همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

موسسات قرآنی ساماندهی می شوند

  
موسسات قرآنی ساماندهی می شوند
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ساماندهی و انسجام بخشی موسسات قرآنی با هدف اثربخشی بهتر فعالیت این مراکز در دستور کار این شورا قرار دارد.
به گزارش ایرنا، «محمد انجم شعاع» روز یکشنبه در نشست شورای عالی قران استان قزوین افزود: این شورا تاکنون 217 مصوبه در راستای ارتقای فعالیت های قرآنی در سطح کشور به تصویب رسانده است.
وی با اشاره به تعیین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به این شورا برای اختصاص به فعالیت های قرآنی اظهار کرد: این بودجه به تناسب فعالیت ها و ظرفیت ها بین استان های کشور توزیع می شود.
انجم شعاع، رصد مشکلات و ارایه راهکار برای حل آنها در حوزه فعالیت های قرآنی را در کنار توسعه برنامه های قرانی در سطح جامعه را مهم ترین وظیفه شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواند.
وی گفت: انطباق برنامه ها و فعالیت های قرآنی دستگاه ها و نهادهای مختلف با مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردمی کردن هرچه بیشتر این فعالیت ها از موضوعات مهمی است که شورای توسعه فرهنگ قرآنی، آن را به کمک دستگاه های فرهنگی و شورای انقلاب فرهنگی پیش می برد.
انجم شعاع بر لزوم ادغام موسسات قرآنی که به طور جداگانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی مجوز گرفته اند، تاکید کرد و گفت: برای انسجام بخشی به فعالیت های قرآنی ادغام و ایجاد هماهنگی در بین این موسسات ضروری است.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، افزایش اعتبارات برای فعالیت های قرآنی در سطح آموزش عالی را ناکافی دانست و گفت: باید در پی بیشتر کردن بودجه فعالیت های قرآنی در این بخش باشیم.
وی همچنین بر ایجاد کارگروه های قرآنی در بخش ها و موضوعات مختلف تاکید کرد و افزود: شورای قرآنی شهرستان ها نیز باید زیر نظر شورای عالی قرآن استان ها تشکیل شوند و به فعالیت بپردازند.
استاندار قزوین نیز در این نشست بر لزوم انسجام و هماهنگی بین موسسات قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از معضلات این حوزه، فعالیت ناهماهنگ مراکز و موسسات قرآنی و کم توجهی به ارزشیابی و خروجی کار آنها است.
مرتضی روزبه با انتقاد از این که فعالیت های قرآنی تاکنون به رغم همه تلاش ها در تراز نظام جمهوری اسلامی و جامعه دینی ما نبوده است، این فعالیت ها را نیازمند تحول اساسی دانست و اظهار داشت: فعالیت های قرآنی را نباید به برگزاری مسابقات قرآنی محدود کنیم و با این کار دچار غفلت شویم.
وی با تاکید بر این که باید سواد قرآنی جامعه را بالا ببریم، اظهار داشت: ضروری است برای تحقق این هدف از ظرفیت مردم به منظور توسعه فعالیت های قرآنی و پررنگ شدن کلام وحی در زندگی خود بهره ببریم.
استاندار قزوین با اشاره ارادات و دلدادگی هموطنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: هزینه های پرداختی مردم در ماه های محرم و صفر برای هیات های عزاداری قابل شمارش نیست و این موضوع نشان از ظرفیت بالای مردم در پرداختن به امور مذهبی را می رساند.
روزبه پیشنهاد کرد از این ظرفیت مردمی برای پرداختن به فعالیت های قرآنی استفاده شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز د این نشست، از قرآن به عنوان بهترین وسیله برای مقابله با جنگ نرم دشمنان یاد کرد و گفت: اگر خود را در برابر هجمه دشمنان به کلام وحی مجهز کنیم، به راحتی توان مقابله با آنها را خواهیم داشت، ضمن اینکه اثرات این اقدام ارزشمند را در جامعه احساس می کنیم.
داوود محمدی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی شد و اظهار داشت: در کنار شکل سنتی فعالیت ها برای اثر بخشی بیشتر کارها و اقدامات در این حوزه باید به استفاده از ابزار روز و فناوری های نوین نیز توجه داشت.
نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که در فعالیت های قرآنی در مقایسه با قرائت و تلاوت کمتر به موضوع معنی قرآن توجه می شود، اظهار داشت: شایسته است در خصوص پرداختن به معنای قرآن نیز توجه لازم صورت بگیرد.
وی از تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار به صندوق فعالیت های قرآنی با پیگیری فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: مرکز پژوهش های مجلس نیز آمادگی لازم را برای انجام تحقیقات و پژوهش های مربوط به حوزه قرآن به منظور کمک به برنامه ریزی بهتر از سوی تصمیم گیران و مسوولان دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد