همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ: سر و صدای زیاد فن رایانه


علی روزبهانی از بروجرد: فن رایانه‌ من خیلی پرسروصداست، به حدی که وقتی رایانه را روشن می‌کنم انگار دارد منفجر می‌شود. لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ کلیک: در بیشتر موارد فن پردازشگر مرکزی که روی مادربورد رایانه است، باتوجه به محیطی که در آن قرار گرفته و انباشته شدن گردوغبار روی فن و نفوذ به وسط فن که مسئولیت چرخش آن را بر عهده دارد، موجب می‌شود فن هنگام چرخش با مشکل مواجه شود و سروصدا ایجاد کند. این مشکل برای فن منبع تغذیه و فن کارت گرافیک یا دیگر فن‌های خنک‌کننده نیز ممکن است پدید آید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رفع مشکل، تعویض فن معیوب است. البته در مواردی نیز در صورتی که مشکل ناشی از گردوغبار باشد، می‌توانید با تمیز کردن آن، مشکل را رفع کنید. در برخی موارد نیز با برداشتن برچسبی که وسط فن قرار گرفته و بهره‌مندی از روش روغنکاری مرکز فن صدای چرخش آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

توجه: فن در رایانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا نچرخیدن صحیح و سریع فن موجب گرمای بیش از حد پردازشگر مرکزی شده و صدمات جبران‌ناپذیری به سخت‌افزار رایانه‌ شما وارد می‌شود.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد