد تغییری نمی کند و فقط محل امتحان تغییر می کند.
مهم نیست آن شهری که دانشجویان انتخاب می کنند رشته ارشد دارد یا ندارد تنها چیزی که مهم است داشتن دانشگاه پیام نور در آن شهر است. اما این موضوع برای شهر تهران استثنا می باشد دانشجویانی که می خواهند در تهران امتحان بدهند از چهار مرکز موجود در شهر تهران یعنی پیام نور تهران جنوب (رشته های علوم انسانی)، پیام نور تهران شمال (رشته های فنی و مهندسی)، پیام نور تهران شرق (رشته های علوم پایه) و پیام نور تهران غرب (رشته های مدیریت و حسابداری) فقط مرکزی را می توانند انتخاب کنند که رشته آنها را داشته باشد! اگر رشته دانشجو در هیچ یک از چهار مرکز تهران وجود نداشت هر کدام را که بخواهند می توانند انتخاب کنند(دانشجویان پیام نور تهران برای انتخاب سایر شهر های ایران منعی ندارند)
دانشجویان برون مرزی مجاز به انتخاب مرکز آزمون نمی باشند.
دانشجویان بدهکار بعد از پرداخت شهریه می توانند در سیستم از امکان تعیین محل آزمون استفاده کنند.
نکته : اجباری برای تعیین محل آزمون وجود ندارد و در صورت عدم تعیین محل آزمون در سیستم گلستان امتحانات دانشجویان در همان مرکز خود برگزار می شوند.
همچنین لازم به ذکر است دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند با استفاده از امکان مهمان اضطراری با موافقت مبدا و مقصد نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند برای انجام این کار باید حضوری اقدام کنید

سهم معدل در کنکور 94، 25 درصد



سهم معدل در کنکور 94، 25 درصد

رییس مرکز سنجش و آموزش وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای کنکور سراسری سال 94 که ثبت‌نام آن در بهمن‌ماه انجام می‌شود، افزایشی در سهم معدل برای پذیرش کنکور نخواهیم داشت، گفت: میزان تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور سراسری داوطلبان همان 25 درصد خواهد بود.
 

عبدالرسول عمادی در گفت وگو با ایسنا، درباره سه پایه شدن متوسطه دوم و تاثیر آن در تغییر نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در کنکور سراسری دانشگاه ها اظهار کرد: براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی باید هرساله بر تعداد دروس نهایی که به سازمان سنجش اعلام می شود، افزوده شود.

وی افزود: همچنین باید در راستای حذف تدریجی کنکور هرساله افزایشی در سهم معدل برای پذیرش در کنکور سراسری داشته باشیم.

وی افزود: اما بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای کنکور سراسری سال 94 که ثبت نام آن در بهمن ماه انجام می شود، افزایشی در سهم معدل برای پذیرش کنکور نخواهیم داشت و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور سراسری داوطلبان همان 25 درصد خواهد بود.