همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تقدیم لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس تا پایان سال جاری


  

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
تقدیم لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس تا پایان سال جاری
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال جاری لایحه رتبه‌بندی معلمان تقدیم مجلس خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید رضا کفاش بعد از ظهر امروز در همایش «منادیان تربیت، تدبیر گران امیدآفرین» اظهار داشت: مردم زنجان افرادی ولایت مدار و دوستدار اهل بیت هستند که الگو و اسوه کشور در برگزاری مراسمات مذهبی هستند.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های تربیتی قبل از انقلاب نیز در مدارس انجام می‌شده است، خاطر نشان کرد: در این دوره اهداف و فعالیت‌های رنگ و روی دیگری داشته و نهادها و تشکل‌ها در راستای اهداف رژیم پهلوی حرکت می‌کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دوران پیش از انقلاب مورد حمایت فکری دولت بوده است، تاکید کرد: با وقوع انقلاب و تغییر در نگرش‌ها حرکت نوینی در درون آموزش و پرورش ایجاد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه افراد فعال آموزش و پرورش قبل از انقلاب در سیستم باقی ماندند و این نهاد با وقوع انقلاب منحل نشد، اضافه کرد: آموزش و پرورش در تمامی دوره‌ها دارای نیروهای متعهد، متخصص و فعال بوده است.
کفاش با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) حاضر به انحلال آموزش و پرورش نشد، تاکید کرد: در این نهاد نیروهای ارزشی فراوانی در عرصه‌های مختلف به ویژه هشت سال دفاع مقدس نقش پر رنگ و موثری داشتند.
*لزوم تکرار امور دینی و تربیتی در مدارس
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مباحث به ویژه امور تربیتی باید در مدارس تکرار شد، اعلام کرد: در عصر حاضر باید از روش‌ها و شیوه‌های نوین برای آموزش امور تربیتی استفاده شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در عصر حاضر کشورهای غربی از راه‌های جدید برای مقابله با ایران وارد شده است، افزود: باید با روش‌های جدید در صدد مقابله با  تهاجم فرهنگی باشیم.
این مسئول با اشاره به فعالیت‌های خوب فرهنگیان در هشت سال دفاع مقدس گفت: این افراد با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل پشتیبان انقلاب بودند.
کفاش با اشاره به نثار 36 هزار شهید را به این وطن اظهار کرد: حضور 5 هزار خانواده فرهنگی در کشور نشانی از ایثار فرهنگیان در هشت سال دفاع مقدس است.
تغییر فضاهای ارتباطی دانش‌آموزان در عصر حاضر
وی با اشاره به اینکه شکل و شمایل خانواده و فضاهای ارتباطی دانش‌آموزان در عصر حاضر تغییر یافته است، اعلام کرد: باید روش‌های تربیتی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دنیای کنونی پیامک‌ و مباحث مطرح شده در فضاهای مجازی بیش از آموزش‌های معلمان و دبیران بر تربیت دانش‌آموزان اثرگذار است، اظهار کرد: اگر والدین و مربیان نتوانند خود را با عصر حاضر هماهنگ کنند در تربیت کودکان خود شکست خواهند خورد.
این مسئول با بیان اینکه مبانی دینی غیر قابل تغییر است، خاطر نشان کرد: باید روش‌های جدید برای آموزش‌ها را بیابیم نه اینکه درصدد تغییر مطالب آموزشی باشیم.
کفاش با اشاره به اینکه نگرش دانش‌آموزان نسبت به دوره‌های گذشته تغییر پیدا کرده است، اضافه کرد: باید از روش‌های جدید مطابق با شیوه‌های نوین و ابزارهای جدید استفاده شود.
*مربیان رفیق دانش‌آموزان باشند
وی با اشاره به اینکه باید مربیان رفیق دانش‌آموزان باشند نه رقیب آنان تاکید کرد: آموزش و پرورش یک فرآیند است و مانند یک پازل است که نمی‌توان عضوی را بر دیگری برتر دانست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌های امور تربیتی باید با هماهنگی و یکپارچگی انجام شود، اظهار کرد: مدیران مسئول ساماندهی امور و فعالیت‌ها تربیتی در مدارس هستند.
این مسئول با بیان اینکه تا وقتی افراد برای خود نقشی برتر از دیگران قائل شوند شکست خواهند خورد، اظهار کرد: همه افراد در محیط مدرسه و حتی نحوه چینش اجسام در مدارس نقش تربیتی در دانش‌آموزان دارند.
کفاش نتیجه حرکت تک تک افراد در امور تربیتی را منجر به شکست خواند و اعلام کرد: باید یکپارچه با هم حرکت کنیم تا موفق شویم.
وی با بیان اینکه خروجی‌های آموزش و پرورش خروجی نظام اسلامی است، تاکید کرد: ما در قبال جامعه خود مسئول هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پورش با اشاره به اینکه فعالیت‌های شوراهای  و تشکل‌های دانش‌آموزی بازوی آموزش و پرورش هستند، گفت: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان کشور هستند و از امروز باید بتوانند نقش خود را در فعالیت‌ها ایفا کنند.
این مسئول خواستار انجام همه امور تربیتی در مدارس شد و تاکید کرد: نباید فعالیت‌های خاصی را گزینش کرد و برخی امور را مورد غفلت قرار گیرد.
*لزوم نیازسنجی در فعالیت‌های تربیتی
کفاش با اشاره به اینکه باید نیازهای دانش‌آموزان نیازسنجی شود، گفت: باید فعالیت‌های تربیتی همانند بوفه باشد و دانش‌آموزان بتوانند از بین چند برنامه، برنامه متناسب با روحیه خود را انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه بخشنامه‌های موجود در بخش پرورشی با تالیف کتاب دستورالعمل برچیده خواهد شد، اظهار کرد: نباید با قوانین و دستورات خشک و بی‌روح مانع خلاقیت و ذوق و سلیقه مربیان و دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی شویم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال جاری به مجلس تقدیم خواهد شد، افزود: پیگیری این موضوع در دستور کار دولت و وزارت خانه آموزش و پرورش قرار دارد.
این مسئول از ایجاد شبکه اجتماعی برای دانش‌آموزان موفق تا دهه فجر خبر داد و تاکید کرد: با ایجاد این فضا دانش‌آموزان می‌توانند در محیطی ایمن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
کفاش با اشاره به اینکه نباید مشاوران در مدارس تنها به صرف مدرک تحصیلی طبقه‌بندی شوند، عنوان کرد: توانمندی، سابقه کاری و مدرک تحصیلی از جمله ملاک‌های رتبه‌بندی مشاوران در مدارس است.
وی نگاه سیستمی بالا به پایین را اشتباه دانست و گفت: معلمان در بطن مدارس و در کنار دانش‌آموزان قرار دارند و می‌توانند نقش مهمی در تحولات آموزش داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی سرانه ورزشی در مدارس پیشرفت 50 درصدی دارد، اظهار کرد: انجام این برنامه‌ریزی می‌تواند نقش مهمی در تحول آموزشی و تربیتی داشته باشد.
این مسئول با بیان اینکه اعضای فعال در آموزش و پرورش همانند پازل هستند، گفت: بدون همکاری و هماهنگی نمی‌توان فعالیت‌های تربیتی را به صورت کامل و جامع انجام داد.
کفاش با اشاره به اینکه اعضای فعال در مدارس باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: مدیران مسئول ایجاد این هماهنگی و همراهی بین اعضای فعال در مدارس هستند.
وی خواستار اعتدال در فعالیت‌های مختلفی آموزشی و تربیتی در مدارس شد و تاکید کرد: آنچه داعش را به این مرحله از جنایت رسانده چیزی جز افراط و تفریط‌ها در نگرش نبوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد